Hakutulokset

  1. Ä

    muita joilla sf-mitta loivempi kuin käyrät...

    Esikossa mun viimonen neuvolassa mitattu sf oli rv 40+5 33 cm ja muutenkin koko ajan alakäyrillä... silloinen neuvolantäti oli kokematon ja oli pitkin raskautta laittamassa sen takia johonkin tutkimuksiin, kertoili epäilyksistään ja aiheutti aikamoista huolta minulle ensiodottajana. Tutkimuksiin...
  2. Ä

    Liikkuminen raskauden lopulla

    On varmasti tosi yksilöllistä tuo, että miten liikkuminen onnistuu... mulla oli ekan raskauden alkaessa tosi hyvä kunto ja lenkkeilin, kävin bodyharmonyssa niin kauan kuin pystyin ja ajoin pyörällä 5 km töihin ja neuvolaankin vielä aika pitkään. Tosin supistelut tuli sit niin herkästi että...
  3. Ä

    *Tammikuu2008* KESÄKUU

    tuli käytyä np:ssä ja kutsu kävi reilun viikon päästä uudestaan kun ei vastannutkaan viikkojaan... la siirtyi viikolla eteenpäin eli 22.1 ja mihinkä suuntaan sitten meneekään kun menen uudestaan. Pikkuinen vastasi viikkoja 10+2 eilen joten np-mittaakaan ei saatu, siksi siis ultraan. En ole kyllä...
  4. Ä

    YÖTYÖT

    Yövuorossa parasta aikaa ;) tosin viikkoja vasta reilut 10... ei mulle kyllä ikinä kukaan oo sanonu et raskausaikana ei sais yötyötä tehä. Esikkoa ootellessa olin kans 3-vuorotyössä ja tein myös yövuoroja. Joka tapauksessahan sitä kuitenkin lepää ja nukkuu vuorojen välillä, raskausaikana ehkä...
  5. Ä

    Apua raskausajan akneen?

    Kyllä mua stressaa tää akne... nyt mennään viikolla 10+3 ja iho on menny ihan hirveeks, leuassa/leuan alla ja ympäri kaulaa on ihan kamalia märkiviä patteja ja rinta sekä selkäkin on alkanu kukkia ihan tosissaan. Oishan se pitäny arvata että näin käy... tosin tää on kyl viel pahempi ku esikkoa...
  6. Ä

    G: mikä kivunlievitys?

    Ammattilaisia ne siellä sairaalassa on ja luulen että ottavat kivun ihan vakavasti... ainahan niitä päinvastaisia kokemuksia kuulee ja kokee ja ne tietysti jäävät parhaiten mieleen, mutta minulla on ainakin hyvät kokemukset ensimmäisestä synnytyksestäni. Lapsi syntyi neljässä tunnissa, josta...
  7. Ä

    *Tammikuu2008* KESÄKUU

    Oon kyllä tosi laiskasti tänne kirjoitellut, mutta nyt ryhdistäydyn... eka neuvola oli viime viikolla ( 8+1) ja dopleri havaitsi vaavin pulssin vaikka ei ääniä kuulunutkaan :D Neuvolan täti totesi että, kyllä siellä joku kasvaa (niinkun siitä nyt jotain epäilystä olisi ollut ;)) Verenpaine...
  8. Ä

    Supistukset ja tulehdus

    mietin vaan, että onko lääkäri sitä mieltä että tuo sekafoora sitten liittyy noihin supistuksiin vai miten? Par virtsiittiä mulla oli raskausaikana, mutta mulla ei tuosta sekafoorasta oo kokemusta raskauden ajalta, muuten kyllä oli kerran ja meni ohitse jollakin kapseleilla. tosi aikasin sulla...
  9. Ä

    ?? TAMMIKUU 2008 ??

    huh, mikä yö... ei tullut sitten mieleen eilen, että ei ole ehkä kovin järkevää syödä alkuillasta enää rasvaisia lettuja ja mantsikkahilloa :headwall: mul oli ihan järkyttävä närästys puolet yöstä ja tuli nukuttua kyllä tosi huonosti kun ei oikein missään asennossa voinu olla... eikä...
  10. Ä

    terolut kuurin jälkeen raskaaksi???

    niin no sepä se, että terolutilla hoidetaan yleensä kuukautiskiertoa... väitetään myös, että se myös saattaa hankaloittaa/ehkäistä raskaaksituloa. En sitten siitä tiedä... toisaalta, jos ajattelee että tulin melkeinpä heti raskaaksi kun lopetin pitkän terolutjakson, niin ehkä siinä voisi olla...
  11. Ä

    terolut kuurin jälkeen raskaaksi???

    Heips! kokemusta on, mutta mä söin terolutia puol vuotta putkeen joka kierrossa, koska kuukautisia ei tullut ollenkaan pillerien lopettamisen jälkeen... kierrot oli tuota 50 päivää ilman teroluteja. Kun jätin terolutit pois tulivat ensimmäiset luomukuukautiset (hiukan tuhrua yhtenä päivänä)...
  12. Ä

    ?? TAMMIKUU 2008 ??

    Heips kaikki! kuulun ilmeisesti tänne tammimassujen joukkoon... vähän yllättäen jo kolmannesta kierrosta tärppäs, vaikka esikkoa ooteltiin toista vuotta. Vähän epäuskoinen olo on vielä, vaikka ihan selviä oireitakin jo on... rinnat kipeet ja tosi lievää huonoa oloa, jos ei säännöllisesti syö...
  13. Ä

    kivoja vinkkejä raskaudesta kertomiseen?

    \ hmm... luulis sunkin (aikuisena) ymmärtävän että ihmiset on erilaisia ja haluu kertoa tärkeästä asiasta omalla tavallaan. Kuten joku jo tuolla mainitsikin että kyse ei ole siitä, etteikö olisi pokkaa kertoa kasvokkain. Lähinnä tarkoitus oli kysellä miten tuosta kertomisesta saisi tehtyä...
  14. Ä

    kivoja vinkkejä raskaudesta kertomiseen?

    Ihan alussa tässä vasta ollaan ja kertominen ei oo vielä ihan ajankohtaista.... mutta olis kiva kuulla vinkkejä miten uutisen kerroitte ystäville ja sukulaisille? hyviä tekstariehdotuksia tai muita tapoja miten kasvotusten olette tehneet... esikkoa ootellessa näytettiin ekat ultrakuvat...
  15. Ä

    Pikkukakkonen tulossa...

    Heips kaikki odottajat! yritin tunkea itseäni erehdyksessä tonne äitien 20-30v palstalle, mutta emmanmamma mut ystävällisesti ohjas tänne, kiitos :) eli uusi odottaja ilmoittautuu... laskettuaika osuu tuonne tammikuun puolen välin tienoille, arviolta 6 rv on nyt.
  16. Ä

    Pikkukakkonen tulossa :)

    Heips! Plussa tuli eilen ja viikkoja vasta noin 5, mutta siirrynpä tuolta vauvakuumeisten puolelta jo tänne :D Nyt sitten vaan jännityksellä odottelen, että kaikki menis hyvin ja kakkonen putkahtaisi maailmaan tammikuussa... onkos täällä muita tammimammoja? just tuossa mietin että mihinköhän...
  17. Ä

    oireet ennen menkkoja/raskautta

    Mulla oli aikamoinen syömisvimma ennen kun tiesin esikkoa edes odottavani.. . kerran kävin töistä kotiin tullessa ostamassa ison irtokarkkipussin, minkä ahmin kerralla kotiin saapuessani (mulle aika poikkeuksellista käytöstä), viikon sisällä sitten plussasin... Eilen ilmoitti pikkukakkonen...
  18. Ä

    hui huomasin...

    \ Kiitos ja onnea myös sulle :flower: tämäntyyppinen sekava olo on kyl ihan mukava vai mitä ;) Kiitos muillekkin onnitteluista... ja paljon plussaonnea sitä vielä odottaville :heart: <br><br>
  19. Ä

    hui huomasin...

    tänään kp 37/28-32 uskalsin viimein testata.. ja plussahan sieltä tuli :heart: Ei oikein vaan vielä usko eikä tajua että kolmannesta yk:sta j tärppäs, ku ekaa ooteltiin 1,5 vuotta... oon kyll ihan sekasin :D
  20. Ä

    Löytyykö halukasta synnyttäjää?

    ymmärrän kyllä tuon lapsen kaipuun, sillä kaikillahan se täällä palstailevilla taitaa olla kova... vauvakuume nimittäin. Ehkä vähän väärältä palstalta ja ehkä nettisivultakin etsit ihmistä tähän tarkoitukseen...

Yhteistyössä