Hakutulokset

  1. P

    Marraskuiset 2022❄️

    Minä kovasti odottelen perjantain neuvolakäyntiä, jotta pääsee kuulemaan sydänääniä. Kiva, kun puolisokin pääsee tällä kertaa mukaan! Meillä vaihtui myös neuvolan hoitaja, joten kiva päästä tapaamaan hänetkin kasvotusten. Muutamia kertoja olen ollut tuntevinani liikkeitä vatsassa, mutta näin...
  2. P

    Marraskuiset 2022❄️

    Mulla kans on nyt tosi vähäisiä oireet. Ei ole enää pahoinvointia eikä muitakaan kolotuksia. Vatsa on välillä turvoksissa, mutta herkkävatsaisena oon tottunut muutenkin turvonneeseen oloon 😅 ehkä pikkuhiljaa alkaa erottua myös raskausvatsaa. Toistaiseksi siis kaikki hyvin! ☺️ 14+6
  3. P

    Marraskuiset 2022❄️

    Tänään kävin ekaa kertaa lääkäriä tapaamassa, viikkoja siis 13+5. Mitään riskejä ei raskauteen liity, joten toivottavasti seuraava käynti sitten syksyllä. :) Käynti oli nopea ja oikeestaan vaan ultrattiin ja kuulin ekaa kertaa sykkeen 😍 vauvalla vaikuttaa olevan kaikki hyvin ja oma olokin on...
  4. P

    Marraskuiset 2022❄️

    näköjään oli osa viestistä jäänyt pois. piti sanoa että saa nähdä miltä kasvava vatsa alkaa tuntua :) ultraava hoitaja tosin sanoi että kohtu olisi kallellaan taaksepäin, joten voi olla ettei raskaus ala näkyä kovin varhain..
  5. P

    Marraskuiset 2022❄️

    Tsemppiä kaikille epätietoisille odottajille ❤️ Voin vaan kuvitella miten tuskastuttavaa on odottaa tarkempia tietoja :( Minulla raskaus on edennyt hyvin. Nt-ultra oli ok ja ekassa sokerirasituksessa saatu onneksi myös ok arvot. Ensi viikolla sitten lääkärintarkastukseen. Perheille ja...
  6. P

    Marraskuiset 2022❄️

    @valkoinenpökkelö onpa ikävää, jos vastaanotto ei ole odotusten mukainen. :( toivottavasti suhtautuminen muuttuu ajan kuluessa.
  7. P

    Marraskuiset 2022❄️

    Me kans ollaan pikkuhiljaa kerrottu ystäville nyt sitä mukaa mitä on nähty. Sukulaisille ei vielä olla kerrottu ja ajateltiin odottaa ekan ultran jälkeen äitienpäivään. Vielä 3 viikkoa siis pitäisi pimittää tietoa :D jotenkin mua on jännittänyt paljon kertoa, vaikka asia onkin tosi ihana ja...
  8. P

    Marraskuiset 2022❄️

    Voi ei @Fiore85 :( surullisia uutisia. Paljon voimia tulevaan ❤
  9. P

    Marraskuiset 2022❄️

    Mulla pahoinvointi selvästi helpottaa iltaa kohti. Eilen kävin jopa jumpassa vaikka ihan viime hetkelle asti arvoin onko liian oksettava olo. Pahin painajainen olisi joutua lähteä kesken kaiken oksentamaan.. Onneksi kaikki meni hyvin! Minä myös voisin kuitenkin liittyä jo faceryhmään, vaikka...
  10. P

    Marraskuiset 2022❄️

    Mä myös olin pahoinvoinnilta turvassa johonkin 6+ asti. Sitten olikin aamuisin sängystä noustua kamala olo ja oksentelin joka aamu. Nyt olin jo jonkun aikaa saanut nauttia pelkästään pahoinvoinnista ja etovasta olosta, kunnes tänään tuli taas oksennus. Onneksi mies pystyy tekemään välillä kotoa...
  11. P

    Marraskuiset 2022❄️

    Ehkä minäkin uskaltaudun kertomaan muutamalla ystävälle... Ei tarvitse yksin kärvistellä tiedon kanssa :) @Sofiika Lohduttava ajatus, että isä ehti saada vihiä asiasta! Vaikka tilanne muuten onkin surullinen
  12. P

    Marraskuiset 2022❄️

    Oletteko kertoneet raskaudesta jo läheisille? Meillä on nyt viikot 8+1 ja haluaisin kokoajan kertoa läheisille (ja selittää, miksi en jaksa lähteä tällä hetkellä oikein mihinkään...). Meillä sattuu nt-ultra samalle viikolle kuin äitienpäivä ja ajateltiin, että kerrotaan perheelle silloin kun...
  13. P

    Marraskuiset 2022❄️

    Minä aloin syödä multivita raskaus ja imetys-vitamiineja. Ne on kooltaan aika isoja, mutta saan jotenkuten menemään alas.. Ennen raskautta söin foolihappoa.
  14. P

    Marraskuiset 2022❄️

    Sinänsä hauska, että alkuun mittasin, että paljonko sitä kahvia nyt saa raskaana ollessa juoda ja surkuttelin, kun suositus tuli täyteen jo yhdestä isosta kupista. Nyt pari viikkoa myöhemmin ei tee mieli enää yhtään.. :D Salmiakkia sen sijaan tekisi mieli syödä..suklaa ei poikkeuksellisesta...
  15. P

    Marraskuiset 2022❄️

    Luulisin, että verikokeissa niistä näkyy raskaana oleminen..? Tuntuisi, että pakko siellä olla selvät merkit raskaudesta, jonka perusteella seulontakin tehdään. Minulla myös vointi vaihdellut. Välillä oon jaksanut melko hyvin koiran kanssa lenkkeillä, välillä etoo ja väsyttää niin ettei...
  16. P

    Marraskuiset 2022❄️

    Meillä meni se reilu tunti - puolitoista ekalla käynnillä. Meillä neuvolan sivuilta löytyi esitietolomake, jossa kyseltiin kaikkea terveyshistoriaa, elintapoja ja perustietoja. Viimeisin papakoe, ehkäisyn lopetusaika jne. Myös omien vanhempien ja isovanhempien sairaudet kyseltiin. Samat asiat...
  17. P

    Marraskuiset 2022❄️

    Meillä oli myös tänään eka neuvola ja vähän samat fiilikset. Tietoa tuli kyllä paljon ja itselleni suositeltiin kahta sokerirasituskoetta, koska diabetesta on suvussa. Ekaan ultraan mennään 5.5. Oli kyllä mukava neuvolan hoitaja! Sinänsä tylsää, että hän kertoi jäävänsä vuorotteluvapaalle ja...
  18. P

    Marraskuiset 2022❄️

    osanotot 🧡 Sormet ristissä, että pienellä olisi kaikki hyvin.
  19. P

    Marraskuiset 2022❄️

    Joo! Ymmärsin että tavallisesti aika olisi annettu 8 viikosta eteenpäin. Nyt oman neuvolan hoitajan kalenteri tuntui olevan jo täynnä, joten meni nyt näin. Mulle kans nämä tulevat näytteet yms. on ihan mysteerejä. Ei annettu mitään muita ohjeita kuin täyttää esitietolomake. Kaikkeen kuitenkin...
  20. P

    Marraskuiset 2022❄️

    Minä soitin heti plussauspäivänä neuvolaan, kun kaupungin sivuilla oli ohje ottaa heti yhteyttä. Silloin taisi olla 5+2. Ollaankin jo ylihuomenna menossa ekalle käynnille, silloin 7+1.

Yhteistyössä