Hakutulokset

1. K

Elokuiset 2022

Meillä ei ole vatsakipuilua ollut, mutta annettiin kolmen päivän ajan silmätippoja silmiin ja nyt ne paremmat. Napanuorakin irtosi jo viime viikolla. Käytiin eilen kontrollissa painon vuoksi ja nyt on syntymäpaino ylitetty 12 päivän iässä mitattuna ja neiti painaa nyt noin 4,4kg. Meillä on...
  2. K

Elokuiset 2022

Adelieamanda: Paljon onnea!! :)
  3. K

Elokuiset 2022

Mitäs odottajille kuuluu? Viimeisiä viedään varmaan suurimmalla osalla? Täällä tuhisee 7pvää vanha tyytyväinen vauva. Lähtenyt arki tosi kivasti käyntiin ja yölläkin saa nukkua hyvin, kun neiti herää vaan kahdesti syömään. Tankkailee sitten nukkumisen ohessa maitoa suht usein päivisin ja 2v...
  4. K

Elokuiset 2022

Kiitos paljon, mekin päästy sairaalasta terveen paperein :)
  5. K

Elokuiset 2022

Kello 02.50, 24.08.2022 syntyi meidän tyttö. Painoa 4250g ja pituutta 49cm. Ei siis mikään pieni tyttö. Synnytys meni loppujen lopuksi nopeasti, kun päästiin oksitosiinitipalle päivän sairaalassa ihmettelyn jälkeen, kun lapsivesien spontaanin menemisen jälkeen ei supistuksia, ainakaan tarpeeksi...
  6. K

Elokuiset 2022

Kiitos tsemppauksesta. Lapsivedet meni kahden aikaan spontaanisti sairaalassa ja vaikka kuinka olen sanonutkin,ettei omat supistukset ole tarpeeksi tehokkaita ja tulevat tosi harvakseltaan, ei vielä ole suostuttu antamaan mitään oksitosiinia eikä mitään. Kohta uusi ekg ja mietitään sen jälkeen...
  7. K

Elokuiset 2022

Hienoa, että teillä on lähtenyt hyvin käyntiin vauvan kanssa ja että on jo ylittänyt syntymäpainon. :) Täällä tänään 39+5 ja huomiseksi sovittiin synnytyksen käynnistys. Vauvan sydänäänet oli vähän vaisut ja tarjottiin teetä ja ultrattiin. Ja uuteen sydänkäyrään, jossa kaikki oli hyvin...
  8. K

Elokuiset 2022

Supistus appista: Latasin kuopuksen kanssa pari vuotta sitten, mutta mulla oli supistuksia moneen otteeseen jo ennen pojan syntymää ja olisi lähettänyt mut jo monesti sairaalaan. En oo pikkuneidin kanssa vielä käyttänyt enkä omista sovellusta. Voisi kuitenkin ladata sillä taas supistelee,mutta...
  9. K

Elokuiset 2022

Keksi82 ja Linaria: Paljon onnea!! Täällä vielä yhtenä kappaleena. Huomenna 39+0. Supistuksia epäsäännöllisesti, mutta ne aina loppuvat. Saisi jo vauva syntyä. :)
  10. K

Elokuiset 2022

Linaria: Toivottavasti sulla Linaria limatulpan irtoaminen enteilisi synnytystä. Mulla edellisessä raskaudessa meni limatulppa joskus viikolla 38 ja synnytys käynnistettiin viikolla 40. Eli ei merkannut synnytystä ja sisätutkimuksissa koitettiin ronkkia synnytystä käynnistyväksi tuloksetta...
  11. K

Elokuiset 2022

Vaivaksi, vauvaksi! Hemmetin kännykän pikakirjoitus.
  12. K

Elokuiset 2022

Jännät paikat siellä, Linaria! Toivottavasti käynnistyisi synnytys eikä onneksi liian isoa vauvaa tulossa. Mulla lääkäri 12. pvä. En usko, että ennen sitä vauva haluaa ulos. Mulla oli viimeinen perhelääkärin vastaanotto torstaina ja vauvan sydän äänet oli hyvät ja samoin omat verenpaineet...
  13. K

Elokuiset 2022

Jaksamista kaikille! Ei enää pitkään, niin on meillä kaikilla vauvat sylissä :) . Täälläkin lähti 37+1 käyntiin. Lähinnä jännään nyt, kuinka lähelle tulevan isoveljen kanssa syntymäpäivä ajoittuu, kun on vaan viikon ero lasketuissa ajoissa. Mä lähinnä väsyn tosi nopeasti, muuten ei nyt mitään...
  14. K

Elokuiset 2022

Mitäs muille elokuisille odottaville kuuluu? Täällä ollaan jo aivan valmiita luopumaan mahasta ja tämän helteen kanssa viimeiset viikot eivät ole helppoa aikaa. Koiraa ulkoiluttaessa tuli taas napakoita supistuksia, jotka loppuivat taas kotiin tultaessa. Viikkoja nyt 36+5. Toivottavasti muut...
  15. K

Elokuiset 2022

Mä hikoilen kun on lämpöä päälle 30 joka päivä,en tiedä hikoilisinko muuten raskauden takia. Mulla on seurannat parin viikon välein sairaalassa kun on tää kilpirauhasen liikatoiminta ja lisäksi normaalisti neuvola kerran kuukaudessa. Äskenkin kotiin tullessa jomottell menkkamaisesti ja oikeen...
  16. K

Elokuiset 2022

Monta kertaa teillä muilla on nyt lääkärikäyntejä raskauden viimeisillä viikoilla? Mulla on kahden, kolmen viikon välein. Vauvasta otettiin sydänkäyrää noin puolisen tuntia ja kaikki oli hyvin. Veikkasivat vauvaa jo lähes 3kg painoindeksi, apua. SF-mitta nyt RV 35+5 oli 38cm. Mites teillä muilla...
  17. K

Elokuiset 2022

Täällä tänään 34+6. Mulla ei taida olla yhtään koon 50cm vaatteita. Meillä vauvoilla on tapana olla sellaisia 52-55cm pituisia. Lääkärissä sanottiin,että tästä vauvasta tulee pienempi,kuin veljestään mutta en usko, ennenkuin näen. Ja hihoja voi aina kääntää. Turha ostaa vaatteita ä, jotka jäävät...
  18. K

Elokuiset 2022

En usko kyllä, että neiti etukäteen päättää tulla mutta saas nähdä. Alkanut olemaan enemmän supistuksia ja menkkamaista jomotusta aina välillä, mutta ne menevät nopeasti ohi.
  19. K

Elokuiset 2022

Linaria: Onko sulla sitten syntyneet lapset sitten millä viikoilla? Täällä tänään vähän jomotellut vatsaa menkkamaisesti, mutta menivät onneksi ohi. Mulla lapset syntyneet viikolla 41 ja 40, kaksi jälkimmäistä käynnistettyä laskettuna aikana ja vähän täällä on sen suuntaista puhuttu, että...
  20. K

Elokuiset 2022

Supistuksista: Silloin tällöin supistanut niin, että tuntuu selässä ja vatsassa,kun oon kävellyt enemmän mutta enemmän riesana on ollut iskias, joka aina välillä ilmoittelee itsestään. Saakos kysyä, minkä ikäisiä muut odottajat tällä palstalla ovat? :)

Yhteistyössä