Hakutulokset

  1. vaimo85

    Helmikuiset 2021

    Heips pitkästä aikaa! :) Tervetuloa uusille! Ja syvät pahoittelut menetyksen kokeneille! :cry: Lomareissut nyt pidetty ja pian alkaa taas isommilla lapsilla kouluarki ja miehellä työarki. Hetki kumminkin lomailua kotona vielä. Tänään rv 14+0 ja pahoinvointi helpottamassa viimein, ajoittain...
  2. vaimo85

    Helmikuiset 2021

    Näin se ennen olikin. Tämä on suht uusi muutos kuulemma. Käytössä ainakin sairaaloissa joissa on Apotti käytössä.
  3. vaimo85

    Helmikuiset 2021

    Täällä on tänään käyty nt-ultrassa. Kaikki hyvin pienellä ja itsellekin tuli tosi huojentunut olo, kun näki ekaa kertaa vauvan :love: Niskaturvotusta oli normaalisti, ja kaikki asiat mitkä pitikin löytää, löytyi ja oli kunnossa. LA siirtyi 2 pv eteenpäin ja on nyt sitten 1.2. Nyt on sitten...
  4. vaimo85

    Helmikuiset 2021

    Heissan ja tervetuloa uusille! :) Tänne ei aiempaa ihmeempiä kuulu. Eilen aamulla oli lievää vaal.punaista vuotoa, mut vain kertaalleen. Oli eka kerta tässä raskaudessa, kun vuoteli ja tiedänkin jo mistä johtui, mut siitä huolimatta se aina vähän pelästyttää. Tuntuu, et vatsa olis lähtenyt nyt...
  5. vaimo85

    Helmikuiset 2021

    Kyllä mullakin on kaikki nt-ultrat tehty aina alakautta. Jotain on saatettu lisäksi katsoa myös vatsan päältä, mutta pääsääntöisesti alakautta.
  6. vaimo85

    Helmikuiset 2021

    Minäkin ootan nt-ultraan asti. Onneksi se on jo ensi viikon perjantaina, ettei enään ihan hirveän kauaa tarvitse odottaa :) Ultran jälkeen vasta kerrotaan isovanhemmille ja omille lapsille. Mut muutama läheisin ystävä on tiennyt raskaudesta alusta asti. Pahoinvointi ja hajuherkkyys jatkuu...
  7. vaimo85

    Helmikuiset 2021

    Yleisesti otettuna sydänääniä kuunnellaan hyvin harvoin ekalla neuvolakäynnillä. Mulla hoikempanakin ollessani on harvoin saatu dopplerilla s.äänet kuulumaan edes rv 12. Joillakin voi onnistua jo vähän aiemmin. Siinä mielessä mun mielestä on neuvolalta vain järkevää, etteivät ekakäynnillä...
  8. vaimo85

    Helmikuiset 2021

    Mäkin sain valita ajan itse Maisa-järjestelmän kautta. Varasin ensimmäisen mahdollisen, se on jo 17.7. rv 11+6. Tuohon sen kovasti halusinkin, kun seuraavalla viikolla mennään mökille. Mut on tämä pitkä aika silti ootella, jos ei ar-ultrassa käy. Oireet kuitenkin suht vahvasti päällä, joten olen...
  9. vaimo85

    Helmikuiset 2021

    Mäkään en vois olla vähempää innostunut näistä helteistä :/ Onneksi ainakin täällä Uudellamaalla näyttäisi viilenevän ens viikoksi. Huh! Kävin eilen äitiyslabroissa. Nt-ultraa en oo saanut vielä varattua, kun se tehdään nykyään Maisa-järjestelmän kautta eikä siellä näy vielä ultralähetettä...
  10. vaimo85

    Helmikuiset 2021

    Ekassa neuvolassa käyty, tänään rv 8+5. :) Kaikki ok siellä. Nt-ultra ja verikoe lähetteen terkkari tekee tänään, joten huomenna ajattelin suunnata verikokeisiin ja varata ultran. Seulontaverikokeisiin ei osallistuta tälläkään kertaa. Painosta puhuttiin lyhyesti, tai siis lähinnä mä puhuin...
  11. vaimo85

    Helmikuiset 2021

    Mun ensimmäinen raskaus päätyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Todettiin joskus rv 11+, että sikiön kehitys oli keskeytynyt rv 8+6. Vatsan päällä näkyi sikiöllä ultrassa pari kuplaa, eli epämuodostumaa. Sittemmin olen neljä lasta saanut ilman keskenmenoja :) Toisessa raskaudessa kävin...
  12. vaimo85

    Helmikuiset 2021

    Sydänäänet kuunnellaan doplerilla vatsan päältä. Pääsääntöisesti ensikäynnillä ei kuunnella sydänääniä, koska on hyvin todennäköistä ettei ne kuulu vielä tuolla laitteella. Jos äiti on hyvin hoikka, niin joku terkkari voi koittaa saada kuuluville ekalla käynnilläkin. Ylipainon takia mulla...
  13. vaimo85

    Helmikuiset 2021

    Täällä kanssa yksi ylipainoinen, joka toivoo, ettei paino juurikaan nousisi raskauden aikana. Alkuraskaudessa mulla on yleensä tippunut paino 3-5kg, nyt ei vielä. Tosin pahoinvointi lähti taas pahenemaan toissapäivänä (heti kun kirjoitin, että se lieventynyt :D ). NS. "sallittu" painonnousu on...
  14. vaimo85

    Helmikuiset 2021

    Heippa ja hyvää juhannuspäivää! Tervetuloa uusille odottajille! :) Onnea hyvistä ultrakuulumisista varhaisultrassa käyneille! Mulla on eka neuvola ens viikolla torstaina. Oma tuttu neuvolatäti lähti työnkiertoon koululle juuri, ja kouluterkkari tuli puolestaan hänen tilalleen. On vasta...
  15. vaimo85

    Helmikuiset 2021

    On. Vain jäsenet voivat nähdä keitä ryhmässä on ja mitä jäsenet julkaisevat. Ja vain jäsenet voivat löytää ryhmän
  16. vaimo85

    Helmikuiset 2021

    Tervetuloa uusille! :) @Matilda! Laitoin yksityisviestiä sulle.
  17. vaimo85

    Helmikuiset 2021

    Koita malttaa aamupissasta digin tekemiseen. On sitten varmempi tulos.
  18. vaimo85

    Helmikuiset 2021

    Mulla ei ollut tosiaan kuin alamahan kipuilua ja lievää etovaa oloa tuossa ihan alussa. Vasta rv 6+ alkoi pahoinvointi pahenemaan. Ihan alussa ei välttämättä paljoa oireita ole, ja joillakin ei ole pahemmin missään vaiheessa. Mäkin pelkään eniten sitä, että nt-ultrassa tulisikin tuomio, että...
  19. vaimo85

    Helmikuiset 2021

    Mulla on tosiaan kaikissa raskauksissa (5.kpl) vuodellut enempi ja vähempi. Ainoastaan ekassa raskaudessa tämä viittasi keskeytyneeseen keskenmenoon, muissa kaikki mennyt hyvin. Varsinkin yhdynnän jälkeen voi monillakin tulla vähän vuotoa. Ekassa raskaudessa oireetkin katosi niihin aikoihin, kun...
  20. vaimo85

    Helmikuiset 2021

    Samaa mieltä edellisten kanssa. Yksityisen ryhmän sijasta mieluummin salainen ryhmä.

Yhteistyössä