Hakutulokset

  1. V

    **ELOVAUVAT 2006**

    Vilivilpertti, hieno 1.etunimi teidänkin pojalla :D Nukkumisesta... Aaro nukkuu vaihtelevasti päikkäreitä, on niitä nukkumattomia päiviä ja sitten niitä että vaan nukutaan, jopa 3-4 t mikä on meillä harvinaista ollut. Ei siinä mitään mutta kun päiväsyönnit tuntuu jääneen jotenkin vähemmälle...
  2. V

    parisuhde pielessä

    Voima :hug: kaikille vaikeassa suhteessa eläville! itse elin suhteessa henkisesti alistettuna (joskus fyysisestikin) ja minulle pelastus oli lähteä siitä liitosta. se oli paras ratkaisu meille ja pojallemme. isäsuhdekin alkoi pelata vasta eron jälkeen. eroa ei toivo kenellekään mutta jos kotona...
  3. V

    Asiaa pph:sta

    Jaa-a, enpä ole koskaan ajatellut mutta tuntuisi kyllä juurikin siltä että työaikana pitäisi keskittyä työhön ja tosiaan vieraat ottaa vastaan vapaa-ajalla, huolimatta siitä että työpaikka on oma koti. Mitenkäs ne työt tulee hoidettua jos vieraita vaan kestitsee? Otapa yhteyttä sinne kuntaan ja...
  4. V

    **ELOVAUVAT 2006**

    Emppu, sulle kysymys missä välissä annat vauvalle vettä? ennen syöttöä vai jälkeen vai ihan itekseen? voisi kans kokeilla noihin pieruvaivoihin... Neuvolassa me käydään kk:n välein. Juuri oli 2 kk:n lääkärineuvola viime viikolla; paino 6660g ja pituus oli 57,5 tai 58,5, hitsin lääkäri ei...
  5. V

    **ELOVAUVAT 2006**

    Onnittelut kaikille kastetuille / nimetyille! :flower: Meilläkin oli kastejuhla viime lauantaina ja pojasta tuli Aaro Eemil. :heart: Imetyksestä... itse toivon täysimettäväni mahdollisimman pitkään, ainakin sen 6 kk. Nyt tosin hyvä sanoa, mielihän voi tässä vielä muuttua, mutta katsotaan...
  6. V

    Aavistitko mitenkään,että synnytys alkaa lähipäivinä?

    Pari pv ennen synnytystä alkoi olo tuntua erilaiselta, kohdussuun alue tuntui kipeältä ja muutenkin oli jännä "sellainen tunne" ettei taida kauaa enää mennä. Lapsi syntyi rv 40+3, olin varautunut odottamaan pidempäänkin koska supistuksia oli ollut jo viikkoja ilman suurempaa tulosta. Eli kyllä...
  7. V

    **ELOVAUVAT 2006**

    Neuvolakuulumisia: eli nyt 4 viikon iässä oli pojan mitat 4940 g ja 53 cm. syntymämitat oli 4020 ja 49. 2 viikon iässä oli saavuttanut syntymäpainon. eli hyvin on kasvanut tissimaidolla, ei tarvi enää miettiä saako riittävästi ruokaa vaikka tankkailee ja kitisee joka ilta rinnalla. kokeilin...
  8. V

    **ELOVAUVAT 2006**

    Äiti kylässä...kerkiää tännekin :D Maitopahkuroihin voi kokeilla myös maitorahkakääreitä rintaan, en tiedä mihin perustuu. Ihanasti kyllä turruttaa kivun kuten kaalinlehtikin, hetkeksi. Muuten kyllä tuo lämpöhoito on ehdoton, kaurapussia itse lämmitelin mikrossa. Nyt onneksi rinnat eivät enää...
  9. V

    **ELOVAUVAT 2006**

    Heippa kaikille!!! en tajua miten ehditte enää pyöriä täällä... mulla tuntuu kaikki aika menevän poitsun hoitoon ja kotitöihin :D Kaikenlaista on ollut, imetyksen kanssa ongelmia, molemmat nännit haavoilla olleet sairaalasta asti (pojan imuotteessa paranatamisen varaa...) ja viime vkonloppuna...
  10. V

    Imetysaikana ei maistu ruoka, mistä vauva saa ravintoa?APUA

    totta tuo ed. varmasti, mutta laihdutusta imetysaikana (eli liki sama kuin sun tilanne) ei suositella koska äidin keho alkaa tuottaa haitallisia ketoaineita polttaessaan varastoja. tämä ei siis ole vauvalle hyväksi. koeta levätä riittävästi ja yrittää syödä säännöllisesti ja monipuolisesti ja...
  11. V

    Synnytysten kestot pinoon

    1. 23,5 t josta ponnistus 15 min (ekoista suppareista laskettuna) 2. 15 t josta ponnistus 30 min (laskin suppareita vasta kun tajusin että on menoa nyt, oikeasti niitä oli ollut jo tunteja...) Avautumisvaiheet olleet todella kivuliaita ja hitaita, vasta kalvojen puhkaisu on vauhdittanut...
  12. V

    heinä-elokuussa syntyneet!!

    Meidän leijonanpoika näki päivänvalon 13.8 klo 14.49. 4020 g ja 49 cm, Tays. Uusperheemme neljäs, ensimmäinen yhteinen lapsi. :heart:
  13. V

    Voiko täällä kukaan ymmärtää??

    Voima :hug: !!! :)
  14. V

    Gracon Auto Baby adapterilla - harmittaa koko ostos :(

    Jäi ostamatta juuri tuo istuin kun myyjä huomautti pystystä asennosta (halusi vissiin myydä muuta merkkiä). Todettiin tämä sitten itsekin kokeilemalla kaupassa istuimia siellä olevaan auton penkkiin ja valittiin toinen istuin.
  15. V

    Eripari rinnat!!!

    Minulle myös kävi niin esikon kanssa että parin kk:n päästä alkoi toinen rinta ehtymään ja tietty vauva alkoi sitä vieroksua joten tuotanto heikkeni entisestään. hetken päästä toinen rinta oli koka d ja toinen kokoa a, ainaki melkein. Imetys jatkui osittaisena n. 5 kk ja ei ollut kiva olla...
  16. V

    Korvakuumemittarit

    kiitoksia =)
  17. V

    Korvakuumemittarit

    Lieneekö tämä oikea palsta mutta olisin kysynyt kokemuksia korvakuumemittareista, lähinnä onko väliä minkä merkkisen hankkii?
  18. V

    mahan venymisestä

    No joo, kyllähän liikunta ja laihduttaminen auttaa, mutta kun se nahka on venynyt, se on venynyt. Nuorena onnistuin minäkin palautumaan, mutta nyt en edes odota samaa tulosta tai lähellekään. Ja se että mies sen takia pettäisi, on niin naurettava ajatus että! surullista, jos jonkun parisuhde on...
  19. V

    millainen olit parikymppisenä??

    Tulin raskaaksi 19-vuotiaana, joten parikymppisenä olin jo äiti. Äitiys kypsytti suunnattomasti minua, pidin koulusta 2 välivuotta ja olin lapsen kanssa kotona, sitten palasin suorittamaan opinnot loppuun ja nyt ne jo kiinnostikin, toisin kuin ennen poikaa. Lapsen isän kanssa ei elo oikein...
  20. V

    Millainen olit kolmikymppisenä?

    3-kymppisenä elin epätyydyttävää elämää kaikin puolin. Olin "parisuhteessa" kolmatta vuotta jossa minä halusin perustaa perhettä ja mies vain deittailla. Olin väsynyt työhöni, joka oli raskasta sekä fyysisesti että psyykkisesti, lisäksi työpaikalla erittäin pahat ilmapiiriongelmat. Ainut hyvä...

Yhteistyössä