Hakutulokset

  1. P

    Pottasade ja muita ilonpisaroita

    Meidän tämänpäiväinen huumoripläjäys tuli äsken kun melkein kolmevuotias kävi potalla ja totesi tyytyväisenä: -Potahha hattaa ihan hiiveetti! 16-vuotias repesi täysin ja sehän innosti pikkuveljeä: -Voi ukkonenkin tuua, pakkokin on!
  2. P

    Ei tää saa nukuttua kun sylissä

    Tuo yskä ja nuha ovat siis aivan varmasti menneet korviin pikkuneidillä, itku alkaa olla sen kuuloista. Ensimmäinen korvatulehdus 7-kuisena. Ei saa nukuttua kun pystyasennossa sylissä ja siinäkin sätkähtelee. Huomisaamuna pitää mennä päivystykseen omalle terveysasemalle. Voi olla jännä yö sitä...
  3. P

    Jee jee, mulla alkoi kesäloma

    :D Taaperoriiviö, mies ja kaikki teinit ovat poissa kotoa ainakin reilun vuorokauden. Minä ja tyty kaksin! Voidaan alkaa juhlia kunnolla tytön toisen nimen nimipäivää, jess! Jos vaikka juhlittaisiin yksillä ylimääräisillä päiväunilla.
  4. P

    tulimme tähän tytyn kanssa

    Taisi mennä valvonnaksi. Niin kauhea yskä ja nuha ettei voi nukkua kuin pystyasennossa tämä pieni. Miten täällä on juhannus eletty?
  5. P

    Kaikkein paras eli se teillä tehtävä juhannussalaatti?

    Meidän juhannussalaatti on perinteinen savukalasalaatti. Savusiikaa, munalohkoja, paria laatua salaattia, retiisiä, tomaattia, kurkkua, tilliä, persiljaa, sellerinvarsi pienenä silppuna ja sipulinhäntäsilppua. Ja keralle se etikasta kirpeä, keltuaista ja kermavaahtoa sisältävä isoäidin...
  6. P

    Meille tulee juhannustraditio!

    Aion tästä lähdin viedä mukaan ilman pakottamista saatavan jälkikasvuni metsään eväs- ja valokuvausretkelle keiju- ja peikkovaatteissa harsokukkametsään, sumuiseen koivikkoon, lupiinitielle ja pikkukoskelle. Annan heidänkin kuvata, kuvaan itse ja kuvatessani kerron. Kerron vuodesta toiseen...
  7. P

    Ne läksivät nyt

    Esikoinen ja miniäntekele kohti Makedoniaa, Kroatiaa ja ties mitä maita, joiden "metsissä on miinoja". Toinen saattamaan veljeään Tallinnaan asti. Kolmas mummolleen kesärengiksi. Pihamaa ja talo ovat hiljaisia, kun taaperokin nukkuu. Tyty onneksi tuhisee ja kurluttaa vähän ja minä näytän...
  8. P

    Kotiäidin flowhetki

    Tänään olen viihtynyt kotiäitinä ja kokenut nähneeni äitiyden ytimeen. Yhtäkkiä näin kaikkien elämässäni tekemieni asioiden ja ratkaisujen limittyvän toisiinsa ja tukevan toisiaan. Näin miten ne olivat kasvattaneet ja kuljettaneet minua kohti äitinä olemista ja olin kiitollinen näkemästäni...
  9. P

    Oli aamu, joka meni hyvin

    Esikoinen ei herättänyt meitä keittiössä kuuden maissa ryskiessään ennen töihin lähtöään. Nukuimme yhdeksään, taapero kikatteli herätessään, koska oli keksinyt kaivaa myyrän nenää kuormurin kaivurilla (kaivuri ja myyrä olivat yökavereina). Vauva laittoi kätensä veikan kaulaan ja nauroi...
  10. P

    Miten teidän 9-luokkalaiset pysyvät koulussa nämä viimeiset päivät?

    Meillä on suuria ongelmia. Kokeet ovat olleet, numerot annettu ja siellä ei ole kuin alaluokkien iltapäiväkerho-olosuhteet, kun yksikään opettaja ei jaksa muuta. Näin siis sanoi oma lapsi, oman lapsen muutama kaveri ja yksi ko. koulun opettaja. Tähän asti vinguin etten jaksa tulla...
  11. P

    Joku tienasi 100 e Nepalin lukutaitokampanjaan

    6 ja puoli kiloa putosi kampanja-aikana, ja laihdun edelleen koko ajan hitaasti mutta varmasti. Kotiäitiydellä on minuun selvästi laihduttava vaikutus.
  12. P

    Miten tehdään ns. nakkipiilo voitaikinasta ja nakista?

    En ole niitä ikinä tehnyt mutta huomenna voisi olla hetki, että niille olisi menekkiä? Miten se siis tehdään, jotenkin selkokielinen ohje :snotty: jos mahdollista.
  13. P

    Tämä koko mökki helisee!

    Tätä on nyt ollut reilun viikon. Tekevät tai uusivat talon pitkän sivun suuntaisesti tietä vajaan 10 metrin päästä talosta. Tänään on täryjyräpäivä ja ihan oikeasti meidän lasiesineet heittää volttia kaapeissaan ja minä kävelen ympäri ympäri ja yritän nähdä mistä päin talon perusta alkaa...
  14. P

    Tyty kikatti tänään ääneen (turhis kai joillekin)

    Hän siis kikatti ja kiklatti ja nauroi ja kurlutti ääneen. Lelukin on alkanut pysyä kunnolla kädessä ja hän yrittää pystyyn makuulta. Meidän pikkutyty meinaa kasvaa isoksi 5-kuisena. :heart:
  15. P

    Ladykestien menu

    Syöjinä on lihaa ja kalaakin karttavia naisia, joitakin lapsiakin, mutta lähinnä sellaista 25-50 vuotiaita leidejä. Tarjolle meinaan melkein yksikätisenä tyty käsivarrella väkertää: Pestotäytteiset emmentalsarvet Savukala-sinappikurkkusalaattitahnalla täytetyt minileivät Kreikkalainen...
  16. P

    Hirviökalojen karkoittamisesta

    2 v 8 kk näkee sänkynsä olevan öisin täynnä hirviökaloja. Siellä on haukea, mustekalaa, vihreää hirviökalaa ja ties mitä. Osa tahtoo syödä pojan sormet, joku kantapään tai nenän ja joku meinaa viedä pippelin. Millä verkolla, rysällä, loitsulla tai muulla poppakonstilla teen pojan sängystä...
  17. P

    Yritä tässä sitten jotain sukupuolineutraalia kasvatusta...

    Tekeeko nuo tyttölapset isänsä sekaviksi jo alle puolivuotiaina? Meille on ilmestynyt viime aikoina pinkki vauvakeinu. "Tytylle pitää olla", selvitti mies kun muistutin varastossa lojuvasta vihreästä. Tänään tuli ihan kammottavia hello kitty ilmapalloja, "kun pienelle neidille on oltava...
  18. P

    Olen tässä niin kauan kuin vauva antaa myöten ja vastaan kysymyksiinne

    Että sitten näin tylsä päivä :saint: (voi kysyä mitä vaan ja vastaan mitä sattuu.)
  19. P

    Räntää sataa ja kolottaa joka paikkaa

    Ja rakeitakin tulee (muoks.) Tällä menolla ennustan vuosikymmenen tai kahden päästä säämuutoksia nivelilläni yhtä taitavasti kun niiden select-kataloogien väriä vaihtavat linnut. Ei tosiaankaan tee mieli tehdä mitään. Millainen ilma on etelämpänä... Osa lapsista kun on Lintsillä.
  20. P

    2 v 8 kk ja painajaiset

    Johonkin öiseen aikaan poika pärähti istumaan ja kirkumaan sängyssään, sillä sänkyyn oli tullut kala-hiiviö, jota piti paeta äidin kainaloon. Nyt hän on siitä kalahirviöstään kertonut koko päivän ja kalastanut sitä ahkerasti magneettiongellaan. Onkohan öinen hirviö käymässä meillä ihan...

Yhteistyössä