Hakutulokset

  1. Helmi1234

    40+ so what wol.13

    KeltainenSeepra: Toisen yrittäminen kannattaa aloittaa heti, kun sinusta fyysisesti tuntuu siltä. Toki myös henkisesti pitää olla valmis mutta kahden pikkulapsen arkeen ei voi valmistautua vaan se pitää kokea :p Hedelmällisyys nousee parin vuoden ajaksi synnytyksen jälkeen eli seuraava tärppi...
  2. Helmi1234

    40+ vauvaketju

    Eiköhän se ole vanhempien päätettävissä, että kuinka kauan antaa korvikemaitoa ja velliä. Maitomäärä mikä pitää saada päivässä on sen minimi 4dl ja tähän lasketaan jugurtit ja juustot yms. Toki vähän enemmän on parempi. Mä annoin jonnekki 1v 3kk asti aamulla ekaks maitoa ja illallaki vikaks ja...
  3. Helmi1234

    40+ vauvaketju

    Pirtsi: Ei tässä voi kun voivotella teidän tilannetta ja toivoa, että se helpottaisi. Tuo kiinteiden aloitus on mielestäni hyvä idea. Suomessahan on menossa pitkä tutkimus, josta on jo tullut tuloksiakin ja se puoltaa sitä että vauvan suolisto/elimistö on vastaanottavaisimillaan 3-7kk iässä ja...
  4. Helmi1234

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Onnea raskaana oleville! Itse en oikeastaan nauttinut raskaana olemisesta juurikaan. Ekalla kerralla se oli kyllä jännää, kun kaikki oli uutta. Toisella kerralla se oli lähinnä vaan raskasta. Nauttikaa te siis minunkin puolesta :) Taidan olla ainoa jonka nimi on synnyttäneiden listalla kahteen...
  5. Helmi1234

    40+ vauvaketju

    Toi 1v7kk oppii uusia sanoja mutta ei välttämättä käytä niitä oikeissa paikoissa. Viimeisin uusi sana on potta ja se äännetään jotenkin pupu-mopo välimaastosta. Potalle ei oikeen osaa pyytää ja kesällä aattelin aloittaa aktiiviset harjoitukset. En ole laskenut mutta jonku 20 sanaa ehkä osaa...
  6. Helmi1234

    40+ vauvaketju

    Hei! Mä en ole tällä puolella käyny aikoihin. Olen kyllä ajatellut teitä. Mulla riittää puuhaa tän 6vk vanhan ja sit ton 1,5v kanssa. Mulla imetys onnistui aluks jotenkin ja sit ei enää. Jos ois saanu rauhassa yrittää niin ois kyllä onnistunu pidempäänkin, mut tuo esikoinen piti stressitasot...
  7. Helmi1234

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Kokoarviot todellakin ovat vain arvioita. Katsoin kannasta niin puolitoistapäivää ennen synnytystä oli kokoarvio 3725g ja syntyi 4255g eli meni sen 500g pieleen. Vauva ei joutunut sokeriseurantaan. Meillä on väsynyttä meininkiä. Mun imetystaival päättynee lähipäivinä. Ei noi matalat nännit...
  8. Helmi1234

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    En joutunu käynnistykseen. Enpä sinne asti olis ees kerenny, ku synnytin tänään heti vuorokauden vaihduttua 38+4. Nopeeta toimintaa. 19:45 vedet, 20:30 supistukset, 21:30 sairaalalle, 22:30 kipupiikki ja aquarakkulat, 23:45 saliin, 00:24 ponnistaa ja 00:30 pihalla 4300g pientä poikaa. Huh mikä...
  9. Helmi1234

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Imetyksestä mouhutaan ihan liikaa. Mä en tällä kertaa ota paineita mut koitan kuitenkin muutamat kikat alussa josko onnistuisi. Mun kikat on se nännin ulosvetäjäimukuppi ja rintakumi tarpeeks nopeesti käyttöön, jos alkaa nännit rasittua. Mut olen jo asennoitunut pullorumbaan ja sehän on jo...
  10. Helmi1234

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Mistähän mä nyt revin tuon Joyzyn käännösyrityksen? En löydä siihen liittyvää viestiä nyt uudestaan enää, mutta eipä se nyt haittaa. Onkohan Joyzy jo synnyttämässä. Mulla on sokerimittauksissa ollut kaksi ihan pientä ylitystä nyt parin päivän aikana. Toinen oli aamupalan jälkeinen 1h arvo ja...
  11. Helmi1234

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Joyzy: Miten teillä meni käännösyrityksessä? Toivottavasti kaikki hyvin. Mulla on lähes koko ajan olo, että räjähdän. Lapsiveden määrä on runsaahko. Jouduin kotimittailemaan sokereita, että nähdään miten ne mun normiruokavaliolla käyttäytyy ja onko sokerivauvan riskiä. Itse en usko, että on...
  12. Helmi1234

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Pirtsillä on ollu melkonen synnytys! Onnittelut pojasta ja mukavaa matkaa äitiyteen. Sitä kummasti löytää itsestään ihan uusia piirteitä tämän matkan varrella. Ja jotenkin huolet muuttavat muotoaan mutta sitten tulee paljon paljon niitä ihania ilon aiheita. Mulla on viikkoja 35 tasan ja reilun...
  13. Helmi1234

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Joulupallofiiliksiä vaan kaikille!
  14. Helmi1234

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Iskikö tänne ketjun väliaikaiskuolema :) Mulla odotus etenee ja ei tää mitään hirveetä herkkua ole. Mutta menettelee. Nyt epäilevät sikiötä isokokoiseksi ja sitä seurataan. Mä niin en haluais käynnistykseen tai leikkaukseen. Mutta ei musta paljoo isompaa ulos mahdu, kun mitä esikoinen oli...
  15. Helmi1234

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Pözzi: Voi kuinka ikävää. Vetää ihan sanattomaksi. Elotar: Kirjoituksesi näkyy ihan oikealla paikallaan. Onnea marraskuun ihmeestä ja nautinnollisia vauvahetkiä. Ihana kuulla helposta synnytyksestä ja toivottavasti itsellänikin tulisi sellainen. Siitä toipuu niin paljon nopeammin ja pystyy...
  16. Helmi1234

    40+ vauvaketju

    Hyvä Sahris! Meillä pojan rytmin muuttaminen onnistui. Tämä on suuri ihme, koska odotukseni eivät olleet kovin korkealla. Eli nyt on menty sitten yksillä päiväunilla ja normaaleilla yöunilla. Ollaan nyt oltu kipeenä, mut tänään eka päivä kun nukkuu päivällä omituiseen aikaan eli on jo nyt...
  17. Helmi1234

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Pözzi: Ultraan vaan yksityiselle. Toivottavasti kaikki on hyvin.
  18. Helmi1234

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Mulla nyt ei varsinaisia vinkkejä ole ummetukseen, mutta näitä mä olen itse käyttänyt. Syön joka päivä aamupalalla kulhollisen mysliä ja iltapalaksi n. 1-1,5dl kauraleseitä tilkalla maitoa. Leseitä on myös vehnää, ruista jne, että mikä nyt itseään nappaa. Tympeän makuisia, mut menettelee mut...
  19. Helmi1234

    40+ vauvaketju

    Hiljaista on! Meillä on poitsu nyt reilut 13kk. Hän on ollut kova syömään koko ajan ja kiinteiden aloituksen jälkeen niitä on mennyt runsaasti. Itse tein niin, että annoin kiinteät ensin ja maidot sitten erikseen. Maitoa harvoin jo ruuan kanssa ja otti mieluummin vähän vettä niin päädyin sitten...
  20. Helmi1234

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Hellurei! On tullut tosi huonoja uutisia Nupulle. Toivotan teille jaksamista vaikeassa tilanteessa. Mun odotus nyt vaan mennä rullaa eteenpäin. Puoliväli on ylitetty ja toinen poika on tulossa. Maha on isompi ja hieman eri mallinen kuin viimeksi. Ei vielä haittaa suuremmin kyykkimistä ja...

Yhteistyössä