Hakutulokset

  1. K

    Marraskuun Mussukat 2014 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!

    Moikka pitkästä aikaa! Tsempit kaikille vielä odottaville, onneks ollaan jo omassa kuussa, ja voi tuudittautua siihen että kohta se sieltä.. :) Itse sain esikoistytön 29.10 suunnitellulla sektiolla synnytyspelon vuoksi. Pituus 50cm, paino 3560g. Kaikki meni hyvin, toipuminen lähti hyvin...
  2. K

    Marraskuun Mussukat 2014 *Syyskuussa*

    Voihan teitä radilaisia.. :hug: Itse olen autuaan tietämätön omasta tilanteestani, kun ei mitään mainintaa sokerirasituksesta tullut. Noh, vatsa kasvaa yläkäyrällä ja pelolla ajattelen jättiläisvauvaa. Onneks itselläni sektio on todennäköinen, itseasiassa huomenna pelkopolille keskustelemaan...
  3. K

    Marraskuun Mussukat 2014 *Elokuussa*

    Moikka! Täällä kanssa flunssan kourissa kärvistelty, meni suhteellisen nopeasti pahin vaihe yli ja pääsinkin jo duuniin. Mutta supistelut pakottivat jäämään sitten saikulle, vaikkakin pystyn tekemään kevennettyä työtä. Duunin jälkeen kävellessäni himaan oli vauhti hyvin hidasta jatkuvan...
  4. K

    Marraskuun Mussukat 2014 *Elokuussa*

    Moikka! Neuvolakontrollissa hb hilppasen laskenut, ja täti suositteli rautatablettaja. Nyt olenkin niitä (retafer) urhoollisesti syönyt ja pahoinvointi tullut hyvinkin voimakkaana takaisin. Onko suositella jotain muuta valmistetta, joka ei aiheuttaisi pahoinvointia? Entä onko jotain muita...
  5. K

    Marraskuun Mussukat 2014 *Elokuussa*

    Moikka taas pitkästä aikaa! Täällä lomailua, saikkua viimeisistä yövuoroista supistelujen vuoksi ja jälleen lomailua. Elokuun puolivälissä takas duuniin, ja viisi viikkoa pitäis jaksaa ennen äitiyslomaa. Saas nähdä, miten jaksaa, kun rupee noita supistuksia olemaan vähän turhan herkästi. Ja...
  6. K

    Marraskuun Mussukat 2014 *Heinäkuussa*

    Käsittääkseni sikiö vesineen painaa äidin alaonttolaskimoa, jolloin äidin verenkierto hieman huononee. Ja kun äidin verenkierto huononee, vaikuttaa se myös sikiöön. Mutta siis huonontuneesta verenkierrosta tulee normaalisti oireita, esim. huono olo ja huimausta. Näin selittäisin miksei selällään...
  7. K

    Marraskuun Mussukat 2014 *Heinäkuussa*

    Huoh, näin vähän ajattelinkin, että kyllä se keho sitten antaa ymmärtää kun ei enää selällään sovi nukkua. Näin jo kauhukuvia minun musertamasta ja hapenpuutteessa elävästä sikiöstä.. :D jee, tänä yönä nukutaan kunnolla selällään, ja tyynyjen kanssa jopa mahallaan. Jepajee!!
  8. K

    Marraskuun Mussukat 2014 *Heinäkuussa*

    Omituinen kysymys: missä asennossa nukutte? Mä oon aina nukkunut mahalla , siihen en oo aikoihin pystynyt. Selällään viihdyn hyvin, eikä tule mitään huimausta tai pahaa oloa. Tällöin myös kannettava pysyy hiljakseen. Kyljellään en osaa nukkua ja silloin myös matkalainen potkii menemään...
  9. K

    Marraskuun Mussukat 2014 *Heinäkuussa*

    Huh. Miten voikaan olla näin huono tuuri neuvolan kanssa...?!? Alkuperäisestä neuvolatädistä en tykännyt, joten vaihdoin ja tänään piti olla uudella eka käynti. No, siellä oli sijainen, joka ei osannut käyttää potilastietojärjestelmää (raskaustodistuksen tulostukseen meni 15min, sairausloman...
  10. K

    Marraskuun Mussukat 2014 *Kesäkuussa*

    Rakenneultra läpäisty, kaikki kunnossa! Rauhaiselta tuntuva tyyppi matkassa, vaikeuksia oli nähdä kaikkea tarvittavaa, kun ei tyyppi suostunut kääntyilemään liikkumisesta yms. huolimatta. Liikkeitäkin tuntuu, hyvin verkkaisesti tosin. Pääasia, että tuntuu! :) Olo on stabiloitunut, jaksaa jo...
  11. K

    Marraskuun Mussukat 2014 *Kesäkuussa*

    MRSROCK: onko siis olemassa joku kirjallinen suositus yövuoroista, ettei niitä voisi tehdä 20 viikon jälkeen? Mietin vaan, kun mulle on sekä lääkäri että th sanonut että oman jaksamisen mukaan. Ja sitä tässä nyt noudatan.. tälläkin hetkellä yötöissä, ja myös päivystyksessä.. Vielä ainakin...
  12. K

    Marraskuun Mussukat 2014 *Toukokuussa*

    Mun voimakas pahoinvointi johtui ilmeisesti vitamiinilisästä, jota söin. Tähän lopputulokseen tultiin lääkärin kanssa, ja nyt oon lopettanut sen syönnin enkä ole enää oksentanut! Pelkkää D-vitamiinia vaan naamaan, ja menoks! :D vielä ei oo hankintoja tehty, edes äitiysvaatteita en oo...
  13. K

    Marraskuun Mussukat 2014 *Toukokuussa*

    Moimoi! Mukaan ilmoittautuu myöhäisheränneenä tapansa mukaan kanna. Viikkoja hyvin jo takana, kaikki ekat neuvolat ja ekat ultrat hienosti takana. Ketjua olen seuraillut alusta saakka, nyt päätin sitten itse astua mukaan keskusteluun. Täällä vointi hiljalleen tasoittuu, tänään ensimmäinen...

Yhteistyössä