Hakutulokset

  1. S

    Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

    Onnea Kaisa! Mäkin oisin kiinnostunut siitä suljetusta kaksplus-ryhmästä. Facen ryhmään en halua. Olen mieluummin anonyymi. Me käytiin eilen ekassa neuvolassa. Painoa tullut hienosti, nyt 4100g (syntymä 3990g, 3vrk 3920g). Kaikki muutenkin hyvin. Ehkäisystä puhuttiin ja päädyin...
  2. S

    Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

    Elythia: Mä kävin eilen apteekista hakemassa voidetta pukamiin. Kysyin henkilökunnalta, tarvitseeko niitä hoitaa, onko oikeasti hyötyä. Täti sanoi, että kyllä kannattaa hoitaa, jotta kutina häviää ja pukamat alkavat hävitä. Ostin tällaista: Scheriproct Neo. En tiedä mikä on auttanut, mutta...
  3. S

    Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

    Katjuska: Onko sulla imetystyynyä? Millainen sohva teillä on, voisko sen käsinojista saada hyvää tukea? Jos ei hyvää sohvaa tai imetystyynyä, laita tavallisia tyynyjä oman kyynärpään alle istuessa. Mä imetin esikoista aikanaan varmaan pari viikkoa vain sängyllä kyljelläni, koska koin sen niin...
  4. S

    Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

    Ja imetyksestä piti sanoa: Ihan helvetin kipeetä teki pari päivää: kuin neuloja joku tökkisi nännistä sisään. Burana ei auta! Mutta hammasta purren vaan jatkan ja jatkakaa te muutkin!!! Se helpottaa kyllä! Lanoliinia voi laittaa (tai bepantenia) ettei iho mene rikki. ja pyytäkää lähipiiriltä...
  5. S

    Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

    Onnea monelle vauvan saaneille! Aika samoihin aikoihin ollaan moni synnytetty! Siis päivämäärällisesti. Hauskaa. Tässä vähän synnytyskertomustani ja vauva-arkea tarkemmin: - RV 40+0 aamulla menkkamaista jomotusta lantiossa ja alaselässä, aamulla limatulppaa - 9.30 soitin siskolleni ja...
  6. S

    Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

    Meidän herra täsmällisyys on syntynyt! 18.8 klo 2.07 rv 40+1 Mitat 3990g ja 51cm. Sunnuntaina oli siis laskettu aika. Aamulla irtosi limaa ja selkäkivut eli tehokkaat supistukset alkoivat. Päivän touhuihin ja supistusväli tiheni tasaisesti kohti iltaa. Klo 22 lähdettiin sairaalaan...
  7. S

    Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

    Eräpäivä ja MERKKEJÄ ilmassa! Jeejee! Limaa irtoaa, eikä siitä voi olla epäselvyyttä, etteikö olis limatulppaa. Paljon sitkeämpää kuin valkovuoto ja veriviiruja/verta joukossa. Myös koko alaselkä-lantionseutu on kuin ois rajut kuukautiset: jomotusta ja vihlontaa. Esikoisesta limatulppaa alkoi...
  8. S

    Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

    Onnea vauvan saaneille! Ja kiitos synnytyskertomuksista. Niitä on mielenkiintoista lukea. Täällä ei mitään erityistä. Helteet kun ovat helpottaneet, niin olokin on huomattavasti parempi kuin 1,5kk sitten. Nyt just on sellainen tunne, ettei ihan vielä tän raskauden edes tarvis olla ohi...
  9. S

    Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

    Mäkin kävin eilen neuvolassa. Kaikki kunnossa. SF-mitta pompsahtanut 34 senttiin, mutta välissä oli kaksi eri mittaajaa. Ei mulla sellainen olo ole, että maha ois nyt mitään kasvupyrähdystä ottanut. Eikä mitkään poppakonstit tunnu auttavan... Ei käärme, ei shoppailu, ei sauna. Seksiä ei oo...
  10. S

    Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

    Onnea taas roppakaupalla tuoreista elokuisista! Käsittämätöntä, että niin moni on jo synnyttänyt, ja että loputkin aika pian. Miten tämä raskausaika meni taas näin nopsaan? Elovaavi: Tsemppiä ja näytille vaan polille, jos vielä tulee lisää raskausmyrkytyksen oireita, mm. reilua painonnousua...
  11. S

    Elovauvat 2014 <3 *heinäkuussa*

    Onnea Pink89! Minäkin tilaisin tuollaisen nopean ja helpon synnytyksen ;) Vauva liikkuu, ja huoli on poissa. Se vaan vaati sen äidin rauhoittumisen (ja täällä murehtimisen, koska heti päivällistä syödessä alkoi touhu). Mua on alkanut ärsyttää tuo mies taas todenteolla... Tänään ihan...
  12. S

    Elovauvat 2014 <3 *heinäkuussa*

    Mä olinkin ymmärtänyt sen liikelaskennan väärin. Se onkin niin, että 10 liikettä tunnissa, kun on itse esim. juonut jotain makeaa ja lepää samalla. Mä luulin, että se ois 10 liikesarjaa päivässä... No, seuraava jumppa kun alkaa, alan laskemaan. Viimeistään illalla.
  13. S

    Elovauvat 2014 <3 *heinäkuussa*

    Onnea Fiinaliina ja Esikoista vailla tytöistä! Ja tsemppiä vauva-arkeen! Mäkin toivoisin, että täältä voisi lukea vielä useamman synnytyskertomuksen ja vähän siitäkin, miten arki on sitten alkanut. En tiedä miten sitä itse kylläkään tänne sit enää ehtii, kun on tuo 2-vuotias esikoinenkin...
  14. S

    Elovauvat 2014 <3 *heinäkuussa*

    Monen muun tapaan mullakin on ollut tänään lääkärinla. Hemoglobiini oli laskenut nyt niin, että rautaa suositeltiin. Kokeilen Obsidania. Kenellä kokemusta siitä? Painoa ei ollut 1,5viikkoon tullut lisää, sf-mitta jatkaa kasvuaan omalla alakäyrällään. Painoarviota vauvasta ei sanottu. Uskoisin...
  15. S

    Elovauvat 2014 <3 *heinäkuussa*

    Onnea Mmaria tytöistä! paljon tsemppiä kaksosarkeen! Mielelläni minäkin kuulen myöhemmin, miten teillä on arki alkanut. Aika iso kokoero tytöillä oli syntyessään. Me saatiin yhden huoneen remontti valmiiksi tänään! On ollut melko raskasta rempata näillä helteillä... Vielä pitää vähän muissa...
  16. S

    Elovauvat 2014 <3 *heinäkuussa*

    Rauhoittukaa hyvät siskot tuosta streptosta! Sen testaaminen on ihan uusi juttu. Mun sisko sai vauvan maaliskuussa, vain puoli vuotta sitten, ja häneltä ei streptoa otettu ollenkaan ennen synnytystä! Hänellä ja vauvalla tosin kävin niin, että vauvalle kuume nousi ja sai antibioottia heti...
  17. S

    Elovauvat 2014 <3 *heinäkuussa*

    Mä sinnittelin viimeksi mielestäni pitkään vain kauratyynyn ja ilokaasun avulla, kunnes pyysin epiä. Epi laitettiin useamman kerran ja sitten lopulta kipupumpun kautta jatkuvalla tiputuksella. Ja koska ponnistusvaihe kesti ja kesti, eikä vauva meinannut syntyä, otettiin epi kokonaan pois. En...
  18. S

    Elovauvat 2014 <3 *heinäkuussa*

    Tulinpa hehkuttamaan, että äitiyslomani alkoi viimeinkin! Jee, jee! Olin sittenkin loppuun asti töissä.:) Huomenna poksuu *35*. sushen
  19. S

    Elovauvat 2014 <3 *heinäkuussa*

    Ja limatulpasta piti vielä sanoa, että viimeksi mulla se irtosi alkuviikosta, kun synnytys kunnolla käynnistyi lauantaina. Sen kyllä erotti silloin esim. valkovuodosta. Se oli selvä klimppi. Kiinteähkö, limainen, veriviiruinen.
  20. S

    Elovauvat 2014 <3 *heinäkuussa*

    Onnea Jennii! Pinsuli: Mullakin raskaudet ovat olleet erilaiset. Tai vähän yli puoliväliin hyvinkin samanlaiset ja helpot. Mutta nyt viimeiset 2kk olen ollut tosi kipeä. Voimakkaita liitos- ja selkäkipuja. Herään joka yö useita kertoja, kun liikun, kun lantiosta vihloo. Myös turvotusta on nyt...

Yhteistyössä