Hakutulokset

  1. D

    Helmikuun helmet 2014

    Moikka pitkästä aikaa! En ole hetkeen käynyt täällä kirjoittelemassa, mutta lueskellut olen aina välillä. Joku kysyi tuolla siitä meidän onnettomuudesta, rattaat siis kippasivat suoraan eteenpäin, kun pienet eturenkaan ottivat kiinni johonkin. Poika oli kasvot menosuuntaan joten rattaat...
  2. D

    Helmikuun helmet 2014

    Heippa! Pitkästä aikaa ehdin tännekkin kirjoitella. Kaikilla näköjään arki sujuu, hyvä niin! Meille kävi tuossa kolmisen viikkoa sitten pieni onnettomuus jonka seuraksena poika joutui lastenosastolle. Pojalta murtui nenä ja sai pahan aivotärähdyksen ja oksensi lähemmäs kaksi vuorokautta...
  3. D

    Helmikuun helmet 2014

    Meillä siirtyi päivärytmi paremmin kun olisi voinut toivoa! Eli tunnilla aikasemmaksi kaikki. Tällä hetkellä poika nukkuu klo 20-7.30 välin putkeen, aamupalan syö klo 08, päiväunet 09-11, lounas heti herättyään, päiväunet klo 13-14, välipala heti herättyään, päivällinen klo 17, (tässä välissä...
  4. D

    Helmikuun helmet 2014

    Meillä syödään myös puuroa noin 2dl aamulla ja illalla. Päivisin ruokamäärät on 1-2dl ja maitoa juo päälle 60ml paitsi illalla ja välipalalla desin verran. Maitoa juodaan siis ainoastaan ruokailujen yhteydessä :) Yöt on taas menneet todella risaisiksi. Yläetuhampaat taitaa tehdä tuloaan, sen...
  5. D

    Helmikuun helmet 2014

    Heippa pitkästä aikaa! Meille kuuluu oikein hyvää. Pojalle on yksi alaetuhammas puhjennut ja yöheräilyt selätetty seuraavaan hampaaseen saakka. :) 8kk neuvolassa käyty ja terve poika meiltä löytyy. Mitat oli 11300g ja 76cm. Meillä ei kontata, mutta neuvolan sekä tuttujen fysioterapeuttien...
  6. D

    Helmikuun helmet 2014

    Täälläkin nukuttiin taas viime yö aamuun asti heräämättä. Ihan erilainen olo itselläkin kun sai taas pitkästä aikaa nukkua kunnolla! Mä olen palaamassa kouluun tammikuussa jolloin poika on sen 11kk ja menee päiväkotiin. Ollaan haettu paikkaa ja nyt pidetään peukkuja että saatais...
  7. D

    Helmikuun helmet 2014

    Meillä yöt menossa parempaan suuntaan. Herää kerran tai kaksi ja tutilla/maitotilkalla saa unen päästä kiinni uudelleen. Passaa mulle. :) Seisomaan nousee ihan kaikkea mahdollista vasten! Konttausasentoon nousee joskus, mutta ryömimällä liikkuu. Vähän veikkaisin että konttaaminen jää välistä...
  8. D

    Helmikuun helmet 2014

    Täällä oli ihan kamala yö taas.. Poika nukahti kasin maissa yöunille ja heräsi klo 23.30 ihan pirteänä. Valvoikin sitten reilun tunnin ja hesi taas klo 2... Söi, nukahti ja heräsi neljältä. Nukahti tunnin päästä ja kasilta ylös. Mä olen niiiin väsyny. Nyt sitä miettii että miten ihmeessä on...
  9. D

    Helmikuun helmet 2014

    Laitanpa minäkin nyt meidän päivärytmin :D 06.30 herää ja leikkii yksikseen sängyssä puolisen tuntia, jonka jälkeen otan viereen ja makoillaan vielä noin puoli tuntia sängyssä 07.30 ylös, pesut ja päivävaatteet päälle. Poika leikkii lattialla ja valmistelen aamupalan. 08.00 puuro 09.00...
  10. D

    Helmikuun helmet 2014

    Apua, meidän poika nousi eilen seisomaan!! Kovasti on kurotellut tv tasoa ja sohvapöytää kohti ja eilen sitten sai hinattua itsensä ylös asti! Selkää ei ihan kokonaa jaksanut suoristaa, siinä etukenossa hän hytky. Hurjaa. :) Kontata ei, ei pienintäkään yritystä siihen suuntaan. Ryömimällä...
  11. D

    Helmikuun helmet 2014

    Syömättömyys tullut tutuksi täälläkin. Kolme päivää on nyt mennyt kun poika saa kamalat raivarit jo siinä vaiheessa kun laitetaan syöttötuoliin. Maitoa joisi, mutta ruoka ei meinaa kelvata. Ei puuro, hedelmä, marja ei mikään.. Todella turhauttavaa. Soseita syöty jo alle nelikuisesta joten...
  12. D

    Helmikuun helmet 2014

    Meille tarvis myös ostaa uusi istuin. Turkaukalo tosiaan alkaa olla hyvin ahdas ja paksummat kuteet päällä ei mitään toivoa että pojan saisi sinne survottua. :) Ollaan ostettu sparcon kasvot menosuuntaan istuin 9kg eteenpäin, mutta ajateltiin kyllä ostaa nyt vielä sellainen jonka saisi selkä...
  13. D

    Helmikuun helmet 2014

    Hurjaa että nää vauvat lähtee jo oileasti liikkeelle! Vastahan saatiin pienokaiset kainaloon ensimmäistä kertaa.. :) Meillä ryömitään ja vauhdilla mutta konttausasentoon ei edes yritä. Ylöspäin kurkottelee, tv tasoa ja sohvapöytää nuohoaa siihen malliin että ylös olisi päästävä. Kun pojan...
  14. D

    Helmikuun helmet 2014

    Cardemumma, hei vaan. Vastaanpa kysymykseesi "kuka ihme istuttaa 6kk lasta potalla?" No minä. :) Lueppa uudelleen viestini, en missään vaiheessa sanonut, että opetan lastani kuivaksi jo nyt. Sanoin, että TUTUSTUMME pottaan. Pakko sanoa, että mua kyllä niin ottaa päähän juurikin tuollainen...
  15. D

    Helmikuun helmet 2014

    Täällä on ollut aika hulinaa viime aikoina. Poika hirveessä flunssassa ja nyt mäkin oon tulossa kipeäksi. Nuha ja yskä verottaa tietysti pojan yöunia ja tänäänkin herättiin klo 5.30.. Yleensä nukutaan siis tuonne lähemmäs yhdeksää ja se aamu on ainoa pidempi yhtäjaksoinen unipätkä (yli 2h) yössä...
  16. D

    Helmikuun helmet 2014

    Meillä oli tänään 6kk neuvola. Mitat 10,3kg ja 73,5cm. Isokokoinen mutta sopusuhtainen vauva. :) Neuvolan tädin mukaan poikkeuksellisen vilkas, tiedä sitten enteileekö jotakin. Mäpä menin ja vaihdoin tänään rattaissa pojan kasvot menosuuntaan. Viihtyi tosi hyvin ja kaikki ohikulkijat...
  17. D

    Helmikuun helmet 2014

    Meillä poika oli siis rattaissa valjaissa kiinni kun putosi! Tai olin ilmeisesti laittanut valjaat jotenkin huonosti kiinni kun on sieltä päässyt möngertämään pois. Soitin kanssa heti päivystykseen ja sain neuvoksi tarkkailla poikaa kahden vuorokauden ajan, ja herätellä tunnin välein niin että...
  18. D

    Helmikuun helmet 2014

    Mä oon maustanut lihaa tillillä, persiljalla, sipulilla, pippurilla ja sellerillä. Tänään tein taas ison satsin kanaa ja vihanneksia pakkaseen, tuli kylläkin aika löysää ja keittomaista.. :D Eilen se sitten tapahtui meilläkin, poika meni ja putosi lattialle. Nukkui rattaissa ja en tiedä...
  19. D

    Helmikuun helmet 2014

    Meillä lähdettiin ryömimään pojan ollessa 4kk ikäinen, mutta tässä viime aikoina ei oo poika enää liikkunut kauheasti. Varpaat löytyi ja kääntyilyt opittiin niin liikkuminen jäi. Nyt on jätkä sitten alkanut nousta ylöspäin! Tai siis hän kurkottelee ihan hirveästi ylöspäin, vain ylhäällä...
  20. D

    Helmikuun helmet 2014

    Siis mä olen ihan ulapalla noista tuista nyt kun marraskuussa vanhempainpäiväraha loppuu. Mitä tukia sillon saa ainakin? En tajua noista kelan sivuista yhtään mitään. Entä mitä tukia saa kun lapsi menee päiväkotiin? Mä olen kotona tammikuuhun asti ja samalla poika menee päiväkotiin. Haettiin...

Yhteistyössä