Hakutulokset

  1. M

    Huhtikuiset 2018

    Korallikala: Mulla oli viime raskaudessa ihan sama tilanne, että satuin saamaan juuri uuden työn. En voinut olla ottamatta vakituista paikkaa vastaan. Jännittihän se kertoa pomolle raskaudesta, kun olin vielä koeajalla. Kaikki meni kuitenkin suht hyvin. Mulla oli ja on edelleen työ, jossa...
  2. M

    Huhtikuiset 2018

    Mä en viitsi fb-ryhmään liittyä. Tänne on musta kivempi kirjoitella kun pysyy anonyyminä. Kävin tällä viikolla ultrassa, ja syke näkyi ❤️ Lasketusta ajasta en saanut tolkkua, se on ilmeisesti huhtikuun alussa. Luultavasti mulle tehdään sektio ja synnytys on maaliskuun puolella kuitenkin...
  3. M

    Huhtikuiset 2018

    Hei! Uskallan ehkä liittyä mukaan huhtikuisiin odottajiin. LA olisi 3.4. Omien laskujen mukaan viikkoja 5+6, mutta voi olla enemmänkin. Mulla ei ole juurikaan raskausoireita, paitsi kokoajan nälkä ja huonovointisuutta tulee jos olen pidempiä aikoja syömättä. Aika paljon mietityttää, onkohan...
  4. M

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Toukokuussa 2014~

    Mä toivon, että maitoa riittäisi niin että voisi imettää puolivuotiaaksi, mutta saa nähdä. En ole yhtään perehtynyt siihen, missä vaiheessa kiinteitä aloitellaan, mutta kaipa siihen saa vinkkiä sitten neuvolasta. Meillä poika nukkuu kehdossa. Ei vielä kääntyile, mutta mietin, milloin pitäisi...
  5. M

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Toukokuussa 2014~

    Mites muilla helteer vaikuttaa? Me ei olla juuri päästy ulos kun vauva ei viihdy vaunuissa kuumalla vsikka kuinka yritän pitää vaunuja varjossa ja avata tuuletusluukkua. Olen ottanut jalkapeitteenkin pois että ilma kiertäisi. Nyt mulla on huono omatunto siitä ettei ulkoilla riittävästi :/ Opin...
  6. M

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Toukokuussa 2014~

    Ralliruutu: meillä on kyllä mahdoton sylivauva. Vähän pelottaa, opetetaanko liikaa olemaan sylissä.. Mukavaa, että pääsitte kotiin yönenkeli! Kultapupu: huomasin saman että kosteuspyyhkeet eivät ole hyväksi iholle.varsinaista ihottumaa ei tule mutta iho ärtyy niistä eritavalla. Reissuissa...
  7. M

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Toukokuussa 2014~

    Kiitos tsempeistä, ne tais auttaa :) nyt imetys on sujunut jo paremmin. Välillä kun rinta on oikein täynnä maitoa, käytän rintakumia koska muuten vauva ei saa otetta. Olen myös tajunnut lypsää rintaa vähän tyhjemmäksi niin se auttaa. Öisin käytän rintakumia kun makuulla mun on vaikea saada...
  8. M

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Toukokuussa 2014~

    Ihania nimiä teidän pikkuisilla!! Imetys on kyllä yhtä vuoristorataa. Yritän olla ottamatta paineita mutta ei ole oikein onnistunut. Ärsyttää kun kaikki sukulaisita puolituttuihin kyselee miten imetys sujuu. Neuvoja ei saa vaan naureskelua että kyllä siihen kipuin tottuu. Ja kaikki muutenkin...
  9. M

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Toukokuussa 2014~

    Sektiohaava alkaa täällä parantua kans hyvää tahtia. Aivastaminen ja yskiminen on tuskallista, mutta nyt uskaltaa jo nauraa :) Alussa sekin oli kamalaa. Imetys alkaa kans sujua pikkuhiljaa. Luulen, että rinnat alkaa tottua imemiseen ja kipu häviää pikkuhiljaa. Välillä poika itkee hurjasti...
  10. M

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Toukokuussa 2014~

    Lisämaitoa meillä sai sairaalassa ensimmäisenä yönä kun seurattiin verensokereita. Sen jälkeen taisi saada kerran, kun tuntui että ei tullut kylläiseksi rinnalta. Musta siis annettiin juuri sopivasti, mutta ihmettelin, miksi en saanut itse syöttää lasta. Etenkin ensimmäisenä yönä olisin halunnut...
  11. M

    Huhtikuun Hurmurit ~Huhtikuussa meidän kuu <3 <3 ~

    Kriztinalle tsemppiä odotteluun! Ja kultapupulle onnea tuhannesti!
  12. M

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Toukokuussa 2014~

    Me ollaan jo poitsun kans kotona. Ensimmäinen yö meni ihmetellessä, ja heräiltiin itkemään ja syömään monesti. Imetys tuottaa mulle päänvaivaa, joten tässä muutamia ensikertalaisen kysymyksiä, jos joku osaisi vastata. Poitsun ote tuntuu ja näyttää oikealta, mutta silti nänneihin sattuu...
  13. M

    Huhtikuun Hurmurit ~Huhtikuussa meidän kuu <3 <3 ~

    Mitähän kultapupulle kuuluu? Onnea vauvan saaneille!! Me ehkä päästään kotiin tänään. Tuntui, että haavasta huolimatta oon elämäni kunnossa. Välillä tulee hetkiä kun sattuu ja tulee epätoivoinen olo että miten pärjään kotona kivun kanssa. Toisaalta olen pärjännyt ilman vahvempia lääkkeitä...
  14. M

    Huhtikuun Hurmurit ~Huhtikuussa meidän kuu <3 <3 ~

    Ihana pieni poikamne syntyi lopulta hätäsektiolla ja ssi pisteitä 9. Painos oli 3400 ja pituutta 50. Käynnistysyrityksestä jäi ikävät muistot , mutta olen niin helpottunut että selvisimme molemmat lopulta järkyttävästä koettelemuksesta. Kirjoittelen synnytyskertomusta myöhemmin. Kiitos tuestanne!
  15. M

    Huhtikuun Hurmurit ~Huhtikuussa meidän kuu <3 <3 ~

    Kultapupulle jaksamista!! Nuvelle tsempit tähän päivään :) Mua ärsyttää, ahdistaa ja vituttaa. Sain eilen yhden käynnistyslääkkeen ja piti saada toinen. Iltavuorolainen ei antanutkaan kun oli kuulema alkanu tapahtuun. Yökkö teki sisätutkimuksen ja tulos oli sama mikä aamull: sormelle...
  16. M

    Huhtikuun Hurmurit ~Huhtikuussa meidän kuu <3 <3 ~

    Täällä kontrollikäynti ohi ja lääkäri passitti käynnistykseen. Ei oo aiemmin jännittäny yhtään, nyt oon ihan kauhuissani. Miestäkin pitää oottaa viiteen asti että ehtii töistä kotiin ja tänne. Mitenhän tässä käy?
  17. M

    Huhtikuun Hurmurit ~Huhtikuussa meidän kuu <3 <3 ~

    Merylille paljon onnea!!! En saanut soitettua vielä synnärille, paineet olleet ok. Mun mielestä ne ovat koholla, kun ovat 145/90 luokkaa, mutta terkkarin tai synnärin henkilökunnan mukaan tuo ei ole vielä paljoa. Musta se on tosi paljon, kun normaali paine on matala ja syön kokoajan...
  18. M

    Huhtikuun Hurmurit ~Huhtikuussa meidän kuu <3 <3 ~

    Kiitos vastauksesta :) Ajattelin soittaakin, mikäli nyt paineet kohoaa tai vauva ei liiku tarpeeksi. Terkkari siis soitti käyntini aikana tuonne polille ja sieltä lääkäri oli sitä mieltä että maanantaina meneminen riittänee. Terkkari tosin ei maininnut kuin kohonneet verenpaineet ja sappiarvot...
  19. M

    Huhtikuun Hurmurit ~Huhtikuussa meidän kuu <3 <3 ~

    Nyt seuraa avautumista, kävin neuvolassa tänään. Aiemmin kirjoitin tuosta että ärsyttää kun ei oteta tosissaan. Mulla on kaikki raskausmyrkytyksen oireet, korkea verenpaine, proteiinia virtsassa, päänsärkyä, valopilkkuja, huonoa oloa. Nyt lisäksi sappiarvot ovat koholla. Sain alkuviikkoon...
  20. M

    Huhtikuun Hurmurit ~Huhtikuussa meidän kuu <3 <3 ~

    Mitenhän LiLeHe? Joko olet päässyt tositoimiin? ässä + pikkuinen: Kiitos synnytyskertomuksesta, mukava muutenkin lukea alun vauva-arjesta, itsellä kun ei ole moisesta kokemusta ollenkaan :) Kiitos Kultapupu! Tauti alkaa olla selätetty. Mitään synnytykseen viittaavaa ei ole :( Yöllä...

Yhteistyössä