Hakutulokset

  1. M

    Sikainfluenssan tai rokotteen jälkeinen pitkäaikainen oireilu

    Löytyykö minun lisäkseni ketään, jonka terveys meni ilmeisesti sikataudin sairastamisen vuoksi? Itsellä oireilu alkoi heti taudin jälkeen, mutta paheni huomattavasti, kun otin vielä rokotteen. Taudin sairastamisesta on aikaa noin 3, 5kk ja olen todella heikossa kunnossa edelleen. Voimat on...
  2. M

    Ihmeellinen iho

    Meillä on 8v atoopikkopoika. Iho on ollut viime vuodet oikein hyvä. Ainoastaan talvisin on joutunut pikkuisen rasvata kuivaa ihoa. Tänä keväänä iho on mennyt huonommaksi. Jalassa on ihottumaläiskiä, joita ollaan yritetty kortisonilla rasvata. Kädet on ollut koko talven kauheat. Kämmen puolelta...
  3. M

    Lapsen limaisuus

    Löytyiskö keneltäkään tietoa asiasta... Meidän nyt 6v poika on ollut jo kaksi vuotta tosi limainen. Hänellä on maitoallergia, mutta ei saa kuin joskus erittäin harvoin vahingossa maitoa. Korkeintaa 1-2 kertaa vuodessa. Muita allergioita ei ole todettu. Perheessä on myös astmaatikko. Limaisuus...
  4. M

    Nyt on sitten vesirokko meillä

    Poika valitteli kummallista oloa ja rupesin kuumetta mittaan. Paidan nostin ylös ja eiköhän maha ja selkä ollut täynnä näppyjä. Koko ajan näyttäisi tulevan lisää ja niitä kutittaa. Poika hermostuu hirveesti kutinasta. Voiko sitä helpottaa jollain? Löytyykö apteekista mitään salvaa rauhoittamaan...
  5. M

    Mistä kaunis, tuuhea tekokuusi jouluksi?

    Pakko ostaa tänä vuonna tekokuusi pojan astman vuoksi. Mutta mistä saa kauniin sellaisen? Nimen omaan pitäisi olla tuuhea, ei sellainen, jossa oksia tosi harvassa.
  6. M

    Kitarisa/nielurisaleikkaus ja syöminen

    Pojalla leikattiin kitarisat eilen. Nyt pitäisi sitten syödä nestemäistä ja löysää ruokaa viikko. Mitä ihmettä olette syöttäneet lapselle silloin? Pojalla on koko ajan nälkä, kun maha ei täyty. Itkee leipää koko ajan. Kyselee, enkö voisi millään tehdä leivästä velliä :) Olisiko vinkkejä...
  7. M

    Ihottuma silmäluomissa?

    Poikamme on atoopikko ja suun ympärillä on ollut yleensä talvisin ihottumaa. Koskaan ennen sitä ei ole kuitenkaan tullu silmäluomiin. Tai oletan, että nämä näpyt ovat samaa ihottumaa kuin suunympärillä. Silmäluomet ovat täynnä pienen pieniä punaisiä näppyjä. Ovat tosi ärhäkän näköisiä, ehkä...
  8. M

    Limaa lapsella

    4,5 vuotiaalla pojalla on ollut limaa nielussa jo puoli vuotta. Viimeksi kun käytin toista lasta lastenpolilla, niin lääkäri meinas, että olisi jotain allergiaa. Kehoitti hakemaan apteekista jotain allergialääkettä. Käski kysyä siellä, mitä suosittelevat. Nyt limaa on niin paljon, ettei poika...
  9. M

    Astma ja hiiva

    Osaisko joku kertoa, millainen on astmalääkkeistä aiheutuva hiiva suussa/nielussa? Meidän poika käyttää päivittäin Flixotidea, ja nyt on maanantaista asti ollut syömättä. Olin jo välillä aivan huolissaan, mikä ihme on. Nyt mies heitti idean, oisko hiivaa suussa. Poika kertoi, että tuntuu, et...
  10. M

    3 alle 4-vuotiasta

    Oletteko toissa vai kotona? Millainen on tavanomainen arkesi? Olisi kiva kuulla vinkkeja niilta joilla on tai on ollut lapsia pienella ika-erolla.
  11. M

    Joulumarkkinat Saksassa.

    Onko täällä palstalla ketään joulumarkkinoilla/ostoksilla Saksassa käyneitä? Vähän suunnitellaan sellaista ystävien kanssa. Tukholmassa olen kerran sellaisilla käynyt. Saksassahan niitä on vain niin monessa kaupungissa, mikä sitten olisi hyvä paikka?
  12. M

    patteja rinnoissa

    Olen lopettanut nuorimmaisen imetyksen noin 1.5vuotta sitten. Onko normaalia että rinnoissa on jonkinlaisia patteja. Itselläni on kummassakin ainakin kaksi. Kipeitä ne ei ole.
  13. M

    Lapsiperheen matkustelusta tosi hyvät sivut

    Löysin nämä sivut eilen surffaillessa sattumalta. Joku äiti oli tehnyt tosi mahtavat sivut nimenomaan lapsiperheitten matkustamisesta. Siellä on mahtavia matkakertomuksia ja kuvia omien lasten kanssa. Myös kaikenlaista muuta hyödyllistä tietoa lasten kanssa matkailusta. Myös eri lomakohteet oli...
  14. M

    Alcudia, Mallorca

    Onko ketään Alcudiassa käyneitä? Ajattelimme vaihtaa suunnitellun Kreetan matkan tähän paikkaan. Lähinnä olemme ajatelleet rantalomaa lasten ehdoilla, ja mielestämme Alcudiassa on huippu rannat verrattavissa Plataniakseen. Plataniaksessa rannat syvenee äkkiä ja yleesä aina on aaltoja. Lapset ei...
  15. M

    jäätelökone ja perunankuorimakone

    Millaisia kokemuksia on? Tuleeko käytettyä vai jääkö kaappiin seisoon? Muksut haluais jäätelökoneen.että sais syödä useimmin jätskiä. Itse olen haaveillut pian vuoden perunankuorimakoneesta,varsinkin soppapäivinä.
  16. M

    Veren hyytymistekijähäiriö

    Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta taudista. Itselläni epäillään sellaista. Heinäkuussa on aika testeihin. Olen vuotanut kahden synnytyksen jälkeen erittäin runsaasti. Aina on alkanut uudestaan kotona synnytyksen jälkeen. Nyt viimeisellä kerralla noin 7 vkoa sitten, jouduin oleen kolme eri...
  17. M

    munattomia ohjeita

    Viikonlopuksi pitäisi leipoa kahvipöytään jotain munatonta,ainoa jonka itse keksin on tav. pulla ilman munaa, mikä on paras munan korvike voiteluun. olisi kiva saada jotain muutakin aikaiseksi kuin pullaa.
  18. M

    8v. kellonajat hukas

    Nyt tuli ensimmäinen vaikea asia koulussa,kellonajat. Puoli ja tasatunnit osaa kyllä mutta muu on todella vaikeata. Varsinkin tehtävät missä pitää laskea kuinka monta tuntia ja minuuttia on kulunut. Olisiko hyviä vinkkejä millä ne oppis.
  19. M

    turvaistuin

    Millainen turvaistuin kannattaa ostaa n.2.5 vuotiaalle. Kuopukselle tulee kaukalo pieneksi,niin ajattelimme että käännämme istuimen selkä meno suuntaan niin kuopus pääsee siihen ja ostamme tälle taaperolle uuden. kun takapenkillä pitäisi mahtua istumaan keskellä vielä 8v. korokeistuimesta hän...
  20. M

    tokaluokka

    Mikä on tokaluokalla vaikeinta,vai onko se pääsääntöisesti samanlaista kuin ekalla,mutta vaativampaa? Entä onko ala-asteen vaativin kolmos luokka,vanhempainillassa mainittiin näin.

Yhteistyössä