Hakutulokset

  1. B

    Huhtikuun Hurmurit 2014 ~Tammikuussa 2014~

    Enpä ole minäkään kirjoitellut pariin kuukauteen,mutta viikoittain olen lukenut. Täällä kaikki hyvin ja ru oli 27.11. Sieltä saimme Tyttölupauksen ja terveen vauvan näköinen oli päällisin puolin. Kovasti vatsa kasvaa ja neuvolassa käyty. 23+4 olo sf 22-23. Seuraavana onkin lääkärineuvola 9.1...
  2. B

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Lokakuun lorut~

    Täällä ollut kiirettä niin en ole ehtinyt kirjoitella mutta lukenut olen. Raskaus on sujunut hyvin ja nyt kun pahoinvointi loppunut niin olo on loistava. Masu kasvaa ja liikkeitäki tuntuu. Seukki neuvola 4.11 ja ru 27.11 Nyt esikoinen heräski :) Niin ja poikaolo on :)) Bluedreams ja...
  3. B

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Lokakuun lorut~

    Äitiys ja vanhempainraha maksetaan saman suuruisena kuin aikaisemmin jos lapsi josta sitä on saanut on alle 3-vuotias. Eli mä saan ainaki samana nyt ku esikoinen vasta 1,5vuotta ku uus syntyy. Täällä vieläki ihan illasta pahoinvointia. Muuten ei oloja. Masu kasvaa vaan :) Bluedreams ja...
  4. B

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Lokakuun lorut~

    Nt-ultrassa kaikki oli hyvin ja tyyppi oli vilkkaalla tuullella. Nt oli 0,7mm. Mulle voi päivittää N 4.11 ja RU 27.11 ja LA 9.4 En saa värjättyä noita :/ Bluedreams ja pöntis 13+1
  5. B

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Lokakuun lorut~

    Tiukuliina paljon voimia! Täälä oli tänään neuvola ja kaikki oli ihan ok. Vauvan sydän jumpsutti 155 ja pari potkuaki kuulu ? huomenna sit np ultra. Mua ei hirveesti jännitä. Toivon vaan et pikkuisella on kaikki hyvin! Eipä se äitiys iästä ole kiinni. Tervetuloa kaikenikäikäiset äidit. En...
  6. B

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

    Dopplerilla kun kuuntelet niin muistat vaan et sikiön syke on n. 2 x nopeampi kuin oma. Ei siitä voi siterehtyä ja tyyppi on vielä niinnpieni et pääsee karkuun. Multaki nyt neuvolassa kuunneltiin 12+2 ja eka ei meinannu löytää mut sit löyty ja heitteli 150-165 välillä ja sut aina katos johonki...
  7. B

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

    Virtsanäyte säilyy huoneenlämmössä 8 tuntia ja jääkaapissa vuorokauden.
  8. B

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

    Kyllä se virtsanäyte säilyy hyvin esim. Iltapäivään :) varmaan pitempäänkin.
  9. B

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

    Pahoitteluni Tiukuliina :/ voimia kamalan paljon!! Tänään esikon neuvolassa kuunneltiin myös vaavin sydänääniä ja vähän jouduttiin etsimään mut sieltä ne löyty ja vaihteli 150-165 välillä ? Nt-ultraan tasan viikko :) Bluedreams ja pöntiäinen 12+3
  10. B

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

    Täällä on pitänyt kiirettä niin ei oo tullu kirjoiteltua. Pahoinvointi onneks helpottanut jonkinverran. Aamupäivät jo hyviä,iltaa kohti pahenee mut jaksan jo touhutakin. Väsymyskin kadonnut kunnjaksaavalvoa :) vaikka nukunki pääsääntöisesti 22-08 :) yhä verensokeri laskee jos ei syö 2-3h välein...
  11. B

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

    Ellue mähän tein kans tyhmyyttäni rv 7 vikan testin ja oli paljon haaleempi ku vaikka rv6 mut ultrassa 8+2 tyyppi kölli tyytyväisenä :) Nyt nukkumaan. Kulus jo aika Bluedreams ja pöntis 10+3
  12. B

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

    Onko muilla pahoinvointi ajoittunut iltaan? Mulla tuntuu alkavan pahoinvointi 15 aikaan ja illalla saa oksentaa jos ei pysy makuuasennossa. Aamupäivällä on ihan inhimillinen olo ja jaksaa siivota ja leipoa. Mä muistelin että esikostakin jossain vaiheessa kuvotus siirtyi iltaan?!? Syödä pitää...
  13. B

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

    Itun emo Seeruminäytteillä tarkoitetaan sikiön kromosomipoikkeavuuksien tutkimista. Äidiltä otetut verunäyteet ja niskapoimun turvotusluku yhdistetään ja tietokoneohjelma laskee riskiluvun onko vauvalla mahdollisesti down ja oli kai joku muukin kromosomipoikkeavuus jonka laskee. Josvriskiluku...
  14. B

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

    Mulla kuulu esikoisesta 9+1 sydänäänet neuvolassa. Ennen sitä on aika turha kuulemma edes yrittää.. Mä en kyllä oo ruokarajoittanut itseäni mitenkään. No maksaa en syö mut en sitä muutenkaan syö paljoa ja tietty vakuumipakatut kalat jätän rauhaan mut tuoreesta kalasta graavattua syön ja...
  15. B

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

    Ihana ku joillaki on jo nt-ultratki :) itsellä vasta 13+3.. Onko täällä ketään joka ei ota seeruminäytteitä? Me ei otettu esikoisesta mut nyt sit otetaan vaikka mietinkin nyt että jättäskö käymättä? Mä oksentelin taas eilisen illan. Illat onkinpahimpia :/ Bluedreams ja pöntiäinen 10+1
  16. B

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

    Luppa mun kaverilla tuli verta kans ihan hirveesti ekan kolmanneksen aikaan. Syytä ei taidettu löytää ja terve vauva syntyi. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Pääsetkö uudestaan ultraan? Täällä pahoinvointi seilaa. Välillä jopa ihan ok olo. Onneks esikoinen nukkuu hyvin niin saa itekki...
  17. B

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

    Heipsan. Eipä oo tullu kirjoiteltua. Itse oon fysioterapeutti ja nyt kotona esikon kanssa joten työtä ei tarvi miettiä. Mun työ kyllä on niin kevyttä että olisin jaksanu kyllä olla töissäki. Mut olin jo päättänyt että oon esikon kans kotona 3-vuotiaaksi. Vaki paikka on ja töihin ilmottelen...
  18. B

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Heinä- ja elokuussa~

    Alkion sydän alkaa sykkiä 25vrk:ta hedelmöitymisestä. Siitäpä on aika helppo laskea millon näkyy ultrassa. Mulla on näkyny molemmilla kerroilla 6+1 toisella kerralla alakautta ja toisella masun päältä. Muuten voimakkaat raskausoireet on hyvä merkki raskauden jatkumiselle. Mä ainakinnuskon et...
  19. B

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Heinä- ja elokuussa~

    Miten ihmeessä kukaan on saanu kotidopplerilla sykettä kuuluviin ennen 9 viikkoa kun tänäännultrassa sano lääkäri että sikiön sykettä on ennen sitä mahdoton kuunnella masunnpäältä edes ultralla ja sisäkautta voi kyllä kuulla mutta se voi rasittaa sikiötä koska tulee lämpölataus. Mut tosiaan...
  20. B

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Heinä- ja elokuussa~

    Huomenna sitten ultra taaa.. jänskättää ku on ollu tota ruskeaa vuotoa. Mutta sitä oli ennen ekaaki ultraa ja sillonki kaikki oli hyvin. Ainakin nää oireet on niin samanlaiset kuin esikosta errä jospa tuo vuotelu olis ihan harmitonta? Tervetuloa uusille odottajille. Bluedreams ja...

Yhteistyössä