Hakutulokset

  1. H

    Tammi-Helmikuun Taaperot 2014

    Moips. Täällä myös nuo poskihampaat aiheuttanut levottomuutta öihin. Täällä nyt reilu kuukausi menty huonoilla unilla. Ehkä ne kohta paranee. Neiti kävelee sujuvasti jo sisätiloissa. 11 kk otti ekat askeleet, 1,5 kk meni että kävely pää liikkumis muoto. Kengät on ihan hirveät neidin...
  2. H

    Helmikuun helmet 2014

    Moips. Ehdottomasti uus ketju vaan taapero puolelle. Meilläkin myös nukahdetaan tissille. Kauhulla odotan mitä tuleman pitää kun tissistä pitää luopua kuinka onnistuu nukahtaminen. Mutta minun puolesta meidän tissittely saa jatkua tytön tahdilla. Maitoa ei pullosta/ nokkamukista huoli niin...
  3. H

    Helmikuun helmet 2014

    Moi. Täällä on kans nyt ihan alotettu tuo ilman tukea seisominen mutta aika nopeaan pyllähtää. Meillä myös kasvukontrolli muuten ei neuvolas olisi. Nyt on alkanu karkeampi ruoka maistumaan. Oma tekemä ruoka ei ole hetkeen maistunu. Miten muuten annatteko päivässä 2 liha/kala ateriaa? Meille ei...
  4. H

    Helmikuun helmet 2014

    Moi. Meillä neiti ei myöskään ryöminyt ollenkaan. Nyt on alkanu nousta tukea vasten seisomaan ja sitähän on tehtävä koko aika. Laskeutua ei oikein vielä osaa. Huuto käy ku voimat loppuu seistä ja ei osaa laskeutua ite. Sitte ku taakse mennöö ja kevyesti tukee kylistä niin laskeutuu pyllylleen...
  5. H

    Helmikuun helmet 2014

    Heips.. Täällä sairastellaan, on silmä- ja korvatulehdus. Neiti on kaikesta huolimatta ollu ihan hirveän reipas. Lääkäri käyntikin sujui hyvin vaikka joutuivat tekee korva huuhtelunkin. Aloin epäillä korva tulehdusta kun haroi korvaansa mutta eipä juuri huomattavia oireita ollut. Nyt illan...
  6. H

    Helmikuun helmet 2014

    Moips. Meillä käytössä jonkun aikaa ollut unipussi, ja olen ollut tosi tyytyväinen. Meillä kanssa ei peitto pysyny yhtään päällä ja aamusta olikin sit varpaat etenkin ihan kylmät. Tuolla pussissa pysyy lämpösenä. Nyt on käytössä sellanen vähä ohuempi mutta täytys talveks ostaa viel paksumpi...
  7. H

    Helmikuun helmet 2014

    Moikka. Tänne tuli alas se yksi hammas ja luulenpa että viereinen hammas tekee tuloaan. Viikonlopun aikaan oppi sitten konttamaan. Hurjan näköstä ku on niin pikkuinen. Kyllä pääsee jo lujaa "pahan" tekoon. Mietinnässä mihkä nostas hetkeksi kissojen ruoka astiat. Ne kiinnostaa. :) 7 kk...
  8. H

    Helmikuun helmet 2014

    Ei liity atopiaan. Mies pahasti allerginen kalalle. Se ei tieten tarkota suoranaisesti että tyttökin olisi. Mutta kun ei oo välttämätön kuhan antaa paljon ja laajasti eri lihoja ja kananmunaa yms niin saa riittävästi proteiinia. Helpompi selvitä mahd allergia oireiden kanssa kun on vähä isompi...
  9. H

    Helmikuun helmet 2014

    Atooppinen iho on tytöllä ollut ihan pienestä asti. Tulee ja menee ihottumaläntit. Nyt kesän ollut tosi hyvä mut nyt on taas alkanu tulla läikkiä. Ja kutiaa iho tietysti. Silmän alla nyt ihottuma läntti joka pahenee vaan. Illalla aina pahin kun hieroo silmiään ja kyyneleet tietysti viel vähä...
  10. H

    Helmikuun helmet 2014

    Me käydään myös mitat otattamassa 7 kk neuvolassa. Saatiin myös valita, ihan mielelläni käydään siel ni eipähä tarvi arvuteella onko paino noussu. Ja muutenki näkkyy taas ihottumat alkaa vaivaamaan ni saap niistä vähä kysellä.
  11. H

    Helmikuun helmet 2014

    Täällä on ruoka maittanu hampaiden tulosta huolimatta. Aamulla menee noin 3/4 desiä aamupuuroa soseen kera. Lihasosetta menee noin desi. Hedelmäsosetta syö yhen pilttipurkin verran. Kasvissosetta syö desin vähä päälle. Ilta puuroa menee noin 1/2 desiä. Hampaiden tulo vaikutti yö uniin, yöt tosi...
  12. H

    Helmikuun helmet 2014

    Uskallatte jo kuskata lastanne jo kasvot menosuuntaan? Hui.. Itse sen verta arka, että meille on hommattuna istuin jossa ollaan edelleen selkä meno suuntan. Kolari tilanteessa tuon pikkusen niskat on vielä aivan liian heiveröiset kestämään pään retkahus eteen päin. Meillä kyl tyttö mahtuu...
  13. H

    Helmikuun helmet 2014

    Täällä annokset on puolesta desistä desiin, vaihtelee paljon. Neuvolassa meille sanottiin että tän ikäset syö hyvin eri kokosia annoksia. Joillekkin kuulemma menee jopa 3 dl kerralla ja se normaalia toiselle sit taas se puol desiä voi olla normaalia. Täällä neiti kanssa käänty3 vko sitten...
  14. H

    Helmikuun helmet 2014

    On teillä melekosia jässiköitä nuo pojat.. :) Täällä neiti 6 kk neuvolassa 6190g ja 64 cm. Ikäistään pienempi mutta huolta ei oo ku kehitys tasaista pituus/paino/pää.
  15. H

    Helmikuun helmet 2014

    En tiiä oonko ihan väärässä mutta luulen että kotihoidon tuen lisäksi ei voi saada päivärahaa. Luulen että joko päivärahalle tai kotihoidontuelle muttei molempia. Joku tietävä voi korjata mikäli olen väärässä. Täällä on pari viikkoo maisteltu kiinteitä ruokia, ja hyvin uppoo. Tuntuu vähä että...
  16. H

    Helmikuun helmet 2014

    Moi. Täällä kanssa yöt levottomia, heiluu ja repii varpaitaan. Ne on nyt ihan in. Tänää 5 kk neuvola, josko nyt saatas kiinteät alottaa. Paremminkin alotan sanovat mitä sanovat. Hirmu kiinnostunut on ruokailusta, silmä tarkkana seuraa ku myö syödään. Nukkuminen varsinkin päikkäreille on älytön...
  17. H

    Helmikuun helmet 2014

    Täällä vasta viikonloppuna neiti käänty itse selältä mahalleen. Aiemmin on tarvinnu pikkusen jelppiä. Ikää reilu 4 kk. Eilen huomasin suussa ikenen alta jo kuultavan hampaan, alhaalla kulmahammas tai viereinen hammas. Aivan täysin ei ole puhjennut, ohut kerros vielä ientä päällä. Etuhampaita ei...
  18. H

    Helmikuun helmet 2014

    En tiedä millasia nenän niistäjiä itse kullakin on mut minä suosittelen ostamaan apteekista sen nenäfriidan. Toimii jos räkä juoksevaa ettei oo kovettunu. Suolaliuosta ensin ja sit friidalla imee pois. :)
  19. H

    Helmikuun helmet 2014

    Vakuutus kyllä löytyy joka korvaa yksityisellä käynnin. Tähän kun ei paljoo muuta taida olla kuin rasvaus. Ja allergiat pitää kai kotona selvittää välttämis/ altistus menetelmällä. Ennen kuin niitä testeillä varmistetaan. Mut täytyy seurailla mitenkä iho alkaa toipua ku ens viikolla saadaan...
  20. H

    Helmikuun helmet 2014

    Meillä rasvataan 2 kertaa päivässä. Eka kortisoni rasva kuuri takana ja viikon tauko nyt ja iho älähti heti. Lääkäri kirjotti reseptin rasvoihin ja eipä muuta ku oli 4 kk lääkäri. Iho ilmeisesti täällä kutiaa kovasti koska yrittää raapia. Ihottumaa rinnassa, kaulassa ja polvi taipeet, ja...

Yhteistyössä