Hakutulokset

  1. M

    Tuplamammat 2013-2014

    Voi hurja millasia juttuja täällä on taas ollu! Onnea vauvautuneille ja pikaista paranemista äideille, kovan urotyön ootte tehneet! Jaksamista jenniferille ja tipetsulle!!! Pohjoistuuli, oisko sun vattatauti voinu olla esikoisen tarhatuliaisena noroa? Itse sairastin sellasen hiihtolomalla...
  2. M

    Tuplamammat 2013-2014

    Tipetsu, voi älä nyt itseäsi huonoksi äidiksi tunne! Pieni hemmoittelu on sallittua, että tästä hullunmyllystä delviää ;) Mulla oli esikoisesta sektiosta jälkivuotoa varmaan jonkun kuukauden. Nytkin oli aika pitkään mutta vuoto paljon niukempaa kuin viimeksi. Lapsivuodeosastolla asiasta...
  3. M

    Tuplamammat 2013-2014

    Äh, en oo tänne vähään aikaan ees kattonu kun tuntuu et täällä on niin hiljasta, fb:ssa tulee hengailtua enempi. Kirjottelen nyt pikasesti ja koitan paremmalla ajalla uudestaan mutta täällä voidaan edelleen hyvin, mitä nyt pieni flunssa kiusaa. Tipetsulle onnea! Kyselit uskallatko yhden...
  4. M

    Tuplamammat 2013-2014

    4kk on kai se neuvolan suositus kiinteiden maistelun alottamisesta, jos haluaa aikaisin alottaa ja monessa paikkaan suosivat sitä 6kk täysimetystä, en tiedä onko korvikkeen kanssa sama? Me alotettiin esikoisen kanssa 4kk kohdalla kiinteät neuvolan suosituksesta, että saatais yösyömisiä...
  5. M

    Tuplamammat 2013-2014

    Pikasesti tosta Semperin paketista, Suomen monikkoperheiden sivuilla luki että etu olis vain kolmosperheille. Maibei
  6. M

    Tuplamammat 2013-2014

    Jenniferi, nestle lähettää sen piltti-bona-paketin. Ainakin suomen monikkoperheiden kotisivuilla jäseneduissa lukee että sen paketin saa kun vauvat on 4kk. Facebookin kaksoset&kolmoset ryhmässä on ollu keskustelua, että jotkut ovat saaneet vastaukseksi että nestle harkitsee koko paketista...
  7. M

    Tuplamammat 2013-2014

    Karcci, kiva kuulla sieltäkin taas! Minde ja Pohjoistuuli, kiitti noista etuusneuvoista! Pohjoistuuli, apua, kyselit noista vauvojen hereilläoloajoista... En paljon kelloa yleensä kattele muuta kuin öisin ja aikalailla lapsentahtisesti mennään... Mitähän mä nyt sanoisin, siinä 22-24...
  8. M

    Tuplamammat 2013-2014

    Täällä alkoi sitten "uusi arki" kun mies lähti töihin, tytöt on jo 2kk 2 päivää :) Yksinoloa tyttöjen kanssa on tullu paljon harjoteltua pienemmissä pätkissä, joten sinänsä uusi arki ei jännitä. Mökkihöperöyttä ajattelin vastustaa lähtemällä tohon kilometrin päähän kerhoon, kun siltä tuntuu :)...
  9. M

    Tuplamammat 2013-2014

    Mä olin saanu ison läjän 50 cm vaatteita, esikoisella kans pääasiassa 56 cm. Olin kans saanu muutaman kokoa 44 cm, ihme ja kumma menivät alkuun vähän aikaa vaikka tytöt syntyessään 48 cm 2,8 kg ja 50 cm 3,2 kg. Hommaisin kyllä vähän noita 50 cm vaatteita niin ettei heti tarvi lähteä kauppaan kun...
  10. M

    Tuplamammat 2013-2014

    Onnea Minttumalle! :) Jk, ihanaa kun vähän rytmiä alkaa muodostumaan :) Jenniferi, mä kanssa nukahdan paremmin miehen viereen :) Ihanaa kun jaksat kirjottaa noin paljon uniasioista! Pohjoistuuli, se fb-ryhmä Kaksoset&Kolmoset on muuttunut suljetusta salaiseksi eli tarvitset jonkun...
  11. M

    Tuplamammat 2013-2014

    Tosta unikoulusta. Niin kuin tossa aiemmin Jk:n kanssa todettiin niin yleinen suositus taitaa tosiaan olla, ettei niitä suositella alle 6kk ikäisille. Tuo meidän tapaus koski yhtä yötä, yhtä tuntia ja yhtä vauvaa, joten kuten sanoin niin en nyt sitä varsinaiseksi unikouluksi sanoisi. Se mitä...
  12. M

    Tuplamammat 2013-2014

    Jk, tosta unikoulutuksesta, eilen kun mies huudatti noita tyttöjä yöllä, sanoi että hän lähtee unikouluttamaan näitä. Ei näin pieniä oikeasti unikouluteta mutta sitähän se käytännössä oli... Olis kiva, että oppisivat nukahtamaan toinen toisensa viereen eikä rinnalle, mistä on sitten kova vaiva...
  13. M

    Tuplamammat 2013-2014

    Murotar, huh, hurjan kuuloinen toi sun sammas! Noin pahasta en oo ikinä kuullukaan! Täällä tuntuu, että tyttöjen sammas olis vieläkin vähän vähentyny, en oo kyllä jaksanu hoitaa sen enempää vauvojen suita kuin omia rintojakaan... Esikoisesta vaan niin mielessä se ettei mikään tehonnu ettei jaksa...
  14. M

    Tuplamammat 2013-2014

    Heippa! Ihan hyvin täällä menee, en vaan tiiä mistä kirjottaisin ja kaikkea haluisin kommentoida mut vihdoin ku kirjotan, en koskaan muista mitään :D Pitkään kattelin, et tänne ei oo tullu kirjotuksia mut olinki unohtanu siirtyä ketjun viimeselle sivulle, et alkaa se pää täälläki lahoo ;) Tytöt...
  15. M

    Tuplamammat 2013-2014

    Viimeyönä tytöt söi 2h välein ja olokin on senmukainen. Murotar, pumpulle heruttamisesta. Ootko koittanu perinteisiä kikkoja eli pumpata vauva sylissä tai toisella rinnalla? Tai jotain lämmintä pyyhettä/käärettä rinnalla? Ne voi parantaa heruumista. Harmillinen toi sammas :( Täälläkin on...
  16. M

    Tuplamammat 2013-2014

    Väsyttää niin, etten jaksakaan kirjotella (vaik kerranki aikaa ois) muuta kun kommentoida jenniferin kysymykseen sammaksesta: Lääkäri oli sitä mieltä, et sammas ei oo niin paha, et sitä lääkekuuria tarttis alottaa, vaikka molemmilla vauvoilla selkeä valkea kerros kielen päällä ja tosiaan mun...
  17. M

    Tuplamammat 2013-2014

    Jk, joo kyllähän ne vauvat silti meinaa mennä sekasin ;) Kokoerosta erottamiseenkin tarttee vauvojen olla vierekkäin :) Mutta pikkuhiljaa ja tosiaan omaan silmään helpommin kun toisten. Sammasta on täälläkin ja niin oli esikoisellakin ja vaikea siitä on päästä eroon. Kotikonstit on noi...
  18. M

    Tuplamammat 2013-2014

    TR, koitan saada joskus aikaseks pistää kuvan. Tytöt on kyllä toistaseks kohtalaisen helppo erottaa varsinkin tuon kokoeron puolesta (syntymässä 300 g eroa ja se oli ihan silmiinpistävä)! Lisäks neiti a:lla on imukupista vieläkin metyleensineä päässä pidempään olleen imukupin ansiosta ja jotain...
  19. M

    ** Tupla/tripla odottajat vuodelle 2014 **

    Onnea Karccille, vuoden ekat vauvat <3 Tänne on tullut paljon uusia keskustelijoita, kivaa :) Maibei ja tytöt 1kk
  20. M

    Tuplamammat 2013-2014

    Minde, minkä ikäsiä sun tytöt nyt onkaan? Entä esikoinen? Kiva kuulla, että toiset on onnistunu tuplien kanssa liikkumaankin :) Mä kyllä koen, että ainakin vielä tällä hetkellä on helpompi kutsua ihmisiä kylään kuin lähteä ite ja mielellään sitä kaksostyttöjä tullaankin katsomaan, sekin sopii...

Yhteistyössä