Hakutulokset

  1. B

    Helmikuun helmet 2014 *heinäkuussa*

    Poistuu listalta hän... Onneksi keskenmeno käynnistyi lopulta itsellään niin ei tarvita lääkkeitä tai kaavintoja. Nyt kun tässä on mietitty ja laskettu, niin mulla alkoi tulla verisempää vuotoa juuri silloin kun kehitys on näemmä pysähtynyt. Eli aina kun kerroin lääkintäihmisille vuodosta...
  2. B

    Helmikuun helmet 2014 *heinäkuussa*

    Huokaus. Pääsin sitten ultraan kättärille. Ensin ei löytynyt yhtään mitään, sitten pieni raskausontelo, ei alkiota eikä sykettä, max 5+5 viikkoa. Ei suostunut vielä julistamaan keskenmenoksi, viikon päästä kontrolli. Jos on kadonnut tai saman kokoinen, on mennyt kesken rv5+ (4 viikkoa sitten!)...
  3. B

    Helmikuun helmet 2014 *heinäkuussa*

    Ja sekavat systeemit eikun jatkuu: samalle potilaalle ei saa varata kahta eri lääkäriä samalla kertaa. Mun pitäis siis päästä yhden tietyn lääkärin vastaanotolle vanhan jutun takia, ja nyt sitten tarttis neuvolalääkäriäkin. Pisteet ajanvaraushoitajalle, yritti auttaa parhaansa mukaan, ja...
  4. B

    Helmikuun helmet 2014 *heinäkuussa*

    Harmi. Eviran sivuilla tosiaan sanotaan, ettei inkiväärin vaikutuksia sikiöön tunneta kunnolla, joten ainakaan suuria määriä ei suositella. Eli parempi olla edes kokeilematta, niin ei harmita ettei voi ottaa koko ajan jos vaikka toimiskin...
  5. B

    Helmikuun helmet 2014 *heinäkuussa*

    Nyt kun mainitsitte noi rannekkeet: jotkut on ehkä nähneetkin myytinmurtajien jakson, missä testattiin merisairauslääkkeitä, siis sellaisia ei-farmaseuttisia. Ainoa mikä tehosi oli inkivääri. Itsekin oon huomannu että pahassa flunssassa inkivääritee helpottaa oloa, en oo kyllä oksetukseen...
  6. B

    Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

    Hei vaan heinäkuu! Pistääkö eltsu tai joku uuden pinon pystyyn? :) Soitin tänään neuvolaan ku aloin miettimään että voisko edes tulehdusarvot tarkistaa vaikka lääkärille ei oo päässy. No nyt oli ihan eri ääni kellossa hoitajalla kun kerroin että ollut myös vähän kipuilua ja halus että meen...
  7. B

    Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

    Sokerirasitukseen menen minäkin. Ei tullut yllätyksenä kun bmi on yli 30. Toisaalta olen sen jo kertaalleen käynyt, eikä se ollut mun mielestä niin kamalaa kuin aina kuulee. Toivottavasti on yhtä helppo tälläkin kertaa. Täällä toi virtsan valkuainen ja sokeri mitataan oikeastaan itse ennen...
  8. B

    Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

    Mies on ilmoittanut tulevansa mukaan kaikkeen mihin vaan on mahdollista tulla, neuvolaan, ultriin jne. Voi kyllä olla, että joku kerta haluan käydä ihan vaan kahdestaan juttelemassa hoitajan kanssa, näkee sitten. Te jotka olette jo käyneet ekan neuvolan: miten pian/myöhään teille varattiin...
  9. B

    Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

    Urheilusta: Mä olen valitettavasti lähinnä penkkiurheilija, joten mun tarvitsee miettiä sykerajoja lähinnä ylämäkeen kiiruhtaessa. Onneksi mies aina välillä houkuttelee kävelylle eikä edes marmata jos mennään vähän hiljaa hänen mielestään. Huomasin tänään, että niiden syvien vatsalihasten...
  10. B

    Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

    Onkohan helvetti jäätynyt? Ällötysolojen riivaamana kokeilin mieheltä jääneitä chili-sipsejä ja nehän maistuu ja tuntuu ihanalta! En yleensä lisää ruokaan edes tavallista pippuria näistä vahvemmista mausteista puhumattakaan. Ei uskoisi, mutta jotenkin toi polte suussa on yhtäkkiä siedettävää ja...
  11. B

    Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

    Saispa täälläki Helsingissäkin itse soittaa ja varata ajan, nyt pitää odotella postia. Tänään taas vähän enempi verta ja hyytymiä. Yritän keksiä positiivisia selityksiä. Eilen sama tapahtui about samaan aikaan ja loppui sitten hissuksiin. Kuten eilen, oli tänäänkin sellainen pistävä kipu...
  12. B

    Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

    Kiitos tsempityksestä, ainakin nyt ollaan taas "kuivemmilla" vesillä. Ja oireet jatkuu, joten varmaan täällä on kaikki kuten ennenkin. Neuvolaan en ruvennut soittamaan, kun olen jo kahdesti näitä vaivojani sinne kuvaillut ja vastaus on ollut sama "se on ihan normaalia". Hetkellisiä...
  13. B

    Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

    Pitihän se arvata, kun saa itsensä suht rauhalliselle ja luottavaiselle mielelle tuleekin kirkasta verta ja pieniä hyytymiä. Ei kylläkään sellaisia määriä että se ketään lääkintäihmistä kiinnostaisi. Että ole tässä sitten luottavaisin mielin, ku väkisinkin valmistautuu mielessä siihen että uusi...
  14. B

    Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

    Ruoka-aineista Tällasta lukee lapuissa joita sain eilen neuvolasta: Syö vain kuumennettuna tyhjiö- ja suojakaasupakattuja ja graavisuojattuja sekä kylmäsavustettuja kalatuotteita ja mätiä. Saattavat sisältää listeriabakteeria. Se tuhoutuu yli 70 c-asteen kuumennuksessa. Ei tuhoudu...
  15. B

    Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

    Eka nevola käyty ja koettu, jos sitä sen kunniaksi ihan virallisesti liittyis mukaan: 1.2./bumbuli/29/esikoinen/? Muuta ei tehty kuin käytiin alkutiedot läpi, tsekattiin paino ja verenpaine (3 mittausta et saatiin edes lukema, huoh) ja juteltiin terveydentilasta ja tulevista tutkimuksista...
  16. B

    Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

    Muuten, kun puhutte viikoista, tarkoitatteko täysiä viikkoja vai kuluvaa viikkoa? Kuluva viikkohan on numeroa isompi kuin täydet viikot. Eli onko viikko 10+ kymmenes vai yhdestoista viikko?
  17. B

    Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

    Harmi. Ei mua haittais vaikkei kuuluis, mutta olis kiva jos edes kokeiltais... Äh, haluis vaan kunnollisen varmistuksen, kun tuntuu tyhmältä mennä juttelemaan jostain mitä ei ehkä ole ollenkaan.
  18. B

    Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

    Juhannuksesta selvitty, eikä sukulaisetkaan varmaan epäilleet mitään, kun en alkoholia juo normaalistikaan. ;) En yhtään tiedä missä olis tarkoitus synnyttää, kun voi olla että yritetään päästä muuttamaan isompaan asuntoon sitä ennen. Kätilöopisto on nyt lähimpänä, mutta mitä jos sinne ei...
  19. B

    Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

    Palstalla näköjään sekä hyviä että huonoja uutisia. Haleja sekä murheellisille että onnellisille! Huomasin tuossa viikonloppuna että käsivarsien ympäryshän on kutistunut, kun yksi vanha lempparipaita ei enää kiristänyt (kokeilin huvikseni josko sen laittaisi juhliin päälle, ja menihän se!)...
  20. B

    Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

    Täällä tuhruillaan edelleen, välillä vähän voimakkaammin, ja pistäähän se mietteliääksi. :confused: Muuten oireet jatkuu, ilmeisesti mulla on ennemminkin ilta- kuin aamupahoinvointia, nukkumaan mennessä etoo. Valitettavasti kahvi maistuu edelleen. :p Tosin mä juon niin laimeeta kahvia, etten...

Yhteistyössä