Hakutulokset

  1. K

    supistuksiako...?

    kyselempäs täältä mielipiteitä... nyt rv 17+1 ja eilen illalla jomotteli alaselkää menkkakipumaisesti ja aikas kipeesti n.parin tunnin ajan... kipu vähän niinkun tuli ja meni. Vatsan puolella en huomannut mitään "kovettumista" mistä yleensä supistuksen tunnistanut. Voiko kyseessä olla kuitenkin...
  2. K

    sydänäänistä kyselen

    Elikkäs meillä täällä menossa rv 16+1, np-ultrassa käyty ja yksi vauveli sielä näkynyt.. Mulla on kotidopleri jolla eilen kuuntelin sydänääniä niin yllätykseksemme ihan kun sieltä olisi kuulunut kahdet äänet... :O voiko olla ensinnäkään mahdollista ettei np-ultrassa (tuolloin rv 12+2) näkyisi...
  3. K

    Koska tuplaraskaus tullut ilmi?

    Siinäpä se kysymys onkin :) eli missä vaiheessa on tullut ilmi että masussa onkin kaksi pikkuista yhden sijasta? Itse kävin ultrassa rv 6+4 ja sielä näkyi yksi syke, mutta ultraaja huomasi sielä myös toisen "kuplan"...epäili että toinen alkio yrittänyt alkaa kehittymään, mutta ei olekkaan...
  4. K

    ensimmäiset menkat keskenmenon jälkeen...

    elikkäs kauan mennyt ennen kun on ensimmäiset menkat alkaneet?? Itellä km 02/10, vuoto kesti noin 2viikkoa eikä sen jälkeen oo vielä menkkoja näkynyt. Nyt kp:t km:n ensimmäisestä päivästä laskettuna 45... kauankohan niitä menkkoja joutuu vielä odottelemaan...? Kokemuksia...
  5. K

    ketoiinit lapsen pissassa...?

    Elikkäs meillä tämmöinen tapaus.. eilen pojalla (2v6kk) oli punaista pissaa muutamaan otteeseen, näytti ihan siltä kuin siinä olisi ollut verta.. No soitin päivystykseen ja vein sitten pissan sinne stiksattavaksi ja siinä oli ketoaineet koholla. Sairaanhoitaja siinä sitten tuumaili että viittais...
  6. K

    facebookista..

    jos sieltä poistaa kaveri listalta ihmisiä niin näkyykö se niille jotenkin? Jos näkyy niin miten?
  7. K

    Paljonko olis hyvä hinta...?

    Kirpparille tavaraa hinnottelen ja mietin paljonko vois pyytää vähän käytetystä 74cm välikausihaalarista... Ovh. oli 29,90?, eikä siis oo kulumaa eikä muuta... Mä oon niiiin huono tässä hinnottelussa.
  8. K

    Mitä päälle kantoliinaan?

    eli poika on 5viikkoo ja vähän kiinnostais toi liinailu ulkona...mutta mitä pojalle päälle liinaan?..Tai sit vähän myöhemmin rintareppuun? Mulla on olemassa siis rintareppu jossa fleesee sisus, rengasliina ja sidottava liina. Ajatuksissa ostaa semmonen kantosuoja jos vähääkään innostun...
  9. K

    Kypsät paikat ja vauvan pää todella alhaalla

    Tänään kävin lääkärissä ja totesi seuraavaa. Paikat todella kypsät ja auki selvästi(en tiä kuinka paljon) ja vauvan pää tuntui selkeästi todella alhaalla alatutkimuksen yhteydessä... sf-mitta myös tippunut 31:stä cm 29cm:n. Nyt siis TAAS galluppia...synnytystä odotellessa, että kokemuksia...
  10. K

    Kypsät paikat ja vauvan pää todella alhaalla

    Tänään kävin lääkärissä ja totesi seuraavaa. Paikat todella kypsät ja auki selvästi(en tiä kuinka paljon) ja vauvan pää tuntui selkeästi todella alhaalla alatutkimuksen yhteydessä... sf-mitta myös tippunut 31:stä cm 29cm:n. Nyt siis TAAS galluppia...synnytystä odotellessa, että kokemuksia...
  11. K

    Nolojen kysymysten pariin...

    Voiko vauvan pään tuntee ite sormilla alapäästä?... :ashamed: Pitihän se nyt kokeilla kun yks ystävä sano et voi itekkin kohdunkaulan jne. tilanteen tuntee jos vaan siis tietenkin osaa kokeilla.. Siitä en tiä mut kova kökkö tuli vastaan tuola alapäässä ja suht alhaalla...voikohan siis olla...
  12. K

    Tuntemuksia ennen synnytystä

    Eli siis ihan mielenkiinnosta kyselen...tuntemuksia ja olotiloja ennen synnytystä. Jotenkin erilainen olo tai jotenkin aavistellu et jotain tapahtuu?.
  13. K

    Tuntemuksia ennen synnytystä

    Eli siis ihan mielenkiinnosta kyselen...tuntemuksia ja olotiloja ennen synnytystä. Jotenkin erilainen olo tai jotenkin aavistellu et jotain tapahtuu?.
  14. K

    Koska sairaalaan...

    Nyt aloinkin sit miettimään kun on ihan täysin epäselvää... Oon siis uudelleen synnyttäjä, esikoisen synnytys kesti 3h35min ja nyt supistellut kipeesti jo viikosta 32 suunnilleen... Tänään viimeksi näytillä käyty, kohdunkaulaa 3cm jäljellä ja sormelle auki paikat. Kysymys siis kuuluu; jos...
  15. K

    Koska sairaalaan...

    Nyt aloinkin sit miettimään kun on ihan täysin epäselvää... Oon siis uudelleen synnyttäjä, esikoisen synnytys kesti 3h35min ja nyt supistellut kipeesti jo viikosta 32 suunnilleen... Tänään viimeksi näytillä käyty, kohdunkaulaa 3cm jäljellä ja sormelle auki paikat. Kysymys siis kuuluu; jos...
  16. K

    perätila synnytyksestä...

    Tehdäänkö aina välilihan leikkaus jos vauva tulossa perätilassa? Itellä siis viikkoja 33+2 ja vauva perätilassa sekä todennäköisesti tulossa ennen aikojaan. Olin ma-ti välisen yön sairaalassa supistelujen takia, esteltiin ja tarkkailtiin. Ens maanantaista lähtien ei kuulema enään estellä jos...
  17. K

    Kakkonen verrattuna ykköseen...

    :) Elikkä vauvojen kokoa, synnytyksen alkamis ajankohtaa ja tapaa, synnytyksen kestoa, sujuvuutta ja helppoutta. Entäs kun kotiin päästy, lähteny kuinka helposti "normaali" arki sujumaan?...
  18. K

    Hiivatulehduksen hoito

    Saako apteekista saatavia hiivalääkkeitä käyttää raskaus aikana ilman lääkärin määräystä? Itsellä epäilen kyseistä ilkimystä, mutta tarviiko odottaa maanantaihin ja soittaa neuvolaan vai kuinka?? Kokemuksia?!?! :ashamed: Kiitos. yksäiti+ hippu rv 29+5
  19. K

    Rv 29+5 ja munasarjassa kysta

    Elikkäs onko jollain kokemuksia tuosta kystasta, kuinka vaikuttanu/tuntunu/vaivannu raskaus aikana??.. Itellä siis vasemmasta munasarjasta löydettiin kysta np-ultrassa ja nyt rv 29+5 ja vasemmalla alamahassa ihme kipuilua ollu tän päivän.. Voiko siis johtua siitä kystasta vai mahdollisesti...
  20. K

    Allergioista kysyisin...

    Aikas tietämätön kun olen. Eli pojalle (2v) tulee tomaatista ja kalasta naamaan ihottumaa, eli ilmeisesti allerginen niille ja nyt on pari pvä ollu maha löysällä ja pylly oli tänään tulipunainen ja tod.kipee vaikka ei ole kakannut mitenkään useammin (löysempää siis kyllä). Voiko olla oire...

Yhteistyössä