Hakutulokset

  1. N

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Tervetuloa uudet kirjoittajat! Onnea tyttövauvan johdosta Äidiksi2013! Toivottavasti aktivoituisin itsekin kirjoittamaan ahkerammin. Tällä hetkellä raskaus sujuu ihan hyvin. Selkäkivut ovat välillä kyllä tosi kivuliaita, varsinkin öisin eli unet jäävät välillä vähiin. Kipuja on sekä...
  2. N

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Moi,pitkästä aikaa! Maanantaina sain äitiyspakkauksen ja eilen ostettiin vaunut. Maanantaina kävin sokerirasituksessa. Huomenna on keskiraskauden neuvolalääkäri. Vauvan likkeet tuntuu koko ajan enemmän ja enemmän. Onneksi niin sillä olin huolissani kun en tuntenut liikkeitä kovin aikaisin...
  3. N

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Onnea Nibander!=) En ole muutamaan päivään kirjoitellut kun on olleet ajatukset muualla. Viime viikolla mulla alkoi huolestuttavat vatsakivut ja vaikka torstaina vauvan sydänäänet olivat normaalit niin silti huolestuttaa onko kaikki kunnossa. Nähtävästi kivut johtuvat siitä että kohtu kasvaa...
  4. N

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Mulla on kans valtava ikävä kotipaikkakunnalle. Itseasiassa pääsin pitkästä aikaa käymään viikonloppuna Kajaanissa ja oli vaikea palata takaisin Ukiin. Kyllä tulee paljon itkettyä mm. juuri koti-ikävän vuoksi. Sitten kun on vielä väsymystä ja erilaisia kipuja niin väkisinkin sitä mielialat...
  5. N

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Tänään piti alkaa raskaustreffit täällä Ukissa mutta sen aloitus on siirtynyt seuraavalle vuodelle. Voi että mua harmittaa todella. Se olisi ollut juuri sitä mitä olisin kaivannut. Olisin tutustunut paikallisiin odottaviin äiteihin mutta se ei nyt onnistu ainakaan vielä.
  6. N

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Jouduin sitten tänään rautakuurille, hb laskenut 135 > 113. Ei ihme kun tuntuu ettei jaksa tehdä oikein mitään. Huomenna menen lääkäriin ja otan siellä puheeksi tämän mun selkäkivun. Jos vaikka sais lähetteen fysioterapeutille joka neuvoisi mitkä liikkeet auttaisi selkäkipuun ja mitä tulisi välttää.
  7. N

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Keskiviikkona on neuvola niin pitää silloin ottaa se tukivyöasia puheeksi. Asioita joista haluan keskustella on vaikka kuinka, mutta tuo tukivyö on yksi tärkeimmistä. Tuntuu oudolta että jo näin varhain on näitä ikäviä selkäkipuja. En muistakaan milloin on viimeksi käynyt niin että jonkun on...
  8. N

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    On alkanut selkäkivut tulla niin pahaksi että täytyy tehdä asialle jotain. Tuttu terkkari neuvoi että tukivyöstä voisi olla apua. Onko kellään kokemusta tukivöistä? Ja jos on, mistähän niitä saisi? Jostain liikkeestä Turusta? On se vaan jännä juttu kun yksi vaiva alkaa hieman helpottaa niin...
  9. N

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    :)Kiitos kaikille vaateneuvoista. Pitääpä alkaa hommata uusia vaatteita. Nyt voi ihan hyvällä omalla tunnolla ostaa uusia vaatteita. Hoksasin etten ole mihinkään kirjoittanut omaa ikääni. Se on 26 ja viikkoja nyt 13+1. Jokohan sitä kertoisi muutamalla ystävälle raskaudesta? Tällä hetkellä...
  10. N

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Oletteko ostaneet äitiysvaatteita? Jos olette niin mistä? Olisi kiva tietää mistä sais äitiysvaatteita joissa on hinta ja laatusuhde hyvä. Näyttää siltä että pitäisi munkin aloittaa niiden hankinta. Alkaa omat vaatteet jotenkin kiristää ja tuntua ahtaalta vaikka ei raskaus oikeastaan näy vielä...
  11. N

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Kävin tänään seurakunnan tapahtumassa jossa oli eri vapaaehtoistyötä tekeviä järjestöjä. Siellä oli myös MLL:n paikallisyhdistys. Kysyin heiltä vertaistukiryhmistä, varsinkin halusin tietää raskaustreffeistä. Valitettavasti sellaista ei Ukissa ole kun ei ole löytynyt ryhmään vetäjää. Harmittaa...
  12. N

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Kiitos Nibander rohkaisevista sanoistasi. On kiva hyvä tietää että ei ole yksin ajatustensa kanssa vaan joku toinenkin ajattelee samoja asioita. Onko kellään ollut alkuraskaudessa kovia selkäkipuja? Mulla on ollut parin viikon ajan ajoittain ja viime yönä oli aivan järkyttävää kipua. Yritin...
  13. N

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Juu kyseessä oli niskaturvotusultra. Sain mukaani kahdeksan kuvaa pikkuisesta, mutta silti tuntuu vähän epätodelliselta että mun masussa on pieni asukas. Ehkä sen tajuaa sitten kun alkaa tuntea vauvan liikkeitä. Jospa sitä silloin pystyy ihan nauttimaan raskaudesta. Jännä miten ajatukset...
  14. N

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Tänään on sitten käyty ultrassa. Onneksi vauva voi hyvin kun äiti vointi ei ole kummoinen. Pakko myöntää että alkaa tämä pahoinvointi jo vaikuttaa mielialaan. Välillä on jopa syyllinen olo siitä kun pahoinvointi on saanut minusta yliotteen. Kaiken lisäksi raskaus on aiheuttanut sen että...
  15. N

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Mun mies muutti Uuteenkaupunkiin työpaikan vuoksi. Hän halusi päästä töihin autotehtaaseen ja se toive toteutui. Itse olen oikeastaan muuttanut vain miehen perässä. Työasiat ovat mulla todellakin vaiheessa kun olen joutunut olemaan koko tämän alkuraskauden sairaslomalla. Huomenna olisi...
  16. N

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Kajaanista asti ollaan Uuteenkaupunkiin muutettu. Mies muutti ensin ja minä tulin sitten myöhemmin perässä. Matkaa Kajaaniin on sellaiset 630 kilometriä, joten kovin usein ei pääse tapaamaan perhettä ja kavereita jotka asuvat siellä. Pakko myöntää että välillä on kyllä tosi ikävä Kajaaniin...
  17. N

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Hei! Olen muutama kuukausi sitten muuttanut Uuteenkaupunkiin ja odotamme mieheni kanssa esikoista. Häiden jälkeen päätimme että lapsi saa tulla jos on tullakseen ja siihen ei sitten mennyt kauankaan ja se oikeastaan yllätti meidät. Nyt on menossa vko 12 eli laskettu aika on 30.4.13. Odotus...

Yhteistyössä