Hakutulokset

  1. R

    <3 Neljättä odottavat keväällä 2013 <3

    Heissan, En ole piiiiitkään aikaan käynyt täällä, meille syntyi tyttö 11.6. rv 40+5 sitten lopultavaikkeiyhtään pitänyt mennä yli... Rd:stä huolimatta painoi vain 3850g joten hyvä kun ei käynnistetty! Lapsivedet menivät 10.6. aamulla aikaisin, supisteli harvakseltaan kivuttomasti pitkin päivää...
  2. R

    Voiko peruutustutkalliseen autoon laittaa vetokoukkua?

    Meillä on (laitettu uuteen autoon heti ostovaiheessa) ja moitteetta toimii. Eipä sitä nyt niin valtavasti kärryn kanssa peruutella.
  3. R

    <3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

    Täälläkin viimein vauvanvaatteita pesty ja laitettuvalmiiksi :) vielä pitäisi makuuhuoneen järjestystä muuttaa, että saisi pinnasängyn mahdutettua parisängyn viereen. Äkkiä tämä aika on mennyt, nyt jo rv 35+3.
  4. R

    <3 Neljättä odottavat keväällä 2013 <3

    Heissan pitkästä aikaa! Täälläkin alkaajo viikkoja olla kasassa ihan mukavasti, 32+3 tänään. Huomenna menen äitipolille rd-käynnille ja kokoarvioon taas. Viimeksi noin kk sitten arvio la:an mennessä 4,1kg. Lueskelin ketjun läpi ja huomasin että alun viesteissä moni pohti...
  5. R

    <3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

    Höh, vastasin jo kerran mutta se ei tullut näkyviin lainkaan?! Tänään siis täällä jo 31+0 ja lomalla olen ollut viikon lääkärin määräyksestä. No, kotona kyllä riittää hommia ja pakko yrittää saada edes jotain järjestykseen ennen vauvan tuloa. Meillä on pientä remonttiakin vielä, kunpa sekin...
  6. R

    kun lähtö koitti...

    1. Lapsivesi alkoi tihkua 38+1 mutta muuta mainittavaa ei tapahtunutkaan seuraaviin 10 tuntiin, jonka jälkeen menimme osastolle missä synnytys lähti kuitenkin etenemään normaalisti ja vauva syntyi saman vrk:n puolella. Limatulppa irtosi jo rv 36 mutta muuta ei tapahtunut pariin viikkoon?! 2...
  7. R

    raskausajan diabetes-diagnoosin saaneet

    Luulin jo vastanneeni tähän ketjuun mutta taisi olla joku toinen samasta aiheesta. Narahdin siis rv 15+5 tunnin arvon kanssa sokerirasituksessa, se oli 10,3. Kotimittailuissa olen kerran aamupalan jälkeen tunti arvo oli 8,2. Muuten on pysyneet vielä rajoissa ja ohje on, että kerran viikossa...
  8. R

    <3 Neljättä odottavat talvella 2013 <3

    Heissan! Täälläkin yksi uusi listoille: Rakkauslapsi 32v P04 T06 P09 ja la 6.6. SEKS Tulikohan kaikki tarvittava... Viikkoja siis nyt jo 24+5.
  9. R

    Raskausdiabetes ja loppuraskaus

    Voi hyvänen aika sentään. Luin suurennuslasin kanssa noita ruokaohjeita joita sain, ja olen syönyt aivan liian isoa aamupalaa... Siis se oli puuroa TAI leipää ja hedelmä, jos yhdistää välipalan... Korjausliike tehty. Siis noi paprut oli oikeasti tosi pienellä fontilla ja himmeällä tulostuneet ja...
  10. R

    Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

    Heippa! Viikot ne senkun poksuu, nyt jo huidellaan 21.rv:tä... Minulla oli lääkärinla suoistelujen vuoksi, kaikki oli onneksi ok. Nuori naislääkäri ultrasi ja kysyi haluanko kuulla sukupuolen - ja tytöltä kuulemma näytti <3 Tämä on sinänsä ihmeellistä kun miehen puolella on niin...
  11. R

    Raskausdiabetes ja loppuraskaus

    Tervehdys. Minulla pomppasi rv 16 sokerirasituksessa tunnin arvo, ollen 10,3. Sain ohjeeksi mittailla kotona ja ruokavalio-ohjeistuksen. Muutama viikko meni ihan ok, jopa joulun aika, mutta sitten rv 20 1h aamupalan jälkeen sokeri oli 8,2. Neuvolasta kerrottiin että jos näitä rupeaa...
  12. R

    Perustelkaa MIKSI pneumokokkirokote on muka niin huono ja tarpeeton?

    Meillä pneumokokkirokotettu lapsi sairasti ekan korvatulehduksen ennen kuin sai ko. rokotteen ensiannoksen ja seuraavan vasta lähellä 4-vuotispäiväänsä. On ollut allerginen ja infektioastmalapsi kuten isommatkin sisaruksensa, joten voin vain kuvitella, kuinka monelta ab-kuurilta on säästytty kun...
  13. R

    * Kesäkuun kullannuput joulukuussa *

    Voi evamaria! Samoin meillon 4.lapsi tulossa. Omassa lapsuudenperheessäni oli myös 4 lasta ja se oli minusta sopivasti. Anoppi meilläkin kommentoi jo toisen jälkeen, että eivätköhän nämä teille nyt riitä (heillä on kaksi ja se on kuulemma ihannemäärä). Kolmannesta ei edes onniteltu,,, silti nyt...
  14. R

    * Kesäkuun kullannuput joulukuussa *

    Hei vaan, Enpä olekaan aikoihin käynyt edes tällä palstalla. Olen ollut tosi väsynyt ja saattoi syykin (tai osaselitys ainakin) löytyä, nimittäin pomppasin sokerirasituksessa ja diagnoosiksi tuli raskausdiabetes. Tämä vähän pääsi yllättämään! Tutkin vanhat nla-kortit läpi ja kyllähän...
  15. R

    Luonnonmukainen synnytys -kokemuksia?

    Olen synnyttänyt kolme lasta suunnilleen luomuna, 1. ja 3. kohdalla ilokaasua vähän hönkinyt. Käytössä on olleet aquarakkulat, kaurapussi, suihku ja tärkeimpänä jalkeillaolo ja liikkuminen (minkä neuvon sain 75-vuotiaalta isotädiltäni!). Asenteeni oli eka kerralla juuri tuo, että katsotaan miten...
  16. R

    .:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

    Mä oon kans nukkunu kaikki kolme raskautta just niissä asennoissa, missä pystyn - loppuraskaudessa tyynyillä tunkannut itseni jonkinmoiseen kylkiasentoon :D nyt vielä pystyy juuri ja juuri nukkumaan mahallaan, mutta löydän aina itseni selältäni kunherään. Mutta että mikä ipadin säteily???
  17. R

    Kertolaskukokeet - sinähän opettelet just niin kauan kunnes osaat kaikki ulkoa!

    Ainakin minä teen juuri niin omien oppilaidemme kohdalla - eli kertotaulu kerrallaan ja jokaisesta koe, jota kerrataan kunnes kaikki oikein. Tässä lienee paikkansa vanhalla sananlaskulla "Kertaus on opintojen äiti" Yhdellekään lapselle en ole nähnyt haittaa koituvan kertotaulujen oppimisesta...
  18. R

    .:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

    Minulla on muuten np-ultra 27.11 elikäs 12+5 ja toinen nla-käynti heti perään 13+0. Rakenneultra-ajan saa kuulemma tuolla ultrassa, täytynee ottaa kalenteri mukaan. Meille rantautui ikävä yskätauti viikko sitten, nyt olen kuunnellut kurlutusta toisessa keuhkossa muutaman päivän ja viime yönä...
  19. R

    .:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

    Hei kaikki, Olen ollut niin työ- ym. Kiireinen etten ole ehtinyt edes lukemaan kuulumisianne. Toivottavasti kaikki ovat edelleen mukana?? Pahoinvoinnin vuoksi oksennan nyt 2-3krt viikossa, mikä on aika kohtuullista kohdallani. Syömistä on oltava saatavilla vähän väliä, muuten menee huonoksi...
  20. R

    .:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

    On ollut niin keakaikkiaan kiireviikko, etten ole ehtinyt edes lukemaan tänne! Tällä viikolla oli gynen ultraus, jossa kaikki oli kuin olikin hyvin <3 Vauva vastasi kahden päivän heitolla laskettua aikaa, kuten oli myös varhaisultrassa. Eli ihan turhaan huolestuin neuvolan tätien...

Yhteistyössä