Hakutulokset

  1. Nenja

    Rinnat aivan liian täynnä

    Aaaargh! Pumppuun ei heru kuin 20-50ml puolen tunnin pumppaamisen jälkeen, käsin ei tule kun on niin kivikovat ettei voi edes koskea, suihku ei auta, lämmin ei auta. Maitoa vaan nousee lisää ja imettäminen sattuu aivan prkleesti. Vauvan on vaikea saada otetta.. Mitä mä teen!? Esikoisen...
  2. Nenja

    Lasketun ajan ylittäminen pääkaupunkiseudulla

    Monta päivää se olikaan kun pitää soitella kättärille yliaikaiskontrollia? Esikoisesta muistelin että oli 10 päivää (syntyi 9 päivää yli), mutta terkka oli näköjään varannut ajan vielä 5 päivän päähän milloin se on yli sen 14-15 päivää :O Meneekö se noin vai onko sijainen tehnyt virheen?
  3. Nenja

    Muumimukeihin hurahtaneita?

    Siis ihan käsittämätöntä. Mä sain meidän vanhasta mukista 140e!! Ja olisin saanut varmaan enemmänkin jos olisin jaksanut vängätä hinnasta. Joka aamu siitä on juotu kahvia eikä tiedetty arvoa kun anoppi mainitsi että "tää on muuten aikas arvokas nykyään". Miten te jaksatte kerätä jotain mukeja...
  4. Nenja

    Mitä jos lapsilisä katoaa?

    Miten pärjäisitte? Itse en ole sitä mitenkään laskenut "tuloiksi" meidän perheessä. Onhan se kiva että tulee ylimääräinen satanen/parisatanen, ja siitä voin ostaa lapselle/lapsille jotain isompaa tai laittaa säästöön, mutta ei se taloutta kaataisi jos en joku kuu saisikaan sitä tilille...
  5. Nenja

    Mitä mä teen paniikin kanssa?

    Tänään on laskettu aika ja synnytys on alkanut pelottamaan tosi paljon. Heti kun tunnen vähänkin jotain kipua tai muuta, joka paikka alkaa tärisemään. Mulle tulee paha olo, paniikki iskee ja tietenkin kipu tuntuu pahemmalta. :O Esikoisesta en pelännyt kipua ja olin ihan ok sen kanssa. Tein...
  6. Nenja

    Postiennakko?

    En ole koskaan lähettänyt postiennakolla joten.. Jos lähetän paketin (mitä se on 7,40?), eikö siihen tule se 4e lisä? Ja mä joudun sen maksamaan? Jos laitan postiennakko summaksi vaikka 60e ja ollaan sovittu että hakija maksaa postimaksut, siihen pitää laittaa 71e? Ja jos se ei hae sitä pakettia...
  7. Nenja

    Missä tavat?

    Aaaargh että voi ottaa päähän ihmisten tapa kommunikoida esim. Torilla. Mulla on myynnissä tavaraa ja ärsyttää suunnattomasti sellaiset viestit missä ei lue muuta kuin "Ostaisin?" "Otan." Ei nimeä, ei tervehdystä, ei mitään! Siinä sitten mailaillaan hyvän aikaan ja aina tulee yksi...
  8. Nenja

    Oksettaa rv 40

    Ihan tajuttoman paha olo tulee kun touhuu jotain suurempaa. Nyt hikoaa kämmenet ja jalkapohjat ja kädet tärisee.. Heikottaa tosi paljon! :( Kokemuksia? Synnytys käynnissä?
  9. Nenja

    Ehkäisykapseli Vantaalla

    Onko se ensimmäinen nyt ilmainen? Unohdin kysyä sitä neuvolassa eikä ole seuraavaa käyntiä aikoihin. Kierukka nyt on ilmainen, mutta sitä ei voi käyttää imetyksen aikana eikä se houkuttele ollenkaan.
  10. Nenja

    Menkkajomotukset loppuraskaudessa

    Kauanko te jouduitte "kärsimään" näistä iihanista menkkajomotuksista ja selkäkivuista sekä mahtavista vihlaisuista alaosastolla, ennen kuin synnytys lähti käyntiin toden teolla?
  11. Nenja

    Raskauden himot

    Nektariinit ylikypsinä :p Nyt on kaksi kiloa taas kulhossa odottamassa, mutta miten mä saan ne äkkiä kypsiksi. Yhyhyy ;( Mitä teiltä löytyy?
  12. Nenja

    Ahdistava yksinäisyys!

    Tai no, ei mua ennen ole ahdistanut se ettei meillä ole suurta tukiverkkoa (ollaan totuttu siihen), mutta nyt kun synnytys lähenee ja ainoa joka voisi olla esikoisen hoitajana, on matkoilla ja tulee vasta pari viikon päästä. AARGH! Totta kai mä pärjään yksin sairaalassa, mutta mies on niin...
  13. Nenja

    KOTIÄIDIT ja säästäminen

    Te jotka olette kokopäiväisesti kotona, saatteko säästöön rahaa? Jääkö se sinne vai joudutteko nostamaan sieltä usein?
  14. Nenja

    Synnytyssairaalasta vaunuilla kotiin?

    Bussiin tai junaan? Onko ihan hölmöä? Miksi pitäisi mennä taksilla :O Olen vain kokoajan miettinyt sitä että pitää ottaa kaukalo taksimatkaa varten esiin, mutta miksen voisi mennä vaunuilla kotio? Junaan tai bussiin sitä pitää mennä, mutta matka ei ole kauhean pitkä.. Möh. Mites muut? Onko...
  15. Nenja

    Ongelmatilanne töissä

    Me ollaan miehen kanssa samassa firmassa töissä (eri osastoilla vain). Olen ollut nyt äitiyslomalla/kotihoidontuella 1,5v ja pari viikkoa sitten alkoi uusi äitiysloma. Noh, mies olisi saamassa ylennyksen, mutta mä olen esteenä, koska hän olisi minun pomoni ja eikä perheenjäseniä saa olla niin...
  16. Nenja

    Ööh netti toimii muttei toimi?

    ?
  17. Nenja

    Opiskele tässä nyt sitten...

    Mikä siinä on että jos mä makaan sohvalla ja tuijotan kattoon - lapsi ei välitä pätkän vertaa ja leikkii omia leikkejään tyytyväisenä, mutta jos mä satun avaamaan koulukirjan siinä sohvalla.... Silloin alkaa päällä hyppiminen, käsistä repiminen, pikkuautojen ajaminen pään päällä...
  18. Nenja

    Supistusherkkä kohtu!

    Mua niin ärsyttää kun mä olen niin hiton supistusherkkä ja vielä sellainen luonne etten helpolla mene katsastamaan päivystykseen onko kaikki ok.. Mulla tuli esikoisesta kivuttomia supistuksia _koko ajan_, eli aina kun kävelin tai liikuin, viikosta 14 asti. Viikolla 35 olin auki sentin ja...
  19. Nenja

    Säälittävä äiti hiekkalaatikolla

    Äitiydessä se on kamalinta että kun itsellään menee huonosti, ei sitä pysty kunnolla käsittelemään kun joutuu huolehtimaan kodista/lapsesta/miehestä ja omat tarpeet ja tunteet jää monesti sinne "huomiseen". Nim. Äiti joka itki äsken hiekkalaatikolla.
  20. Nenja

    Vesileikkejä

    Kokemuksia parhaista vesileluista 1-2 veelle! Oon ostamassa kesäksi pienen altaan pihalle muksuille ja varmaan jotain leluja sinne myös.. Mitkä on ollut ihan suosikkeja teillä? Mitään hajua mistä sen ikäiset voisi tykätä... :)

Yhteistyössä