Hakutulokset

  1. kantojäärä

    Kivojen ihmisten sisäpiiriketju VAIN KIVOILLE JUTUILLE!

    Tulin pitkästä aikaan kurkkimaan, että mitä tänne kuuluu. Palstalla on näemmä sama meno yhä, jotkut asiat eivät siis muutu. :D Kais - aivan mahtavia uutisia, toivotan hurjasti onnea hoitoihin! Meillä on ollut kiirettä ja hoppua. Alan vaihto alkaa olemaan tosi asia. Joulu on jo vallannut...
  2. kantojäärä

    P* nakki!

    Hei mä en ole nukkunut kahteen viikkoon... :ashamed: Isäntä on jo nauranut mua täällä enemmän kuin on kohteliasta vaimoaan nauraa. :'( (Onneksi en oikeasti ota itseäni vakavasti. :D)
  3. kantojäärä

    P* nakki!

    Miten sä saat sen kuulostamaan niin likaiselta? Vai onko se vaan mun korvissani... :saint:
  4. kantojäärä

    P* nakki!

    Pitää varmaan suorittaa sokkotesti nakeista. :D Nyt ainakin olis hyvä sauma, kun on enemmän porukkaa kyläilemässä.
  5. kantojäärä

    P* nakki!

    Maalaistuote Vataja taitaa olla vielä sitä mitä pitääkin.
  6. kantojäärä

    Kivojen ihmisten sisäpiiriketju VAIN KIVOILLE JUTUILLE!

    Nostellaas taas! Pian alan leipomaan kurpitsamuffineita, cookieita sekä sienipiirakkaa, nyt muhisee hirvisopan lihat kattilassa. Mummi ja Fammu tulossa huomenna kyläilemään muutamaksi päiväksi. Mitähän me miehen kanssa vielä keksitäänkään? (Suomentajan huomautus: nukutaan ja paljon, Neidin...
  7. kantojäärä

    P* nakki!

    Voihan nyt simpura. Kotiseudulla käydessä oon joskus ajellut käymään Kivikylän myymälällä. Valikoima on ollut hyvä ja laadukas, makkarat kunnon kamaa. En tykkää, jos laatu heikkenee. :(
  8. kantojäärä

    Kivojen ihmisten sisäpiiriketju VAIN KIVOILLE JUTUILLE!

    Meillä melkein 3v ottaa refluksilääkkeensä, kun selitin että ne helpottavat oloa. Nyt tyttö itsekin sanoo, että helppaa, kun ottaa lääkkeen. Joskus tulee itsekin jo sanomaan, että tarvii lääkkeen, kun sattuu.
  9. kantojäärä

    Tätä parvekekukkaa ei vaan henno viedä roskiin :)

    Kanervat ja callunat selviävät ulkona. Niin kauan, kun on lämmintä, niitä pitää kastella. Sitten pakkasten tultua kastelu lopetetaan.
  10. kantojäärä

    Tätä parvekekukkaa ei vaan henno viedä roskiin :)

    Sitten sitä virittää varastohyllyn valoisimman ikkunan eteen. Siihen mahtuu jo jonkin verran kasvustoa. :D Muistellen taimikasvatusaikaa ennen kuin kasvihuoneen saa käyttöön keväisin. (Mut kasvatan kyllä kesäkukatkin ite.)
  11. kantojäärä

    Tätä parvekekukkaa ei vaan henno viedä roskiin :)

    Sitä kieltämättä aloittaa muutamalla chilillä, mutta kun pari vuotta niitä kasvattaa, niin yleensä lähtee lapasesta... :saint: Nimimerkillä Mies ei vielä tiedä, että emäntä haluaa isomman kasvihuoneen :whistle:
  12. kantojäärä

    Tätä parvekekukkaa ei vaan henno viedä roskiin :)

    Rähinä puuhaa chilien kanssa tosi paljon, minäkin jonkin verran. Kaupan chileistä voi saada tuurilla hyviä, mutta yleensä ostan paikallisesta hyvin laajan valikoiman omaavasta puutarhaliikkeestä siemenet. Silloin saa F1-siemeniä. F1=perimältään identtisiä Täältä joskus tilattu kaverien...
  13. kantojäärä

    Kivojen ihmisten sisäpiiriketju VAIN KIVOILLE JUTUILLE!

    Jeeee! Vika oli siinä missä arveltiin ja selvittiin 40 cm x 40 cm montulla lattiaan! Huh! Rakennusliikkeen moka vielä eli meille ei tule kustannuksia. :)
  14. kantojäärä

    Tätä parvekekukkaa ei vaan henno viedä roskiin :)

    Mie olen ottanut sellaiset noin 10-15 cm pätkät niistä rönsyjen päistä ja pistänyt vesilasiin niin pitkäksi aikaa, että juuret tulevat.
  15. kantojäärä

    Kivojen ihmisten sisäpiiriketju VAIN KIVOILLE JUTUILLE!

    Nostellaas tätä ketjua. Kivoja juttuja taas luettavana. Tykkäys! Mulla ei ole ihmeemmin ollut kivoja juttuja, joten ei oo ollut kirjoittamista. Nyt on sentään positiivista. Remonttimiehet ovat pian tulossa korjaamaan meidän hajonnutta lattialämmitystä kylppäristä. Pian alkaa siis piikkaus...
  16. kantojäärä

    Tätä parvekekukkaa ei vaan henno viedä roskiin :)

    Mulla on muratit talvehtineet jo pari vuotta sisällä ja kesäksi istutan takaisin ulos. Otan myös paljon pistokkaita niistä, joten jos vaikka emokasvi heittäisi veivinsä, jälkikasvu säilyy yhä hengissä.
  17. kantojäärä

    Maistuisko?

    Oi, näyttää niin hyvältä! Taidan tulla piipahtamaan kylässä. :D
  18. kantojäärä

    Joululahjaherkut

    Jan Hedhin Intohimona suklaa -kirja on aivan loistava. Teen usein sen ohjeiden mukaan konvehteja.
  19. kantojäärä

    Joululahjaherkut

    Olen tehnyt paholaisenhilloa, sinappia, konvehteja, toffeeta, pikkuleipiä, kentuckyn kakkua, taatelikakkua, suklaakakkua, maalaisleipiä. Sitten olen tehnyt erilaisia maustesuoloja, esim. sienistä ja yrteistä. Kauniille paperille kirjoitettu resepti ja ainekset valmiina purkissa esim. muffineihin...
  20. kantojäärä

    Onko suppilovahveroita tullut hyvin?

    Henkilökohtaisesta kokemuksesta pari huomiota sienistä: - Kun kaivat ensimmäisen hirvikärpäsen hiuksistasi, ala tiirailemaan maasta suppiksia. Jostain syystä viikonloppunakin kävi juuri näin. :D - Jos katsot metsässä, että onkohan tuo kantarelli vai koivunlehti, on se sitten 95 prosentin...

Yhteistyössä