Hakutulokset

  1. S

    Loputon jälkivuoto

    Toinen lapsemme syntyi kuukausi sitten ja ihmettelen jälkivuotoa. Se oli alkuun runsasta ja niukkeni aika nopeasti. Noin kahden viikon kohdalla tulvahti pari päivää enemmän. Sen jälkeen on olut outoa tihruttelua. Joka päivä lirahtaa aivan vähän yhden kerran. Eli koko vuorokausi menee ilman...
  2. S

    Missä säilytätte sisarusrattaita?

    Otsikossa se kysymys kiteytyy. Missä säilytätte sisarusrattaita? Meillä on rattaiden osto nyt edessä lasten pienen ikäeron vuoksi ja olen pähkäillyt pääni puhki eri ratasvaihtoehtojen välillä. Olisin taipumassa Bumbleride Indie Twinien kannalle, mutta niistä ei irtoa istuimet, eli rattaat täytyy...
  3. S

    Volvo S 60, mahtuuko mitkään sisarusrattaat?

    Hei Otsikossa se kysymys tulikin. Olemme hankkimassa vierekkäin istuttavia sisarusrattaita ja meillä on Volvo S 60 mallinen auto, siis sedan. Mahtuukohan mitkään sinne perään? Onko kellään kokemusta. Aika vähän mennään autolla lasten kanssa kun auto on miehellä töissä koko ajan, mutta olisihan...
  4. S

    Sisarusrattaat, Bugaboo vai Bumbleride vai Mountain Buggy?

    Tuossa alempana jo olikin ketjua sisarusrattaista, mutta aloitin vielä uuden erityisesti otsikon merkeille. Baby Stylesta saa noita Bumblerideja ja Mountain Buggyja, Bugaboota ei täällä taideta edes myydä. Merkin vankkumattomat ihailijat hehkuttavat sitä ainoaksi vaihtoehdoksi, mutta en noin...
  5. S

    Polkupyörän peräkärry, mikä olisi hyvä?

    Hei Meillä on nyt kohta 1v tyttönen ja olen miettinyt peräkärryn hankintaa. Haluaisin ehdottomasti kärryn, josta saa samalla rattaat, olisi kiva polkea välillä kaupoille, saisi neiti vauhdin hurmaa ja äiti liikuntaa. Tarkoituksena olisi hankkia kahdelle lapselle menevä, jos joskus toinen...
  6. S

    Kiinalainen syntymäkalenteri kysely :)

    Hei! Itse en ole mitenkään taikauskoinen tapaus, mutta jostain kumman syystä kiinalainen syntymäkalenteri näyttäisi ehkä pitävän paikkaansa meillä sukupuolen suhteen :) Varmaa ennustetta ei olla vielä saatu ja sen vuoksi kävin kalenterista kurkkimassa :D Katseltiin kavereiden kanssa...
  7. S

    4d ultrien hinnat eri lääkäriasemilla?

    Hei Kyselin tuolla aiemmmassa ketjussa parasta yksityistä ultraa Tampereella. Nyt utelisin, että mitä nuo 4D ultrat tätä nykyä kustantavat ja saako niistä Kela-korvausta? Tampereelta löytyy ainakin Koskiklinikka, Terveystalo ja Fertinova jotka tekevät ultria, onko muita? Voitteko...
  8. S

    Tampereella paras yksityinen ultra hinta/laatusuhteeltaan?

    Hei Meillä oli rakenneultra RV 18+6. Haluaisin vielä käydä yksityisellä ultrassa hakemassa toisen mielipiteen / varmistuksen, että kaikki on todella hyvin. Muutenkin hiukan jännitän sikiön kasvua. 4D ultra taitaa olla Tampereella nykyään aivan järkyttävän kallis? Onko kenelläkään...
  9. S

    Menkkojen tulo kaavinnan jälkeen?

    Hei Kirjoittelin tuossa toisessa aloittamassani ketjussa pidemmin historiaa, mutta lyhyesti se tähän alkuun. Eli meillä oli lääkkeellinen keskeytys sikiön vakavan rakennepoikkeavuuden vuoksi rv 17+1. Sen jälkeen tuli yhdet menkat, kierto noin 35 päivää. Menkkojen jälkeen oli vuorossa kaavinta...
  10. S

    Heti kaavinnan jälkeen raskaaksi, lääkäreiden suositukset?

    Hei Kirjoittelin aiheesta tuolla keskenmenon puolella ketjussa, mutta ajattelin tulla tännekin huhuilemaan. Eli taustamme lyhykäisyydessään on se, että ensimmäinen raskautemme päättyi keskeytykseen rv 17 sikiön rakennepoikkeavuuden vuoksi. Lääkkeellisen jälkeen tuli menkat ja olo oli...
  11. S

    Ovulaatio aina samalta puolelta?

    Heips Mä täällä kyselen hassuja, mutta oletteko muut huomanneet ovuloivanne aina samalta puolelta? Mä tunnen aika voimakkaasti tuon ovulaation ja se on koko ajan tullut vasemmalta. Viime tärpissäkin siis ovuloin vasemmalta. Edellinen raskaus päättyi todella onnettomasti ja täällä...
  12. S

    Kivut ja vuoto lääkkeellisen jälkeisen kaavinnan jälkeen?

    Hei Vauvallamme todettiin rakenteellinen poikkeama, joka oli sitten sen verran paha, että jouduimme keskeyttämään raskauden. Keskytys tapahtui 17 viikolla lääkkeellisesti. Kaikki meni lääkkeellisen jälkeen hyvin ja ensimmäiset kuukautisetkin tulivat melko lailla aikataulussa. Kunnes…...
  13. S

    Odotusajan finnihyökkäys

    Heips! Tästä varmaan on keskusteltu aiemminkin, mutta oletteko löytäneet toimivia konsteja hormonaalisiin finneihin? Mä en edes tiedä, johtuuko nämä finnit just raskaudesta. Nimittäin muuttuminen pizzanaamaksi tapahtui välittömästi e-pillereiden lopettamisen jälkeen kesällä. Naama, rinta...
  14. S

    Gastroskiisiepäilys, kuinka todennäköinen?

    Hei kaikki odottajat! Jännittävän yritysajan ja alkuraskauden viikkojen jälkeen osallistun tänne keskusteluihin taas! Kävimme tänään np-ultrassa, viikkoja on nyt 12+5 ja aavistus mentiin takapakkia, mutta laskettu aika pysyi samana. Kaikki meni aluksi hienosti, pienokainen hytkyi ja...
  15. S

    Papa-koe ja tarkastus ennen raskauden yrittämistä?

    Ollaan tässä nyt muutaman kierron ajan jo yritelty raskautta ja nyt nämä viimeisimmät, eli oikeastaan virallisesti toiset luomumenkat oli jotenkin kumman tuntuiset. Menkkojen jälkeen on ollut outoa alavatsakipua ja ruskeaa vuotoa nyt muutaman päivän, ja oon jo vetänyt paniikit, että on jotain...
  16. S

    Voimakkaat ovulaatio-oireet

    Heips Avasin nyt tämän ketjun kun en ainakaan ihan lähihistoriasta bongannut ketjua näistä oireista. Mulle on tullut pillereiden lopettamisen jälkeen valtavana yllärinä ovulaatio-oireet. Oi että mä odotan raskautumista, kun en kestä enää ovulaatiota. Onpahan sitten niillä raskaustuskilla...
  17. S

    Sirdalud ennen ovulaatiota

    Hei Nyt iski paniikki. Olen kärsinyt huimauksesta, josta johtuen jouduin elämäni karmeimpaan painajaiseen selkäydinnestenäytteen, post spinaalin päänsäryn, veripaikan, pahentuneen huimauksen ja selkäjumin vuoksi. Sain sitten Sirdalud 2mg tabletteja tuohon huimaukseen, koska syylliseksi ä...
  18. S

    Huimaus ekoista luomumenkoista?

    Hei Kirjoittelen tälle nyt oman ketjun kun tuolla e-pillereiden lopettamisen jälkeisissä oireissa kyselin, muttei kukaan varmaan huomannut. Eli siis pillerit loppuivat viime kuussa, ekat luomumenkat alkoivat viikko sitten sunnuntaina. Maanantaina alkoi huimaus. Ja on vaan pahentunut...
  19. S

    Selkäydinpunktion jälkeisen veripaikan jälkeen alkanut huimaus

    Moi Mulle tehtiin selkäydinnestepunktio perjantaina, josta alkoikin painajaismaiset pääkivut johtuen nesteen tihkumisesta ulos selkäytimestä. Pääsin viimein eilen illalla veripaikkaan ja pääkivut katosivatkin sen sileän tien. Nyt on tämän päivän ollut melko heikko olo, kuin olisi tosi...
  20. S

    Miten pian ovulaation jälkeen alkoivat raskausoireet?

    Hei Kertokaas te jo plussanneet, että miten pian ovulaation jälkeen alkoivat raskausoireet, joista osasitte arvella olevanne raskaana ennen kuin teitte testin? =) Kaikenlaisia oireita täällä on ollut listattuna ja mullahan on tietenkin niistä suuri osa nyt menossa :D Mutta ovat...

Yhteistyössä