Hakutulokset

  1. I

    Työhuone pitäisi siivota

    Minulla on minun puoli työhuoneesta odottanut siivousta ties kuinka kauan. Ja aina se on mielessä. Kun lapset on pois, luulen siivoani sen kun on rauhaa, mutta haluankin tehdä jotain mukavampaa. Viikonloppu on liian lyhyt, menee työviikosta toipumiseen. Nyt on muutaman päivän loma, ja olin...
  2. I

    Ihana loma

    Ihan voittajafiilis kun sain siivottua tänään. piparit on leivottu lasten kanssa. Ja huomista juhla-ateriaakin on jo valmisteltu. Minulla ollut ihan törkeän raskas työputki takana, ja viikonloppuisin ei meinaa jaksaa tehdä rästihommia, tai sitten on pakollisia työjuttuja. Mutta nyt saan nauttia...
  3. I

    Tunnen itseni vanhaksi

    Tänään olisi Sielun Veljien keikka, jonne en edes ollut menossa. Huomenna on pikkujoulut, jonne en haluaisi mennä, mutta on "pakko", joten ajattelin käydä syömässä siellä.
  4. I

    Kysymyksiä tietokilpailuun

    onko ehdotuksia sopivista kysymyksistä ekaluokkalaisten tietokilpailuun? Monta olen jo keksinyt, muutama voisi vielä olla lisää.
  5. I

    Oletteko ostaneet joululehtiä vielä? Tai tuleeko teille mitään?

    Miten minä, ikuinen jouluihminen, en ole oikein löytänyt kutsuvaa joululehteä? Tuntuu että kaikissa on vaan niitä vitivalkoisia joulukoteja ja samoja leipomisia mitä aina ennenkin. Onkohan vika lehdissä vai minussa?
  6. I

    En osta mitään

    Olen vähän siivoilemassa, lähinnä sellaisia vanhoja kasoja jotka ovat lojuneet nurkissa. Ja jumankekka kun löytyy vaikka mitä, on serviettiä, on huivia (tosin lahjaksi saatua) ja lukemattomia lehtiä vinot pinot. Pinot jotka ovat olleet paikoillaan kesästä asti, tai viime talvesta (lehdistä...
  7. I

    Hyviä suolaisia piirakoita

    Jahas, taas olisi se aika vuodesta, kun pitää järjestää juhlia. Pitäisi keksi hyvät reseptit kahdelle suolaiselle piirakalle, toinen saisi olla lihaisa ja toinen kasvisversio, siihen voisi käyttää mielellään tatteja. Saa ehdottaa.
  8. I

    Onko kukaan ollut Kotilieden tai jonkun muun lehden järjestämällä matkalla?

    Millaista on ollut, onko hyvin järjestetty, entä ollaanko siellä paljon sillä "lehden" porukalla?
  9. I

    Kaupassa tänään

    On mennyt pidempi aika, että ollaan käyty vähän isommin kaupassa autolla. Kaikenlaista varaston täydentämistä kertynyt listalle, ja lisänä jo limsat ja sipsit lasten synttäreille. Eli lista oli pitkä jo alun alkaen, mutta kyllä tuntuu että kaikki on vaan kallistunut. Saatiin uppoamaan melkein...
  10. I

    Outo olo

    Ihmeelliseltä tuntuu, kun on vapaa ilta ja huominen päivä. Kun on tehnyt 13 päivää putkeen töitä, osa pitkiäkin päiviä ja siihen lisäksi vähän muutakin puhdetta, niin tuntuu ettei meinaa osata olla, kun ei ole mitään. Ja sen on huomannut, ettei enää jaksa samalla tapaa kuin nuorempana, vaikkei...
  11. I

    Ja minä kun luulin..

    ...että vain äiteinpäivä saa turhautuneet ja pettyneet äidit purkamaan mieltään täällä, mutta näköjään saman saa aikaan isänpäiväkin. En oikein ymmärrä, mutta ei varmaan tarvitsekaan.
  12. I

    Lauantaiväsymystä

    Onko muita, jotka ovat lauantaina ihan poikki? Niin, ettei kotihommista meinaa tulla mitään, kun haluaa vaan nukkua päiikäreitä, pötköttää, katsoa telkkaa tai jämähtää koneelle. Ja sitten sunnuntaille on vaikka mitä puuhaa, on pyykinpesua, kokkailuja, siivousta. Ja joka sunnuntai ajattelee että...
  13. I

    Viikonpäiviin sidottuja ruokaperinteitä

    Onko teillä nyt tai joskus ollut jotain tiettyjä ruokaperinteitä aina samana viikonpäivänä? Aloin miettiä tuota, että lapsuudessani niitä oli, mutta enää ei ole. Kun olin ihan pieni, meillä oli mummolassa aina lauantaisin uunilenkki (joo se kauhistus jossa juustosiivuja viilloissa). Sitten...
  14. I

    Suositelkaa hyviä ruoka-aiheisia DVD:tä

    Kun on reilun puoli vuotta ollut ilman televisiota, se alkaa taas iltojen pimetessä houkuttaa. Ajattelin tilata/ostaa jotain uusia dokumentteja tai leffoja DVD:nä. Ajattelin jo tilata Two Fat ladies-kokoelman, mutta en sitten löytänytkään sitä. Mutta suositelkaa jotain hyviä kokkisarjoja tai...
  15. I

    Toriostostosten vaikeutta

    Onko muilla hankala ostaa torilta asioita? Kun minusta aina tuntuu, että olisiko sittenkin viereisessä kojussa ollut paremmat myytävät. Tai että huijattiinkohan minua nyt, kun muutama juures maksoikin 15 e. Jne.
  16. I

    Seuraako kukaan tiedepolitiikkaa?

    Ja jos seuraa, niin "millä mielellä"? Onko merkitystä, että minkä verran valtio satsaa tieteeseen, entä sillä, että millaiseen tieteeseen? Tälläsitä kevyttä perjantai-iltaan, eikös.
  17. I

    Jokohan sitä pikkuhiljaa alkaisi löytyä aikaa TV:lle?

    Taas on vierähtänyt melkein puoli vuotta, ettei televisiota ole tullut katsottua juurikaan, ehkä n. 1-2 tuntia viikossa, monena viikkona ei sitäkään. Selvästi syksyä ilmassa, kun taas on ollut mielessä että mitähän sieltä tulee.
  18. I

    Gloria Mundille (ja miksei muillekin) kysymys: Diane Ravitch

    Mitä mieltä olet hänestä, entä mitä hänestä puhutaan siellä?
  19. I

    Melkoinen sienivuosi

    En muista tälläistä sienivuotta olleen aikoihin, jos koskaan. Tai sitten on vaan ollut hyvä ajoitus metsään menemisellä :)
  20. I

    Iltapäiväkerhon välipalasta

    Tämä on kysymys on niille, joilla on lapsia IP:ssä, tai ollut lähivuosina: mitä välipalaa on lapsille tarjolla? Entä paljon teillä on kk-maksu?

Yhteistyössä