Hakutulokset

  1. UniQuePopPy

    Vauvan ja taaperon kanssa kotona

    Täytyy myöntää että on voimat vähissä, kaipaisin vertaistukea tai jotain vastaavaa. vauva on hyvin takiainen, tykkää lähinnä olla sylissä, iltapäivästä yö myöhään kitisee kunnes nukahtaa yöunille klo.24 tai joskus myöhemminkin. Taapero on 2 vuotias ja uhma hyvin raskas... Meillä on myös yksi...
  2. UniQuePopPy

    Rv 26 voimattomuus

    Mistähän mahtaa johtua että kroppa tuntuu väsyneeltä. Lihakset väsyy jo pelkästään siitä että ajattelee jonkun asian tekemistä… Esimerkkinä jos laitan astioita kaappiin niin siinäkin tuntuu jo olkapäät väsyvän, mitä ei normaalisti tapahdu. Välillä hikoiluttaa … Onko tämä jotain raudan tarpeesta...
  3. UniQuePopPy

    Ruskea vuoto koko alkuraskauden?

    Kaipaisin kuulla onko jollain ollut kokemuksia koko alkuraskauden kestävästä vuodosta? Mikä siihen oli syynä jos selvisi syy? minulla tulee silloin tällöin ruskeaa vuotoa , ihan alushousuihin saakka. Nämä vuodot tulee sellaisina hulahduksina , pieninä sellaisina . Tai sitten niin että...
  4. UniQuePopPy

    Lapsen hengenahdistus

    Ollaan tässä vuosi tai pari enemmän ja vähemmän tuskailtu 11vuotiaan hengenahdistuksen kanssa. 2kertaa teetetty puhalluskokeet, lukemat on normaalit. Puhaltaa noin 300. Spirometria normaali, avaavan lääkkeen jälkeen tulos parani huomattavasti. Henkeä ahdistaa flunssassa, stressistä ja esim...
  5. UniQuePopPy

    Lapsen adhd ja uniongelma

    Kyse kouluikäisestä lapsesta joka on alkanut heräillä joka aamuyö neljältä, eikä saa sen jälkeen unta. Alkaa iltaisin kymmeneen mennessä nukkumaan. Tätä on aijemminkin ollut , mutta mennyt pian ohi tai niin että herää ja saa taas jatkettua unia hetken päästä. Stressaa itseä, kun ei tiedä mikä...
  6. UniQuePopPy

    Kertokaa Suomen paras paikkakunta!

    Tuppukylä Keski-Suomessa alkaa tympimään vähän väliä... Työllistymismahdollisuudet huonot ja sisäänpäin lämpiävä meininki... Mikä on suomen paras paikkakunta lapsiperheelle? Miksi? Missä on avoimia Ja sosiaalisia ihmisiä ? Tässä aloin miettiä Turkua, millanen paikka se on? Ainakin...
  7. UniQuePopPy

    Muuttuneet ystävät...

    On alkanut ärsyttämään yh-ystäväni, kulkevat joka paikassa kuin paita ja perse ja oikeastaan en enää koskaan tapaa tätä toista, ilman että toinenkin kaveri olisi paikalla. Näitä minun kavereita on siis kaksi... En itse tykkää jakaa kaikkia asioita niin että ollaan kaikki kolme aina paikalla...
  8. UniQuePopPy

    Help! Astmapiipusta kysymys!

    Unohtui avaava piippu kuukaudeksi autoon ja on useamman kerran siis jäätynyt ja varmaan sulanutkin. Uskaltaako käyttää?
  9. UniQuePopPy

    2kk vauvan rytmi

    Elikkäs, tarviiko olla huolissaan kun 2kk vauva valvoisi mielellään myöhään yöhön... ”Rytmi” on siis jotakuinkin tämmönen: Klo. 9-10 herätään yöunilta Klo. 10.30-11.30 päiväunille ulos vaunuihin (valvoo siis noin 1,5-2h) Klo. 15.-16.00 herätään! Ja tämän jälkeen vauva vain torkkuu ja...
  10. UniQuePopPy

    Yliajalle mennyt raskaus

    Alkaa pikku hiljaa kyllästyttää, vauva rymyää mahassa mutta ei halua tulla ulos. Maha painaa kuin säkillinen kiviä, sukulaiset soittelee vuorotellen ”joko”??! Mieliala vaihtelee epätoivosta masennukseen, ahdistukseen, pelkoon ja taas kohta olo on toiveikas ja levollinen. Synnytys pelottaa...
  11. UniQuePopPy

    Tempur/ memory foam sänky kokemuksia?

    Ostettiin viime joulukuussa olevinaan hyväkin sänky, mutta oon alkanut epäillä että tämä aiheuttaa jatkuvaa hartiajumia ?? ja näin raskaana ollessa kärsin enemmän jalkojen kivuista nukkuessa sängyssä kuin vaikka sohvalla... herätessä on olo että koko yläkroppa on jumissa ja hartiat korvissa. Ja...
  12. UniQuePopPy

    Närästys ja rautalääkkeet?!

    Ongelmaksi on muodostunut rautalääkkeet ja niistä tuleva kamala närästys ! Maltofer tippoja koitin, ne kyllä auttaa väsymykseen mutta jo viimeyönä heräsin siihen että jotain hapanta nousi vähän väliä kurkkuun :sick: ja toinen oli Retafer, joka myös närästää kamalasti. Sehän olisi ihan typerää...
  13. UniQuePopPy

    Voimia imevä negatiivisuus

    Läheiselläni on tällainen ongelma, koko elämä on hänestä yhtä tuskaa ja ongelmasta toiseen siirtymistä. Yöunet voi menettää hankkimattomien talvirenkaiden takia, siis tähän vuoden aikaan... Tai vaikka siitä , että sataako juuri huomenna kun pitäisi ajaa 100km... Tämä ihminen teki asiasta niin...
  14. UniQuePopPy

    Paras imuri koiratalouteen??

    suositelkaa, mielellään tehokas ja ketterä, kevyt imuroida. Mulla menee hermo tuohon meidän dyson power balliin, kömpelö mötikkä ja törkeän raskas imuroida... Vähän väliä tukossa jostain, kun itse letkussa on monta liitoskohtaa ja pari kapeaa mutkaa mihin jää aina kaikki törky kiinni :mad...
  15. UniQuePopPy

    Mikähän tolla lapsella on....

    Ja lääkäri on jo varattu, mutta siihen aikaa vielä kaksi viikkoa. Ongelma on se etttä jos koko perheeseen iskee mikä vaan tauti, niin tuo yksi lapsi on aina ihan kuoleman kielissä. Nyt meilllä on jokin aika kova flunssa menossa, muut niistetään nenää , yskitään ja valitetaan päänsärkyä... Niin...
  16. UniQuePopPy

    Kui moni tehnyt näitä DNA-testejä?

    Ne on aika mielenkiintoisia. Omaan ehkä vähän sellaista tempperamenttia ja ulkonäköä mitä ei ihan perinteisessä suomalaisessa ole ja joissain sukulaisissa myös olen saman huomannut, että olen miettinyt mistä se tulee . En vain tunne olevani sulkeutunut jöröjukka ja joskus tuntuu etten ole kuin...
  17. UniQuePopPy

    Tšernobylin vaikutukset Suomessa

    https://yle.fi/uutiset/3-10853573 Itse olen kotoisin alueelta mihin säteilyä laskeutui toisiksi eniten... Meidän paikkakunnalla samassa ikäluokassa paljon kilpirauhassairauksia sairastavia, joskus olen miettinyt että saattaisiko tällä säteilyllä olla osuutta asiaan...
  18. UniQuePopPy

    Kohdun ulkoinenko?

    Ahdistaa ja vaivaa... Viikkoja pitäisi olla nyt 6+3 ja tänään alkoi kipu suoraan munasarjan kohdalla. Se tuntuu tietyissä liikkeissä , jos kumarrun sattuu vasemmalle alavatsaan ja selkään... Kipu säteilee myös reiteen ja pakaraan. Se ei ole jatkuvaa mutta on tunne että siellä on jotain...
  19. UniQuePopPy

    Miksi olohuoneessa haisee?

    Siis sellaiselle että täällä olis tuuletettu monta päivää putkeen?? Ikinä ennen ole ollut vastaavaa hajua, mutta täällä haisee "tuuletukselle" eikä yhtään ainutta ikkunaa ole edes auki. Pitäskö olla huolissaan? Joskus sairastuin hometalossa enkä enää halua kokea sitä iloa uudestaan...
  20. UniQuePopPy

    Minkälaiset kuukautiskivut on normaaleja?!

    Mua on puolivuotta vaivannut oudot vatsakivut ja ilmavaivat mitkä kulkee käsikädessä kierron kanssa... nytkin Ovulaation aikana oli munasarjassa törkeä kipu, mikä heijasti kylkeen ja jalkaan... Ja ne kivut jatkuu lievänä kuukautisiin asti, kunnes kuukautisten aikana taas pahenee. Ja kivut on...

Yhteistyössä