Hakutulokset

  1. Ä

    Imetys sektion jälkeen

    Ihan hyvin lähti imetys käyntiin. Synnytys mulla käynnistyi itsestään, mutta päättyi hätäsektioon. Pian kun pääsin osastolle, sain vauvan viereeni, ja alkoi heti hanakasti imeä. Hyvin vähän sai lisämaitoa parina ekana päivänä, muuten sai ihan hyvin tissistä. Makuultani imitin useamman päivän...
  2. Ä

    Ei isää synnytyksessä

    Isukki haluis kovasti mukaan ja minäkin hänet, vaikka ei se yksin synnyttäminenkään ajatuksena niin kamalalta tunnu. Toivoisin vain niin, että isä pääsisi näkemään vauvan heti syntymän jälkeen. (Viimeksi pääsi, minä en, kun olin hätäsektion jäljiltä unten mailla.) Saa nyt vain nähdä, ehditäänkö...
  3. Ä

    Jos saisit valita: sektio/alatie?

    Haluaisin synnyttää alateitse, toivottavasti kaikki menee hyvin ja se on mahdollista tällä kertaa. Jos sektioon päädytään, niin siihen on varmasti hyvä syy eikä se maailmaa kaada. Pääasia on, että vauva saadaan kunnossa ulos masusta. En kyllä haluaisi kokea edellisen kaltaista synnytystä...
  4. Ä

    mahallaan nukkuminen

    Mun on vaikea kuvitella, kuinka joku voi nukkua mahallaan vielä noilla viikoilla :o En mä sillä, etteikö niin vois tehdä, jos se hyvältä tuntuu, mut ei mulla ainakaan tän masun kanssa onnistu, viikkoja noin 27. On oikein ikävä vatsallaan nukkumista, kun selälläänkään ei oikein voi olla. Kylkeä...
  5. Ä

    Koska teillä on tuntunut ekat vaavin liikkeet?

    Esikoisesta vasta viikolla 21 tajusin tai uskalsin luottaa, että vauvan liikkeet oli vauvan liikkeitä. Kyllä vähän aiemmin ehkä jotain tunsin, mutta aattelin, että se on varmaan jotain muuta. Nyt tunsin liikkeet viikolla 16. Mies jo ekan potkun tunsi ulospäin viikolla 20! Yllätyin ihan, sillä...
  6. Ä

    Kuinka valjaat kiinnitetään??

    Nyt ei varmaan asia tule ihan oikealle palstalle, mutta jospa täältä löytyisi joku joka osaisi auttaa... Meillä on Brion yhdistelmävaunut, joissa on reiät 5-pistevaljaille mutta ei itse valjaita mukana (voi olla että on kadonnut matkan varrella, vaunut on käytetyt). Nyt ollaan pidetty vaunuja...
  7. Ä

    Pinnasängystä lastensänkyyn

    Tosi rohkasevia kommentteja. Saapi sitten nähdä, miten meillä. En aio kyllä edelleenkään jäädä sängyn viereen odottamaan, että nukahtaa. Jos ei pysy sängyssä itse, niin eipä kai siinä muu auta kuin viedä takaisin niin monta kertaa että pysyy :D
  8. Ä

    päivähoidon nollamaksuluokkaa ei saa poistaa-adressi

    Jos nollamaksuluokka poistetaan, niin eipä paljon kannusta opiskelijoita lapsentekoon, vaikka siitä kovasti vouhotetaan! Ja opiskelijat ei välttämättä todellakaan selviä pelkällä puolipäivähoidolla, päivät koulussa/luennoillain saattavat venähtää pidemmiksi. Entä vaikkapa osa-aikatyössä käyvät...
  9. Ä

    Mulla on nyt ISO ongelma.Että AUTTAKEE!!!

    molemmat tallennetaan ja katsotaan kun ehditään:)
  10. Ä

    Pinnasängystä lastensänkyyn

    Hei! Olemme aikeissa hankkia 1v 10kk pojalle tavallisen sängyn pinniksen tilalle. Toivomme että tottuu siihen nyt hyvissä ajoin ennen sisaruksen syntymää, johon on noin 3 kk aikaa. Mielenkiinnosta kyselisin, että kuinka teillä on totuttu tavalliseen sänkyyn. Onko ollut ongelmia? Entä mitenkä...
  11. Ä

    Miksi teillä kutsutaan sukupuolielimiä?

    pimppi ja pippeli, 2,5v tyttö sanoo et pikkuveljellä on pimppeli...
  12. Ä

    Äitiysvaatteita, mistä???

    Eikös jyväskylässä ole ozbaby? Jos niin on, nin suuntaapa sinne, löytyy tosi kivoja ja nuorekkaita vaatteita. Niin farkkuja kuin paitoja ja paljon muuta.. Ja itse hankin ihan tavalliset farkut, tosin matalammalla vyötäröllä ja strech-kankaalla, mutta minulle riittävät vallan mainiosti. Samoin...
  13. Ä

    Onko täällä ketään Etelä-Savosta?

    moi.minäkin savonlinnnasta,kolmatta odotan.
  14. Ä

    Ikäerosta

    Meillä minä 25 ja mies 40 =)
  15. Ä

    2 kk vauva ja syöttövälit

    Miten usein teidän noin 2kk:n ikäiset vauvat syö? Meillä syödään välillä tunninkin välein, yleensä noin 60ml maitoa. Vatsavaivoja vauvalla on jonkun verran, ja olenkin miettinyt, että onko vatsa tavallaan käymistilassa koko ajan, kun vauva syö niin usein? Miten saisin vauvan syömään kerralla...
  16. Ä

    kuinka usein suihkussa/kylvyssä 1 ½ v ?

    Meillä käydään kylvyssä kahdesti viikossa ja suihkutellaan melkein joka päivä - tai saa nyt nähdä miten jatkossa, kun poika on alkanut pelkäämään ja vastustelemaan suihkua... Saunassa käydään ehkä kerran kahdessa viikossa, siis niin että poika on mukana, pääsee samalla kylpyyn, kun siitä niin...
  17. Ä

    kaivataan apua kylpy kammoon??

    En valitettavasti osaa auttaa, avasin netin kyselläkseni vinkkejä vähän samantapaiseen ongelmaan. Sain juuri liki parivuotiaan pojan nukkumaan, mutta kylpy/peseytymisepisodi oli voimille käypä. Meidän poika on aina tykännyt kylpeä ja käydä suihkussakin. Jonkin aikaa on käynyt suihkussa melkein...
  18. Ä

    Tämä mamma se lähtee tänä iltana...

    \ Sama täällä, isäntä saunaillassa et se mun menosta.........Jos ens vkl:na.
  19. Ä

    millä viikolla sairaslomalle??

    En jäänyt saikulle ennen äippäloman alkua ainakaan ekasta lapsesta. Iltavuoroa tei jatkuvasti kokkina, mutta hyvin jaksoin. Saa nähdä tällä kertaa. Nyt vko 27 tai jotain sellasta. Ei tosin työnteko ole kauheesti voimille käynyt, teenkin kyllä ekaa raskautta vähemmän töitä enkä juuri iltaa...
  20. Ä

    Sinä! Äippälomalla ja lapsi päiväkodissa?

    Ymmärsin kelan lapuista, että kotihoidontukea voi saada alle kolmivuotiaasta sisaruksesta, jos ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Äitiys- ja vanhempainraha otetaan kuitenkin huomioon niin, että kotihoidontuesta vähennetään äippäraha, ja jos jotain jää jäljelle, niin tämä erotus maksetaan...

Yhteistyössä