Hakutulokset

  1. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

    Piti tulla kommentoimaan Biballe, että mene ihmeessä päivystykseen tarkistuttamaan tuo vuoto. Itse silloin tiistaina soitin asiasta laitokselle ja pyysivät 12 tunni sisään tarkistuttamaan asian heillä liuskatestillä ja vettä se tosiaan oli vaikka vähän sitä epäilinkin. Synnytyshän käynnistetään...
  2. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

    Meidän tyttö syntyi eilen 19.9. klo 13.39 mitoin 51 cm ja 3906 g rv 41+4. Epäilyni lapsiveden menosta osuivat oikeaan ja synnytyssupparit tihenivät siitä n. 8 h kuluessa 7 minuutin välein tuleviksi. Päivystyksessä selvisi, että olen 3 cm auki ja laittoivat vielä odottelemaan kun oli sulku...
  3. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

    Onnea taas vauvan saaneille ja voi että Bastet mikä synnytystarina! Samanlaista en missään nimessä haluaisi kokea, joten tsemppihalit täältä sinulle! Esikoinen viety varoilta hoitoon ja illalla pistäydytään päivystyksessä tarkistuttamassa, onko lapsivettä lorahdellut tänään (jotain keltaista...
  4. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

    Heippa taas kaikille, Jälleen neuvolasta kotiuduttu, tänään rv 40+6. Seuraava käynti sitten yliaikakontrolli, milloin sen ajan nyt saankin varatuksi kun eivät yhteydet toimi NKL:lle. Että näin menee tämäkin raskaus... painoa nyt koko raskaudessa +14 kg, verenpaineet laskeneet hurjasti ja ovat...
  5. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

    Onnea taas vauvansa saaneille! Tänään oli neuvola. Painoa taisi olla sen +320g/vko tullut lisää, verenpaineet, pissat ym. ok ja sykkeet 127 eli laskeneet. Raivotarjonta ja kiinnittynyt (wuhuu!!). Sitä ei nimittäin viimeksi tapahtunut ollenkaan. Kyllä tuntuukin ylävatsa tyhjältä ja...
  6. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

    Hiljaiselta tosiaan vaikuttaa palstalla. Vaikka lukemassa olenkin käynyt, on aina muka jotenkin kaikkea muuta kuin aikaa kirjoittaa. Täällä luultiin jo eilen, että tulisi lähtö ja vauva la:na syliin... just joo sanon minä. Suppareita kesti max tunnin eikä todellakaan edes kivuliaina. Viime...
  7. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

    Meidän kuu tosiaan ja vauva tulee vielä TÄMÄN kuun aikana vaikka mentäisiin yli ja reippaasti :) Kiitos äippä_88 pinoista! Ja hurjasti onnea adora uudesta raskaudesta! :hug: Äippäpolikäynneistä tiedän itse kanssa sen verran, että ainakin toissynnyttäjät sinne joutuvat/pääsevät, jos...
  8. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    No voihan, jokos täältä kaikki katoavat synnyttämään eikä olla edes syyskuulla? ONNEA kovasti vauvansa saaneille ja tsempit matkaan lähteville!!! Täällä vain normineuvolakäynti tänään takana, ensi kerta sitten 40+2 viikoilla eli reilu kahden viikon kuluttua. Ei siis edelleenkään viikon...
  9. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    Onnea Kaktuspiikille pojasta! :flower: Täällä myös odoteltu uutisia syntymästä joka palstakäynnillä :) Tervetuloa Sumppa83! Kalvojen puhkaisusta minullakin on jäänyt mielikuva, että sen jälkeen olisin ollut hieman kipeämpi tai jotenkin ikävä tunne tuolla alhaalla... itse puhkaisu ei kyllä...
  10. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    Voih, Onnea ilon lapsi ja Oliviaa molemmille!! :flower: Meidänkin esikoisen synnytys päättyi 19 h avautumisvaiheen (päästiin 8 cm:iin) jälkeen sektioo avosuutarjonnan ja pysähtyneen synnytyksen vuoksi. Tästä jäänyt trauma ja pelko uutta leikkausta kohtaan ei ole varmaan mitään sen rinnalla...
  11. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    Minäkin poksun! 37+0, jee!
  12. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    Kiitos lapsivesiasiassa minua tsempanneille. Tänään sitten saatu olo jälleen huojentuneeksi synnytystapa-arviokäynnin myötä. Ultrauksen perusteella lapsiveden määrä normaali, puhuivat afi-mitan olevan 12 kun ilmesesti riskiraja on jossakin 5 paikkeilla, eli määrä ei kuulemma edes ole hilkulla...
  13. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    Neuvolalääkäristä kotiuduttu ja hyvin sekavissa tunnelmissa. Paino pysynyt samoissa kuin 3 viikkoa sitten, itse asiassa näytti -300g, mutta eri vaa'alla mitattuna. Kaikkiaan kiloja +11,5. Ei turvotuksia, verenpaineet erinomaiset 108/61, ei mitään virtsassa ja hemoglobiini noussut hienosti...
  14. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    Ihanaa, vauvauutisia! Oikein paljon Onnea Yeppee ja perhe!! :flower: Täällä allekirjoitetaan tänään sopimuspapereita uudesta asunnosta ja muutto edessä viikonloppuna. Ensi viikon jälkeen saisi pieni vaikka jo syntyä, mutta eiköhän täällä olla kuitenkin vielä syyskuun lopulla kärvistelemässä...
  15. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    35+0 poks! Täällä aiotaan pääasiassa kertakäyttövaipoilla mennä, mutta hyödynnetään myös siinä ohessa kestoja kun niitä esikon ajoilta on jonkin verran tullut hankittua. Ekologisuus sekä rahansäästö myös ideana, mutta kertisten helppous kodin ulkopuolella voittaa tässä perheessä...
  16. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    Keesha minäkin olen noita Bebesin sivuja lueskellut ja hyvä mieli on kaikkiaan jäänyt. Oikein odotan sitä, josko nyt pääsisi alakautta yrittämään synnytystä! Silloin taannoin kun muuten neuvolalääkäri määräsi bakteerivaginoosiin lääkettä, jätin sen kuurin hakematta kun en kokenut oireita tai...
  17. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

    heippa pitkästä aikaa kaikille! Mulla on jäänyt viime viikon neuvolakuulumisetkin kertomatta, kun meillä tuli yllättävä vesivahinko, joka päättynee nyt sitten muuttoon uuteen kotiin vielä ensi viikon aikana. Ollaan ilman suihkua oltu jo huomenna viikko ja toinen vähintään edessä, mutta...
  18. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Heinäkuussa*

    Villaruusulle halusin tulla kommentoimaan raskausarvista. Mulle tuli esikoisesta rintoihin selvät arvet myös, ja kasvoivat about a-kupista b- tai c-kokoon. Vatsa ja muu kroppa kuitenkin säästyi arvilta ja edelleen en ole yhtäkään uutta arpea löytänyt nyt toisen raskauden kohdalla. Eli toivoa on...
  19. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Heinäkuussa*

    Kiitoksia kommenteistanne ientulehdukseen liittyen :) Soitin kaupungin ajanvaraukseen ja nyt kuntaa esikoisen raskausajoista vaihtaneena sainkin yllätyksekseni ajan suuhygienistille kuukauden päähän sentään! Pikkasen tuntuisi verenvuodon määrä vähentyneen vaikka kipeetä putsaus tekeekin...
  20. S

    Syyskuun Söpöliinit 2012 *Heinäkuussa*

    Minulla ei ole ollut vasta kuin yksi lääkäri (rv 26?), joten niiden vaihtumisista en pysty sanomaan mitään... Kramppeja ei vatsassa ole ollut, eikä oikeestaan supistelujakaan. Tässä raskaudessa on toistaiseksi myös pärjätty ilman niitä inhottavia pohjesuonenvetoja, joista kärsin esikoista...

Yhteistyössä