Hakutulokset

  1. C

    Espoossa lapsi kuollut aivokalvontulehdukseen. Muut päiväkodista rokotetaan.

    Espoolaisena menisin kyllä nyt heti rokotuttamaan lapseni tuota vastaan kun kerran rokote on. Kai sitä lääkäriltä voi pyytää reseptin? Maksaa mitä maksaa!
  2. C

    uneton äiti

    Aamu uninen: Käytätkö jatkuvasti melatoniinia vai satunnaisesti? Kuinka kauan olet käyttänyt? Entä onko kyseessä pitkävaikutteinen vai lyhytvaikutteinen. Itse olen ottanut melatoniinia jo puolisen vuotta, en oikein uskalla lopettaa - tavallaan siis psyykkinen riippuvuus. Kuitenkin lapset...
  3. C

    Kierukka vatsaonteloon, onko muita?

    Täällä kohtalotoveri. Minulla meni myös heti asennuksessa kierukka kohdun läpi vatsaonteloon. Oli hirveitä kipuja asennuksessa, mutta hävisivät sitten. Pari kuukautta myöhemmin menin yksityiselle ultraan koska en tuntenut lankoja ja asennus oli jäänyt mietityttämään. Kierukka on nyt poistettu...
  4. C

    uneton äiti

    Minullakin on ollut melatoniinista apua. Mietin vain, uskaltaako sitä ihan pidempäänkin käyttää - onkohan tutkittu tarpeeksi?
  5. C

    Jos lapsella yöheräämisiä, mitä tapahtunut kun aloittanut päivähoidon?

    Meillä tyttö ei nukkunut kokanisia öitä ennen kolmen vuoden ikää. 3v aloitti päiväkodin ja nukkuu nyt kokonaisia öitä. Luulisin, että johtuu siitä että pk:ssa nukkuu päikkärit (max tunti). Ei ole illalla yliväsynyt ->rauhallisemmat unet.
  6. C

    2-vuotiaan hurja eroahdistus, kauanko kestää?

    Meidän kesällä 2v. täyttänyt tyttö on yhtäkkiä muuttunut iloisesta puistolaisesta äidissään kiinniroikkuvaksi, ujoksi lapseksi joka huutaa paniikissa jos jättää puistotädille tai jopa isovanhempien luo (jossa on aina ollut tosi mielellään!). Tätä on jatkunut nyt yli kuukauden. Luulen, että...
  7. C

    Lapsen nukahtamisongelmat

    No täällä juuri sama ongelma - vaikkakin pahempana, koska tyttö herää myös pitkin yötä. Sekä päivällä että illalla täytyy nukuttaa vähintään tunnin, yleensä loppuvaiheessa tulee paniikkihuuto, että pitää päästä syliin. Ja ennen kuin oksennukset tulee sänkyyn otetaan syliin ja sitten nukahtaa...
  8. C

    itkua öisin

    Meillä sama jutttu jatkunut nyt 2kk (tyttö 1v9kk)! Mitään uusia hoitojärjestelmiä ei ole, joten siitä ei voi johtua. Saa paljon huomiota, pusuja ja haleja, ulkoilee paljon ja on uhmakohtauksia lukuunottamatta hyväntuulinen. Joka yö tuskaillaan kun koskaan ei saa tarpeeksi unta ja ajatellaan että...
  9. C

    Valvotu leikkipuisto

    Meidän silloin 1,5-vuotias aloitti puistotädin luona vuodenvaihteessa. Pienen alkutotuttelun jälkeen viihtyy todella hyvin. Leikkii kyllä enimmäkseen itsekseen (sosiaalisuudesta ei mielestäni tässä iässä voi vielä puhua) mutta aina menee mielellään puistoon ja jää pariksi tunniksi. Tuntui alussa...
  10. C

    Miten lapsenne nukkuvat...

    Itse varmaan mieluummin herättelisin päiväunilta parin tunnin jälkeen, että unta riittäisi enemmän myös yöhön. Voi kestää vähän aikaa totuella. Meillä 1v9kk tyttö nukkuu öisin tällä hetkellä 21-07 ja päivisin noin 13-15.
  11. C

    2- öinen itkeskely, vinkkejä!

    Täällä menossa samalainen "vaihe". Tyttö nyt 1v9kk ja öisiä heräilyjä ollut 1,5kk. Herää 1-4 kertaa yössä ja huutaa suoraa kurkkua - joskus haluaa syliin, joskus rauhoittuu kun jäädään viereen hetkeksi "nukkumaan". Tosi rankkaa on ollut - etenkin koska itse olen rv33 ja pelkään, ettei tämä vaihe...
  12. C

    tutti pois unet väheni

    No meillä otettiin tutti pois 1,5kk sitten tytön ollessa 1v7kk ja täytyy sanoa, että välillä kaduttaa. Yöunet lyhentyivät tunnilla, eivätkä ole korjaantuneet. Tuttia ei ole kysellyt pitkään aikaan, mutta koskaan meillä ei olla nukuttu näin levottomasti kuin viimeisen kuukauden aikana. En tiedä...
  13. C

    Mitkä kevätkengät taaperolle?

    Minkälaiset kevätkengät olette hankkineet 1-2-vuotiaalle? Nauhalliset vai tarrat? Minkä merkkiset? On niin vähän kenkiä vielä ostettu, etten oikein ole perillä näistä asioista...
  14. C

    Missä iässä kokonaisia öitä?

    Minkä ikäisinä lapsenne ovat alkaneet nukkua kokonaisia öitä? Siis kokonaan heräämättä ainakin useimmiten. Täällä tyttö 1v8kk ja useimmiten herää vielä monta kertaa yössä huutamaan... Keväällä syntyy vauva ja toivon niin, että ennen sitä oppisi nukkumaan yönsä.
  15. C

    Kamalia yöhuutoja - mitä ne on?

    Tyttöni 1v8kk on yhtäkkiä alkanut huutamaan hysteerisesti öisin ja myös nukkumaan mennessä. Otimme tutin pois 3 viikkoa sitten ja alku meni suht hyvin, tutista ei enää puhuta, eikä hän sitä kaipaa. Huudot alkoivat 1-2 viikkoa tämän jälkeen. Huutaa siis iltaisin kunnes pääsee syliin jossa heti...

Yhteistyössä