Hakutulokset

  1. K

    JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

    Meille syntyi käynnistyksellä 28.11 klo 19.02 poika! Nuori mies painoi 3680g ja oli 51cm pitkä. Eilen kotiuduttin jo vajaan vuorokauden ikäisenä. Synnytys oli nopea ja helppo. Ei tikkejä eikä repeämiä. Poika raasulla tosin tuli naama mustelmille nenää myöten, kun ei ollenkaan laskeutunut ja...
  2. K

    JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

    Ajattelin täälläkin vielä pyörähtää kertomassa päivän tapahtumista.. Aamulla kävin labrassa antamassa verinäytteen, kun torstaina puhkesi se hepatoosi. Maksa arvot olivat lääkityksestä huolimatta nousseet entisestään, joten menin Taysin synnytysvastaanottoon päivystyspotilaana. Kaksi lääkäriä...
  3. K

    JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

    Ajattelin minäkin käydä kirjoittamassa tänne vähän kuulumisia pitkästä aikaa. Lueskelemassa olen käynyt täällä kyllä päivittäin, mutta noiden pikkusten kanssa on päivät niin täysiä ettei paljon kirjottaa kerkeä. Eli mulla puhkesi raskaushepatoosi virallisesti torstaina. Joka paikkaa...
  4. K

    ***JOULUN ODOTTAJAT*** Lokakuu

    Liinulille osannottoni :hug: Lauantaiaamu tuli vietyttyä TAYS;in synnytysvastaanotossa, kun kutinat jalkapohjissa ja kämmenissä oli yöllä sitä luokkaa ettei pystynyt mitenkäänpäin olemaan levossa. Minulla siis raskaushepatoosi puhkeamassa, niinkuin kahdessa edellisessäkin raskaudessa...
  5. K

    Kissalle nimi

    Meillä oli aikoinaan Sälli ja Lölli. Molemmat kolleja.
  6. K

    ***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

    Pakkaus oli aivan ihana kokonaisuudessaan! Nuo meitin yksi ja kaksi vuotiaat sisäänajoivat jo makuupussin tappelemalla siitä, mutta hyinhän tuo kesti rajummankin menon. Se naisten kortonki jäi meitä miehen kanssa ihmetyttämän, lähinnä sen paikalleen asetus.. Olis tietysti voinut olla useampi...
  7. K

    ***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

    Jee! Posti toi juuri saapumisilmoituksen, ja kaipa tuo pakkaus täytyy lähteä hakemaan heti kun mies palaa töistä!! Päsee hipeltämään ihania vaatteita.. Onko kuinka moni saanut jo omansa? Täällä ei odotukseen kuulu sen ihmeenpää. Oksentelu on ollut kolme viikkoa jo historiaa ja nyt on päässyt...
  8. K

    pahoinvoinnista!!!

    Mulla oli esikoisesta selkeä pahonvinti jo ennen kun testi näytti plussaa.Sitä sitten jatkuikin yötäpäivää sinne rv 26 asti. Sitten loppu kun seinään. Näistä kahdesta muusta pahoinvointi on alkanut joskus rv7. Tota metallinmaku juttua en ole koskaan huomannut.
  9. K

    Kohtu takana

    Mulla on vatsa kyllä alkanut näkymään aika ajoissa, mutta sydän ääniä ei olla saatu neuvolassa kuuluviin kovin helposti. Joskus rv17 on saatu vasta kuuluviiin. Syyksi sanottiin juuri se että kohtu on takana.
  10. K

    perhepäivähoidon aloitus

    Joku ihmetteli kun laitoin että pyyhe pepun pesua varten. Meillä vanhemmat tuovat ainakin pyytämättä, kun perhepäivähoitajan ei kuulu pestä hoitolasten pyykkejä. Ei meillä vanhemmat ainakaan pitäisi siitä että pepunpesupyyhe on monella lapsella yhteiskäytössä.
  11. K

    perhepäivähoidon aloitus

    Olen itse perhepäivähoitaja, ja minulle kun tulee hoitoon niin lapset ottavat mukaan omat kuravaatteet, vaihtovaatteet, pyyhe pepunpesua varten, vaipat ja purkat tai patillit jos on ruuan jälkeen tarvis sellaisia pureskella. Nukkumiseen tarvittavat jutut ja ruoka tulee perhepäivähoidosta. Samoin...
  12. K

    Kun kohdun suu auki jo rv 35...

    Mulla oli paikat 2cm auki, mutta vaati silti viiden päivän käynnistelyn ennenkun syntyi. Sitten kun lähti tulemaan, niin tulikin nopeasti.
  13. K

    Turenki ??

    En asu, mutta sukua asuu ihan turengin ympäristössä. Pieni paikka, mutta pankit ja ruokakaupat löytyy. Joitakin vaateliikkeitä, ravintoloita ja taitaa olla alkokin. Ihan kiva paikka ja hämeenlinnaan autolla kymmenisen minuuttia.
  14. K

    hoitovapaa ja työ

    Voi tehdä jos työnantajalle sopii.Itse olen hoitovapaalla työpaikastani ja toimin hoitovapaani ajan kaupungilla perhepäivähoitajana. Välillä käyn tekemässä myös keikkaa alkuperäisessä työpaikassani.
  15. K

    Oliko toinen synnytys helpompi?

    Yhtä nopea oli kun ekakin ja molemmat olleet aika kivuttomiakin. Tosin ponnistaessa toista vauva ei meinannut millään tulla, ja syykin selvisi. Kaveri pätti syntyä käsi poskella. Tuli mutama lisäsentti, mutta selvittiin ilman tikkejä!
  16. K

    Esikoinen mukaan äitiysneuvolaan ja ultraan?

    Meilläkin neuvolaan saa ottaa lapset mukaan, mutta ultraan ei. Olen kyllä pyrkinyt neuvolakäynnitkin sopimaan niin, että lapsille olen saanut hoitajan. Lapset kun olivat mukana eka neuvolakäynnillä, niin verenpaineet olivat ihan uusilla kymmenluvuilla.. Neuvolahuone oli muutaman neliön kokoinen...
  17. K

    Mihin esikoinen kun toinen synnytys alkaa?

    Meillä lapset jäävät kotiin kun lähdetään kuopusta snnyttämään. Tulevan lapsen ihana kummi on luvannut tulla reilun puolentunnin ajomatkan päästä lapsia katsomaan, siksi aikaa että mummo kerkee ajaa 250km päästä meille. Kummi on myös kotiäitinä, joten ei tarvitse pelätä että työvuoro iskisi...
  18. K

    Taas raskaanako???

    Itse sain esikoisen helmikuunlopulla -05, ja seuraava syntyi -06 toukokuun alussa. Ikäeroa siis 1v2kk. Imetin vielä kun raskauduin, eikä kuukautiset olleet vielä alkaneet. Yhtäkkiä oli vaan sellainen olo että olenkohan raskaana. Parin päivän päästä tein testin ja selkeä viiva tuli! Mielestäni...
  19. K

    Kysymys äiteille joilla ollut tuplayhdistelmät ja niissä seisontalauta!

    Tuo pulkka ei tullut mieleenkään! Hyvähyvä!! Sitähän voi tosiaan käyttää ja keväällä isommat ovat varmasti niin isoja että selviävät seisontalaudalla ja kävellen.
  20. K

    Kysymys äiteille joilla ollut tuplayhdistelmät ja niissä seisontalauta!

    Meillä tilanne että vauva tulossa joulukuussa ja isommat lapset sillon 2v9kk ja 1v7kk. Meillä on lapsilla nyt tuplayhdistelmät olleet käytössä, tosin vanhempi ei niissä enää kovin viihdy. Nyt kun vauva syntyy joulukuussa niin ajattelin ensin niihin rattaisiin seisontalautaa vanhimmalle, mutta...

Yhteistyössä