Hakutulokset

  1. P

    puhtaudesta

    Milloin pojilta pitää alkaa yrittään pestä myös esinahan alta? Pieniltähän suihkutellaan vaan pippelin päältä, mutta missä vaiheessa pitäisi pestä myös alapuolelta??
  2. P

    miten toimisit (kasvatus apua)

    Poika 3v. on aivan hulluna pyssyihin.. Vaikuttaa varmaan se että kotona on aseita (isä metsästää ja työvaatteet päällä kotona käydessään lapsi näkee aseen, JA aseet ovat toki kaapissa mutta on niitä välillä nähnyt kun mies on metsälle ollut lähdössä, pikku selvitys ettei tule väärinkäsityksiä...
  3. P

    elatussopimuksesta

    osaako kukaan neuvoa seuraavanlaisessa tilanteessa.Olen yh ja lapseni isä on työtön(tällä hetkellä tietääkseni narkomaani laitapuolenkulkija :'( ).Elatusapu tulee tietenkin kunnalta ja elatussopimukset kirjoitamme uusiksi vuosittain(koska työttömyys on lastenvalvojan mielestä tilapäinen...
  4. P

    Kouluvalmiustestit kaikille eskareille vai niille

    joille eskarin opet suosittelevat? Lueskelin äsken näitä ketjuja ja sieltä kävi selville, että koulukypsyystestejä on jo tehty eskarilaisille. Enpä ole hoksannut pk:sta kysyä, testataanko kaikki eskarit? Millaisia lapsia sitten testataan? Oma poika on aika vilkas ja keskittyminen välillä...
  5. P

    lapsella epilepsia

    Onkos täällä sivuilla muita epileptikko lasten äitejä? Mulla 10v poika, jolla tammikuussa tuli ensimmäinen kohtaus ja lokakuussa alkoi lääkitys. Syynä epilepsiaan on rykelmä vääränlaisia hermosoluja aivoissa, eli sikiöaikainen kehityshäiriö. Sairaus on ihan hyvin hallinassa, eli mitään jatkuvaa...
  6. P

    millaiset..

    värit kannattaa ostaa ekoiksi väreiksi 1v 4kuukautta vanhalle pojalle??
  7. P

    muita äitejä, jonka vauvaa epäilty kuuroksi?

    kävittäkö monasti tutkimuksissa ja millaisissa ja mitä ne teille näytti? Meillä lähete tampereelle ja epäillään kuuroutta :'(
  8. P

    onko kenenkään vauvalla epäilty kuuroutta?

    miten tutkittu ja mikä lopputulos? Meillä 3 kertaa tutkittu sairaalassa ja vasteita ei saatu ja nut lähete tampereelle menossa. Onko kellään kokemusta kuinkahan pitkät jonot sinne on? Ja tunteeko kukaan kuuroa lasta tai sellaista jolla vain kuulon heikkeneminen/aleneminen? Miten elämä sujuu...
  9. P

    Poikien pissaamisesta

    Meillä yritetään opetella kuivaksi, ikää pojalla 1v8kk. Tykkää istua potalla, on siitä kiinnostunut ja tekee joka kerta pissan pottaan kun sinne hänet viedään tai itse menee. Kakka on vaikeampi, koska ei malta istua niin kauaa potalla että kakkaisi sinne. Osaa sanoa, koska kakka on tulossa...
  10. P

    hypospadia

    Pojallamme todettiin synnytyksen jälkeen hypospadia eli siittimen alahalkioisuus. Urologin vastaanotto on puolen vuoden iässä ja käsittääkseni jonkinlainen leikkaus tullaan suorittamaan noin vuoden iässä. Onko muilla kokemuksia samasta asiasta? Minkälainen leikkaus oli? Ja mikä oli lopputulos...
  11. P

    Arkaluontoinen kysymys

    Mieltä painaa, joten pakko kysyä... :ashamed: Meillä on hyvin pullea poika (5kk, yli 9kg) ja tuntuu välillä että pikkuinen pippeli hukkuu sinne pulleuteen. Huolestuttaa, että eikös se sitten vanhempanakaan ikäänkuin roiku. Ettei vaan kiusata sitten rakasta :'( . Onko muita pulleiden äitejä...
  12. P

    MONIALLERGISTEN LASTEN VANHEMPIA JOENSUUSTA?

    uusia ystäviä/juttuseuraa kaivataan toisista allergiaperheistä joensuusta!!!! =)
  13. P

    Nalle Pus konsertti Finlandiatalo - missä kutsu?

    Meille ei ole tullut vielä kutsua kevään konserttiin. Onko kukaan 2000 syntynyt helsinkiläinen saanut jo kutsun?
  14. P

    puheenkehitys

    Mitä kätkee taakseen puheenviivästymä? millainen on lievä viivästymä, milloin sellainen todetaan? Meidän poika 3v. puhuu kyllä paljon ja lauseita muodostaa hyvin, mutta monet niistä ovat virheellisiä esim. Mun vemppa on Limi (minun lempiväri on sininen), tai ja monet eivät edes ymmärrä...
  15. P

    Mikä vaippa pitää 4v yökastelijan sängyn kuivana?

    Meidän 4v pojan sänky on lähes joka aamu märkä, kun vaippa ei pidä pissaa. Käytössä on olleet Liberon ja Pamperisin housuvaippoja suurinta kokoa. Poika painaa 16 kg. Päivisin hän ei vaippoja tarvitse, ei päiväunienkaan aikaan. Muiden kokemuksia siitä, mitkä vaipat pitävät kuivana.Mitä...
  16. P

    Kuntoutuksesta

    Korvaako joku lapsen päivähoitomaksut jos lapsi on päiväkodissa vain kuntouksen takia? Meillä siis ei muuten poikaa tarvitsis hoitoon viedä, nyt on osapäivähoidossa kuntouksen takia. Ja jos korvaa niin kuka sen korvaa? Meille kyllä sanottiin että vanhemmat maksaa itse mut mun mielestä se ei...
  17. P

    Kaura ja kova vatsa

    Annoin 5kk pojalle kahtena iltana kaurapuuroa hiukan,poika itki unissaan yöllä ja nukkui muutenkin todella levottomasti.Huomasin myös mahan menneen kovaksi,mutta ajattelin ettei se kaurapuurosta voinut johtua.Tuosta on nyt parisen viikkoa aikaa.Nyt kahtena iltana annoin pojalle hiukan korvikkeen...
  18. P

    Lapsi tarhaan----mitä pitää hankkia?

    Poikani 4v3kk aloittaa pian tarhan. Mitähän kaikkea pitäis hankkia ennen sitä? Tässä jotain listaa, mitä olen miettinyt, kertokaa te viisaammat lisää: Tarhatossut Lämminvuoriset kumpparit Sadeasu (pitääkö olla takki ja housut??) Varavaatteet päikyn lokeroon (eli esim. housut, rukkaset...)...
  19. P

    Miten ihan konkreettisesti kannattaisi aloittaa luistelun...

    opettelu? Kyseessä 4v. lapsi. Eli aluksi varmaan tasapainoa yms. mutta kuinka te olette aloittaneet opettamisen? Kiitos :)
  20. P

    4v ja yövaipoissa! Muita??

    Niin. En oikein tiedä onko tämä ongelma vai ei, mutta meidän tasan 4v. poika on edelleen yövaipoissa ja joka aamu vaippa on märkä :( Päiväkuivaksi oppi n.2-vuotiaana. Olemmeko ainoa perhe, missä "noin iso"lapsi on vaipoissa? Ja huom! Olemme muutamaan otteeseen jättäneet vaipan pois yöksi...

Yhteistyössä