Hakutulokset

  1. Ä

    Sanokaa mulle et tää on ohimenevää!

    Ehkä olisi syytä mennä klo 21 nukkumaan. Mutta en millään malta, koska silloin on aikaa laittaa jalat pöydälle, juoda kupillinen teetä, lukea lehteä tai keskustella miehen kans ilman että on taustahälinää. Ja nyt ihan oikeesti, turha kenenkään purnata että no omapahan on vika jos väsyttää kun et...
  2. Ä

    Sanokaa mulle et tää on ohimenevää!

    Tyttö 10kk heräs klo 5:15 syömään. Ei nukahtanut uudestaan. Itki, karjui, kitisi ja mönki. Sitä kesti ties kuinka kauan kunnes mäkin itkin silkasta väsymyksestä. Mies laittoi tytön omaan sänkyyn kömpimään. Kitisi, mönki...oli hiljaa...kunnes klo 7 nukahti. Saman tien heräs isoveli viereisessä...
  3. Ä

    oonko mä ihan surkimus jos lopetan imetyksen nyt?

    Hienon työn olet tehnyt kun oot jaksanut imettää noinkin pitkään :flower: Jos imetys ei enää tunnu mukavalta, ja on alkanut mennä pelleilyksi, voit mun mielestä ihan hyvin jo lopetella :) Olisit vain tyytyväinen itseesi, kun olet 8kk imettänyt, harvat siihen nykyään pystyy ;) Mun esikoista...
  4. Ä

    apua öihin!

    meillä auttoi yösyöttöjen pois jättäminen.Ostimme myös ison matkasängyn jossa ei ole vaaraa että jää kiinni pinnoihin tai lyö päätänsä kun nousee jo seisomaan (7,5kk)sielä sitten annoin pari yötä peuhata ja huutaa ihan rauhassa niin johan yöt rauhottu.nyt herää ehkä kerran kaksi yössä jos...
  5. Ä

    Olen raivoissani, surullinen ja shokissa!

    saman löysin omalta koneeltani jota ex mieheni käytti. Todella petetty olo. voimia :flower:
  6. Ä

    8kk unionglemat

    meille annettiin ohjeet 7 kk pojan uni ongelmiin niinkin yksinkertaisesti että antaa vaan huutaa ja peuhata yöllä tekemättä itse mitään asialle kolmen yön ajan niin sen jälkeen pitäisi nukkua yöt hyvin!meillä on nyt tätä kokeilua kaksi yötä takana,ensimmäinen yö meni valvoessa kun poika huusi ja...
  7. Ä

    istumaan oppiminen

    meidän poika tulee viikolla 7 kk ja osaa istua selkä suorana ilman mitään tukia.Tosin aika ajoin menee mukkelis makkelis kun innoissaan yrittää saada lelua käteen tai kääntyy katsomaan sivulle..ja meillä poika oppi samoihin aikoihin istumisen kanssa nousemaan jaloilleen tukea vasten
  8. Ä

    yöllä sängyssä pomppiminen

    pokamme on nyt 7 kk ja oppinut konttaamaan,istumaan ja tänään nousi tukea vasten seisomaan,kaikki tämä on tosi ihanaa MUTTA poika tekee näitä kaikkia myös pitkin yötä unissaan ja hereillä omassa sängyssään.Onkohan olemassa mitään keinoa rauhoittaa öitä ja jos ei niin kuinkakohan kauan tämä vaihe...
  9. Ä

    6kk ja levottomat yöt

    uuden oppimisesta meijen poika ainakin heräili yöllä.aikaisemmin heräili jopa kymmenen kertaa kun unissaankin kääntyi konttaamaan sängyssä!laitettiin sitten tyynyjä viereen ja estämään hurjan pyörimisen sielä ja heti yöunet parani...ja kyllä me käytiin tarkistuttamassa korvat,monesti ja...
  10. Ä

    konttaamisesta

    meillä poika 6,5 kk ja oppi konttaamaan viime viikolla,nyt hurja vauhti päällä niin että perässä saa juosta:)oppi myös nousemaan polvien varaan ylös ja tänään yritti jo jaloilleen nousta!ollaan tässä kauhisteltu ettei oppisi seisomaan vielä koska kuulemma tekee huonoa selälle jos liian aikasin...
  11. Ä

    6kk mitat

    meidän pojan mitat oli 6kk neuvolassa 9295 ja 72 osaa mennä vatsalta selälleen ja päin vastoin,peruuttaa kovaa vauhtia lattialla ja hyppöittää itseään eteenpäin.Pari päivää sitten oppi itse menemään istuma asentoon ja hampaita on kaksi.Taitaa oppia hauva sanan ensimmäisenä koska ollaan aina...
  12. Ä

    aito lehmänmaito

    onko kenelläkään kokemuksia lehmän maidon antamisesta lapselle? tällä tarkoitan siis ihan tuolta navetasta suoraan suuhun antamista.Meillä ei almiron pepti auttanut,päinvastoin,alettiin antamaan taas nannia,oireet hävisi pariksi päiväksi ja nyt taas itkuiset yöt,punaiset posket ja äyskimis...
  13. Ä

    almiron pepti

    no lopetin sen almiron antamisen kun aivan selvästi oireili sen takia ja pahasti!nyt käytetty taas normaalia maitoa(nannia) ja poika voi hyvin!nukkuu,leikkii ja nauraa taas elikkäs aikasemmat itkut taisivatkin johtua hampaiden tulosta. sovittiin neuvolassa että annetaan maidon lisäksi vain...
  14. Ä

    almiron pepti

    onko teillä millaisia kokemuksia tuon korvikkeen käytöstä? meillä poika 5kk ja eilen aloitettiin tuon peptin käyttö,nyt poika huutanu jo kolmatta tuntia putkeen,vatsa kivikovana.Neuvolassa neuvottiin käyttämään tuota vaikka testeissä ei oltu käyty vain joitakin oireita ollut ilmassa mutta ei...
  15. Ä

    pää pyörii

    Meidän poika on aina (paitsi ihan vauvana) heilutellu päätään, ja kovaa, kun alkaa väsyttää. Ilmeisesti tuudittaa tällä tavalla itsensä uneen. Ja jos herää päikkäreiltä väsyneenä, alkaa taas pään heiluttelu. Korvissa ei ole ollut ikinä tulehdusta, eikä muutenkaan liity mihinkään sairauteen. Se...
  16. Ä

    keuhkoputken tulehdus

    no niin siinä sitten kävi että vietimme sairaalassa kaksi yötä kun hengitys alkoi kuulostamaan aika pihinältä! Selvisi että oma terveyskeskuksemme lääkäri oli väärässä tulehuksista.Sairaalassa otettiin verikokeet ja olivat täysin puhtaat!ilmeisesti a viruksen aiheuttama tukos keuhkoissa jota...
  17. Ä

    keuhkoputken tulehdus

    Onko kenenkään vauvalla ollut keuhkoputkentulehdusta tai kurkunpään tulehdusta?Mitä lääkkeitä määrättiin ja kuinka kauan sairaus kesti? Itselläni on 4kk.n ikäinen poika ja tänään saatiin antibiootit ja yskänlääkettä tuohon keuhkoputken tulehdukseen ja kurkunpään tulehdus oli alku vaiheessa...
  18. Ä

    Syyllisyydentunne siitä, että on liikaa lapsen kanssa

    Meidän 2v poika on kerran ollut yökylässä mummon luona. Mä olin aika huonona, vaikka poju nautti olla siellä serkkujensa kans :) Tänään olis (taas) tarkoitus mennä mummin ja ukin luo, ja mikäli poika tahtoo niin saa jäädä yöksi. Hui :o :D Olen kotona pojan ja tyttövauvan kans päivästä...
  19. Ä

    purkkiruokaa: huono äiti

    Mitä tommosia murehtimaan? Ne purkkiruuat on vartavasten valmistetu lapsia varten, ja tosi monipuolisia ja terveellisiä! Siihen rinnalle voi vaikka raastaa porkkanaraastetta ja paloitella kurkkua. Meidän 2v poju syö aika usein päivän toisen lämpimän ruuan purkista! Mä kokkaan joka päivä itse...
  20. Ä

    sanoista 1v6kk ikäisellä

    Eli kysyisin sellaista että lasketaanko puolitoista vuotiaalla sanoiksi myös ne sanat, joista puuttuu esim alkukirjain, mutta jotka lapsi hallitsee hyvin? Ja tällä hallinnalla tarkoitan, että lapsi tietää mitä tarkoittaa ja käyttää näitä sanoja päivittäin. Esimerkiksi: ukke=nukke, ikaa=likaa...

Yhteistyössä