Hakutulokset

  1. R

    Tytön ohuet hiukset

    reilu 3v on vihdoin äidin iloksi alkanut sanomaan että haluaa pinnin hiuksiin tai pienen ponnarin. No ongelma on se että pinnit eivät pysy ohuissa liukkaissa hiuksissa ja kun ponnari on saatu tehtyä niin hetken päästä ottaa pois. Mistähän mahtais löytyy sellasia pinnejä jotka pysyis tai mitkä...
  2. R

    5v:n s-vika

    5-vuotias on alkanut puhumaan s:ää hassusti! Ikään kuin suhina jäisi suun sisälle. Vaikee selittää miten poika sen sanoo mutta selvästi puheessa kuulee että s ei tule kunnolla. Aikaisemmin on puhunut kirjaimen oikein mutta nyt yhtäkkiä alkanut hassusti sitä puhumaan. Olen koittanut vaivihkaa...
  3. R

    Silmälaseja käyttävät!

    Kuinka saatte pidettyä puhtaana lasienne linssit? Ostatteko optikoilta niitä sumutteitta vaiko ihan vain fairylla vesipesu? Omat lasini tunutvat olevan aina likaiset ja musta on alkanut tuntumaan että pinnoitteet ovat silmälaseistani jotenkin vioittuneet, aina sanassa kohtaa lika ja toisinaan...
  4. R

    Mistä nätti takki kevääksi?

    Kertokaapa mistä olette kevät takkinne ostaneet? Itsellä olisi hakusessa takki kevääksi ja malliltaan sais olla sellainen puoleen reiteen ylettyvä ja vartalonmyötäinen. Joskus oli sellaisia vakosamettisia takkeja mutta eipä enää löydy.... Ehdotuksia otetaan vastaan!
  5. R

    Sokerimassan käyttö

    Miten toimitaan sokerimassaa värjättäessä? Ja kun tarkoitus olis tehdä lumiukko ja sille pipo niin kaulinko minä nyt ensin koko kakun päälle valkoisen ja sit esikseen värjätyn pipon siihen päälle? Tuleeko liian paksulti sitä kuorrutetta siihen pipon kohdalle? Kaikki vinkit sokerimassan...
  6. R

    Zumba-DVD:t

    Te joilla on kyseisiä dvd:tä niin minkä nimisiä ne ovat? itselläni on neljä levyä ja mietin nyt onko niitä muita olemassa ja jos on niin mistä niitä saa? Haluaisin vaihtelua ohjelmiin, vaikkakaan en osaa kaikkia liikkeitä vielä niin silti tuntuu että jotain uutta kaipais. Mistä voisi etsiä...
  7. R

    mikä olisi hyvä toppapuku "mahakkaalle" 1vlle?

    meillä näyttäs tulevan ongelmaksi 1 vuotiaamme talvipuvun sopivuus! ensin oli 80cm lindeksin puku, käytti noin 3viikkoa ja jäi pieneksi. Sitten käytettiin jotain vanhaa äitiyspakkauksen pukua jonka koko 86 mutta käytti taas reilun parisen viikkoa ja alkoi ahdistamaan selkäpuolelta. Nyt käyttää...
  8. R

    Jumppakengät luistaa

    Onkohan mun jumppakengät sanomassa työsopimustaan irti kun parilla kerralla jumpatessa olen huomannut, että ne ovat liukkaat?! Ja ennen eivät ole olleet, en huomannut kuitenkaan mitään pohjienkaan kulumista kun niitä tarkastelin. Sitäkin mietin et voiskohan olla et jumppasalissa lattialle...
  9. R

    Mitä lehtiä lapsillenne tulee?

    Olen tässä pähkäillyt että minkä lehden tilaisin 3v tytölle kun ei Nalle Puh lehti tunnu oikein kiinnostavan. Päädyin sitten Prinsessa lehteen. Onko millainen? Esikoselle 5v tulee aku ankka josta tuntuu olevan aivan innoissaan. Kirjastostakin haluaa lainata vain aku ankkaa. Mitäs muille tulee...
  10. R

    Miten saada kuriin 1v 5kk puremisvimma?

    Ihan uutta meille tällainen että taapero puree! Kaksi aikaisempaa lasta eivät ole koskaan purreet ja nyt tämä kuopus on aivan mahdoton! Puree keskimmäistä joka tilanteessa poskista tai mihin tahansa hoksaakaan. Muutenkin kuopuksella on jokin ihme kiukuttelu vaihe, osoittaa jatkuvasti mieltään ja...
  11. R

    Hampaissa reikä?

    Ikinä 30 ikävuoteen asti ei ole tarvinnut paikkailla hampaita ja nyt sitten on alkanut vihlomaan ja sattumaan kun pesee hampaita! Muuten ei satu eikä vihlo ainoastaan harjatessa, voiko silloin olla reikä tai sen alku? Oliskohan hammaslääkärissä käynnin paikka? viimeksi käynyt 2-3v sitten.....
  12. R

    Säärystimet

    Ajattelin kuota säärystimet 3v:lle ja itselleni, mutta nyt mietin et millaiset niiden tulee olla? Joustinneuletta päät mutta entä se keskiosa? Onko se vain sileetä neuletta vai onko jossain välissä esim työn keskikohdalla taas joustinneuletta? Näin syksyn tullen olen opetellut taas kutomaan...
  13. R

    Vaatteiden värjäys

    Ajattelin kokeilla mustia/tummia lasten/aikuisten vaatteita värjätä, koska muuten hyväkuntoisia mutta värit haalistuneet aikuistenvaatteissa ja lasten vaatteissa on joitain rasvatahrjoja joita en ole onnistnut poistamaan. Olisko kenelläkään vinkkiä antaa mikä värjäysaine on helpointa käyttää...
  14. R

    Mitä maksaa bratz nuket kaupassa?

    nyt olis mahdollisuus ostaa kaverilta bratz nukke paketti ja vielä emmin hinnan suhteen. 5 nukkea ja jotain pientä tilpetöhööriä mukana. nuket on siistejä käytetyksi... Mitä olisit valmis maksamaan 5:stä nukesta?
  15. R

    Mikä hyvä yövaippa paljon pissaavalle reilu 1 vuotiaalle pojalle?

    Alan olla lopen kyllästynyt vähintään joka toinen päivä pesemään lakanapyykkiä kun pojalla tulee vaipan ohi tai sit vaippa on älyttömän täynnä ja lopuksi tulee yli, huolimatta siitä että illalla on rajoitettu juomista. Nyt ollut käytössä muumi housuvaipat öisin päivällä x-tran housuvaipat...
  16. R

    minkä kokoiset sukset ja suvat 110cm pojalle talveksi?

    siinähän se kysymys tulikin otsikossa! Ja olen ajatellut ostaa ensimmäiset monolliset sukset ei niitä enää mihin talvikenkä käy...
  17. R

    mitä on 1 tl ksantaania?

    Etsiskelen gluteiinittomia leivontaohjeita ja otsikossakin mainittu aineosa tuli vastaan marjapiirakanoheessa. Mitä se on ja mistä saa? onko pakollinen laittaa?
  18. R

    gluteiiniton täytekakku

    lauantaina pitäisi kakku tehdä ja nyt mietin että millä jauhotan kakkuvuoan kun korppujauhot ei käy? Voiko maissiryyneillä jauhottaa tai kookoshiutaleilla?
  19. R

    Hyla ja laktoosittoman ero?

    Vääntäkää mulle rautalangasta tälläainen asia että onko laktoositon ja hyla sama asia ja eri valmistajien merkintöjä samasta asiasta vai onko niillä jotain oikeestikin eroa? näin tyhmiä pähkäilee hän illan iloksi.....
  20. R

    Korvatulehdus ja lääkekuuri

    Meillä kuopus ollut toukokuusta asti korvatulehduskireteessä ja viime torstaina viimeisin todettu ja sai siihen 3pv kuurin. Samalla oli kolmen päivän korkeassa kuumeessa, sunnuntaina ilmaantui näpyt kaulalle, niskaan ja mahaan + selkään. Mitä ilmeisemmin vauvarokko. Nyt eilen illalla ja tänä...

Yhteistyössä