Hakutulokset

  1. P

    3-vuotiaan potalle opettaminen, apua!!

    Laitoin tämän jo tuonne leikki-ikäisiinkin, mutta laitetaan nyt vielä tännekin :) Päänvaivaa aiheuttaa siis kuukauden päästä 3v täyttävä poikani joka ei vielä käy potalla ollenkaan. Tässä tulee nyt kuitenkin ensin hieman taustatietoa: Pottaan aloimme tutustumaan joskus alle vuoden ikäisenä...
  2. P

    3-vuotiaan potalle opettaminen, apua!!

    Päänvaivaa aiheuttaa siis kuukauden päästä 3v täyttävä poikani joka ei vielä käy potalla ollenkaan. Tässä tulee nyt kuitenkin ensin hieman taustatietoa: Pottaan aloimme tutustumaan joskus alle vuoden ikäisenä ja silloin sinne saattoi silloin tällöin pissat tulla. Jossain vaiheessa poika teki...
  3. P

    Viikon ruokalista vinkkejä!

    Laittakaas tähän vinkkejä viikon ruokalistaksi! Kauppaan pitäis lähteä ja ostaa ruokatarpeet kerralla koko viikoksi, mutta pää vaan lyö ihan tyhjää. Tuntuu että kaikkia perusruokia on ollut just. Perheessä yksi 2v. lapsi.
  4. P

    Neuvoja 2,5vuotiaan kiukkukohtauksiin!

    Meillä siis 2,5vuotias uhmaikäinen. Poika on esikoinen, joten nyt tarvitsen teiltä hiukan neuvoja siihen miten kannattaisi "reagoida" pojan kiukkukohtauksiin ja miten saisi hänet parhaiten rauhoittumaan. Kiukkukohtaukset tulevat yleensä muutamia kertoja päivässä, johtuen useimmiten siitä...
  5. P

    2v. poikien pottailuista asiaa!

    Minkäs ikäisinä teidän kullanmurunne, pojat nimenomaan, ovat luopuneet kokonaan/osittain vaipoista? Meillä on nyt sellanen tilanne, että esikoispoikamme on juuri täyttänyt kaksi, eikä vielä kertaakaan ole tehnyt tarpeitaan pottaan. Päiväkodissa suostuu sentään potalle istumaan, ihan...
  6. P

    Omaan huoneeseen nukkumaan?

    Poika nyt 1v10kk ja muutettiin pari viikkoa sitten uuteen kotiin. Tarkoitus oli siirtää hänet nukkumaan omaan huoneeseen (pinnasänkyyn). Tähän asti nukkunut pinniksessä meidän makuuhuoneessa. Ennenkin heräillyt vielä öisin ja otettu väliin nukkumaan, jos ei ole rauhoittunut. Tiesin kyllä sen...
  7. P

    Hopeisen äiti-lapsi korun puhdistus?

    Miten saisi kotikonstein puhdistettua hopeisen Kalevalan äiti-lapsi korun?
  8. P

    Kuvia jouluisista kodeistanne!

    Miten teillä näkyy joulu sisustuksessa? Laittakaahan kuvia! Itse en tänä vuonna laita joulua ollenkaan, kun muutto loppuvuodesta...
  9. P

    Vinkkejä 1,5vuotiaan yöheräilyihin!

    Meillä 1,5v nukahtaa iltaisin pienen sylittelyn jälkeen omaan sänkyynsä (joka vanhempien makkarissa), ellei sitten ole niin väsynyt että nukahtaa jo syliin ;). Olen vieressä ja pidän kättä selän päällä siihen asti että nukahtaa. Herää joskus puolen yön tienoilla, huutelee äitiä ja jos...
  10. P

    vanhempien hääpäivä...

    Ruukataanko omia vanhempia muistaa jotenkin niiden hääpäivänä? Jos, niin miten?
  11. P

    Jos voittaisit huomenna lotossa pääpotin...

    .. mitä tekisit ensimmäiseksi? Mä soittaisin pomolle, etten tuu enää hoitovapaan jälkeen töihin. Irtisanoutuisin siis =)
  12. P

    Onnitteluruno hakusessa!

    Musta tuli täti :heart: ja nyt pitäisi löytää joku iiihana runo tyttövauvan korttiin. Positiivareilta yritin etsiä, mutten löytänyt mitään oikein "iskevää". Olisiko teillä jollakin jemmassa joku, mistä itse olette pitäneet?
  13. P

    Voi että mua harmittaa!!!!

    Löysin tänään kaupungilta ihanan (ja ennenkaikkea halvan) talvitakin. Siinä sit sovittelin ja mietin, pohdin ja pähkäilin että ostanko ja tarvinko sitä. Noh, jätin sen kauppaan ja lähdin pois. Takki jäi tosi paljon kaivelemaan mieltä ja palasin takaisin ostaakseni sen. Ja eihän sitä enää siellä...
  14. P

    Mitä tänään ruuaksi?!

    Ehdotuksia otetaan vastaan!! :flower:
  15. P

    Sisustusvinkkejä kaipailen!!

    Auttakaa nyt hyvät ihmiset kun en millään keksi minkä väriseksi maalaisin aulatilan seinät! Lattia on harmaata, hieman "kimaltavaa" laattaa. Tilasta lähtee myös portaat jotka ovat vaaleaa puuta. Kalusteita ei ole, eikä tule :) Haluaisin jotain muuta kuin valkoista... Vinkkejä kehiin...
  16. P

    BB-asukkaiden mustelmat käsivarsissa?!

    Multa on ehkä mennyt nyt jotain ohi, mutta eilen huomasin, että monen asukkaan käsivarsien alapuolella on komiat mustelmat. Voiko joku nyt valaista mua et mistä ne on tulleet?!? :kieh:
  17. P

    1-vuotiaan unet!

    Paljonko teidän 1-vuotiaat nukkuu vuorokaudessa? Miten nukahtaa illalla yöunille? Nukkuuko yöt heräämättä? Meidän poika 1v 2kk, nukkuu päikkärit n. 12-14 ja yöunille käy n. klo 20.30. Heräilee vielä öisin, syystä tai toisesta... Tuttipullo jätettiin pois pari kuukautta sitten ja nyt nukahtaa...
  18. P

    Kalkkitabletit käyttöön?

    Olisikohan nyt syytä ottaa kalkkitabletit käyttöön? Poika 14kk, eikä juo vielä tavallista maitoa (masu tulee kipeäksi). Maitotuotteita menee päivän aikana useimmiten näin: aamu-ja iltapuuron joukossa vajaa desi molemmissa, välipalaksi viili/jugurtti ja joskus muutama juustonsiivu...
  19. P

    Tilasin sit just parturin....

    Olen totaalisesti menettänyt hermoni puolipitkiin hiuksiini ja eilen illalla päätin, et nyt saa tukka lähtee! IIIK, mulla ei oo koskaan ollut lyhyitä hiuksia, varmaan alkaa jossain vaiheessa ketuttamaan. En vaan yhtään tiedä millasta mallia sit vois ajatella ja mikä mulle sopis.. Jos on...

Yhteistyössä