Hakutulokset

  1. M

    4-vuotiaan tytön yökuivuudesta...

    Olen täsät aikaisemmin täällä kertonut, kun tuo meidän nelivuotias neiti ei tahdo oppia yökuivaksi. Kesällä oli yöt ilman vaippaa varmaan parin viikon ajan, ja joka yö käytettiin hänet unissaan pissalla ja silti viimeistään aamuyöstä tuli pissat sänkyyn. Sain useita kehoituksia laittaa...
  2. M

    Tyttö alkoi taas yökastelun... mikä neuvoksi?

    Meillä on neljävuotias tyttö, jolta nyt kesällä jätettiin yövaippa pois. Muuten on ollut ilman vaippaa reilun vuoden, mutta oltiin vain odoteltu, että yövaippa alkaisi olla aamuisin kuiva. No, eipä alkanut, joten tytön omasta halustaankin jätettiin vaippa pois. Käytettiin hänet pissalla n...
  3. M

    Pikkumies viime yönä... ;)

    On ihan pakko jakaa tää teidän kanssa... ;) Meillä on iskä paljon reissussa ja lapset nukkuvat silti omissa sängyissään. Välillä yrittävät tulla viereen, mutta jos ei mitään kummempaa hätää ole, viedään takaisin omaan sänkyyn. Eilen sitten olin ihan rättiväsynyt ja nukuin sikeästi. Iskä...
  4. M

    Lasten kaveri käväisi eilen ekan kerran...

    Meidän lasten päiväkotikaveri asuu samassa pihapiirissä. Hän sitten eilen tulla tupsahti pihallemme ensimmäistä kertaa ja meidän pikkuisen olivat ihan onnesta soiekina. Heistä oli tosi kivaa, kun oli tämä tyttö kaverina, eikä aina tarvitse leikkiä kahdestaan. Omia kavereita heillä ei vielä...
  5. M

    Miehestä rutinaa...

    Voi vitsi että mua ottaa aivoon! Mun mies on sellainen, että jos sitä ei jokin asia kiinnosta, niin sitä se ei myöskään tee. Mä olen viime aikoina opetellut kittaamaan seiniä, asentamaan lamppuja, poraileen hyllyjä seiniin, otin talvella vastuulleni lumen luonnin JOKA KERTA jne. Lista on...
  6. M

    Suosittele edullista kakkosautoa

    Perheessämme on tällä hetkellä kaksi uudehkoa autoa, joihin menee ihan liikaa rahaa... Kakkosautoksi kelpaisi joku vaatimattomampikin, joka olisi niin edullinen, että sen saisi hyvin nopskan maksettua pois, tai kuukausierän ainakin hyvin pieneksi. Kakkosauto tulisi näin ollen olla varmaan...
  7. M

    Äidin "eroahdistus"

    Mun lapset (3v10kk ja 2v6kk) on päiväkodissa, minä äiti töissä jota inhoan ja isä reissutöissä. Viikot siis aika pitkälle elellään lasten kanssa kolmisin. Oon ollut töissä jo reilun vuoden, josta eka vuoden lapset oli mummulassa hoidossa. Nyt ovat olleet pk:ssa siis reilun pari kuukautta...
  8. M

    Ensimmäinen Nutrifast-"ateria" menossa...

    Voi kun sais nyt vihdoin tän homman vauhtiin... Mulla on ylipainoa ainakin 30kg ja kesäksi haluan sen verran pois, että voi vähän vaatetta vähentää... Nyt siis alkoi Nutrifast-kuuri, ainakin 5 päviää, jospa sillä sais jonkunlaisen alkustartin... Muita samassa jamassa?
  9. M

    Kuka se kokeili ranskankerma-suklaaraaste-täytettä kakkuun?

    Minä tuota täyteohjetta annoin joku viikko sitten... Olisi kiva tietää, mitä siitä pidettiin.
  10. M

    Paha mieli omista vanhemmista

    Voi että tää on tympeetä.. Eilen taas mun vanhemmat kävi ja koko perheelle jäi huono mieli. Ne on jotenkin semmoisia, että osaavat aina pahoittaa toisten mielen. Eivät varmaan tee tahallaan, mutta ovat vain semmoisia, että puhuvat mitä sattuu. Mun isä on aina ollut semmoinen ärähtelijä ja...
  11. M

    Asunto-ongelma... (lasten lelut & leikit)

    Linkitin tuossa aamusella yhden paritalon puolikkaan, josta innostuin uudestaan, kun kuulin täältä, että hinnoista voi tinkiä nykyisin reippastikin... No, mun mies on nyt kuitenkin päättänyt, että asuntoa ei aleta vielä vaihtamaan ja sillä siisti. Hankalapa se on jos toinen on päättänyt...
  12. M

    Kun täällä on ollut puhetta asuntojen hintojen tinkimisestä, niin....

    ... antakaapa vinkkiä, paljonko tästä voisi yrittää tingata? On myynnissä nyt toista kertaa, syksyllä yrittivät n. 220000?:lla myydä. Tiedän, että sen verran on uutena maksanut 2 vuotta sitten. Haluttais tää koti...
  13. M

    Ihana, "personoitu" tarhareppu? Mistä? Auttakaa ihan oikeesti!

    Mä oon jo aiemminkin kysellyt tätä, mutta en oo saanut apuja... Jospa joku nyt osaisi auttaa.... :attn: Mun lapset on lähdössä ihan pian päiväkotiin ja mä haluaisin heille jotkut ihan ikiomat tarhareput/kassit, jotka olisi vähän erikoisemmat. Oon joskus aikoinaan nähnyt jossain...
  14. M

    Hoitokassiasiaa....

    Meidän pikkuiset lähtee päiväkotiin loppiaisen jälkeen... Mitäs sinne päiväkotiin pitää kuskata joka päivä tai mitä jätätte aina viikoksi? Vai jätättekö esim. villavaatteet aina pityemmäksikin aikaa? Meidän täytyy hankkia molemmille hoitokassit ja mietinkin, millaiseen käyttöön ne tulevat...
  15. M

    Mistä kivat tarhareput?

    Meidän pienokaiset aloittaa kohta päiväkodin ja hakusessa olisi kummallekin jotkut kivat, ehkä vähän erikoisemmatkin tarhareput tai laukut. Tytölle ja pojalle pitäisi kummallekin olla omansa. Oisko kellään antaa vinkkiä mistä löytyis, esim. nettikaupat?
  16. M

    Lapset pelkää

    Meillä on tyttö 3,5v ja poika vähän reilun kahden. He ovat nyt syksyn aikana alkaneet kauheesti pelkäämään kaikkia, esim. monia lastenohjelmia ja nyt jopa Frööbelin palikoiden dvd:ltä löytyy pelottavia lauluja... Radiosta oli yhtenä päivänä tullut jotain oopeeran tapaista "kiekausta", jota...
  17. M

    Uskomaton pomo miehellä! Sairaan lapsen hoidosta...

    Mä olin kaksi päivää hoitamassa sairasta lastamme ja sovimme, että mieheni hoitaa sitten tämän päivän. Hän ilmoitti asiasta esimiehelleen eilen illalla. Nyt tämä esimies sitten sanoi, että pitää toimitta päivästä lääkärin todistus. Tähän aikaan iltapäivästä! :o Miten se kuvittelee, että...
  18. M

    Apua! Missä se eilinen ketju, jossa kyseltiin Legon Duplo nukkekodista!?!

    Löytäiskö joku sitä, tai löytäiskö joku linkin, missä näkyis se nukkekoti? Ja tietäsikö joku vielä, mistä niitä löytyis vielä Oulusta? ois ihanaa jos saisin apuja... pakko saada semmoinen meidän rinsessalle... =)
  19. M

    Mitä annatte jouluna vanhemmillenne?

    Voi, kun mä tykkään kauheesti antaa lahjoja, mutta noille omille kuuskymppisille vanhemmille on aina niin tajun vaikeeta keksiä mitään. Niillä kun tietysti on jo kaikkea... Mitä te muut annatte?
  20. M

    Tietääkö kukaan Oulun Aaltokankaasta?

    Siinä Kuivasrannan puolella on kivoja taloyhtiöitä, joissa on paritaloja. Tietääkö kukaan, olisiko sinne uudelle Aaltokankaan alueelle suunnitteilla vastaavia, kun mitään ei ainakaan ole myynnissä vielä? Tahtois sieltä kovasti uuden kodin ja toiveissa olisi yksikerroksinen, yli 100-neliöinen...

Yhteistyössä