Hakutulokset

  1. H

    Alkaakohan se synnytys nyt näistä kiristelyistä? :) :)

    Iltaa vaan kaikille :wave: Alkaakohan se synnytys nyt vihdoin, kun säännöllisen epäsäännöllisesti on tullut supistuksia (ei kylläkään kivuliaita) noin 2 1/2 tuntia. Suppareita tulee noin 15min välein ja ne tuntuvat kiristyksenä, jomotuksena ja painona emättimessä. Jossain vaiheessa oli...
  2. H

    Synnytyksen alkamisesta

    Raskausviikko 37+2 menossa ja olo on jo niin malttamaton!! :D Tää on ehkä tyhmä kysymys, mutta milloin "saa" luvan alkaa edistää synnytyksen käynnistymistä? :ashamed: Ehkä sen pitäisi antaa käynnistyä ihan itsestään, mutta... Vauva on nykyään tavattoman virkeä ja tuntuu isolta. Liikkeet on...
  3. H

    Aavistitko synnytyksen käynnistyvän?

    Synnytystä ennakoivia merkkejä on kyselty moneen kertaan, mutta haluaisin nyt kysyä, enteilikö sinun synnytystäsi epämääräisen levoton olo? Kuinka kauan levottomuus jatkui, päiviä vai viikkoja? Itse olen viimeisen viikon verran nukkunut erittäin hyvin, mikä on ihan kummaa, mutta päivisin olen...
  4. H

    Selkään sattuu.. :`(

    Surkealla mielellä täällä.... :'( Viime yönä heräilin kahden tunnin välein selkäkivun takia, välillä venyttelemään selkää ja välillä vaan kipuun. Sitten vielä mies kuorsaa äänekkäästi vieressä, minkä takia valvon ja tönin häntä vähän väliä. Raskausviikkoja nyt 30+2 ja mutaman päivän...
  5. H

    Harjoitussupistuksista

    Raskausviikolla 22 menossa ja supistuksia on tuntunut viikolta 19 asti harvakseltaan. Ei siis läheskään joka päivä, ja silloinkin 1-2 päivässä, kun niitä tuntuu. Ne tulevat aina istuessa. Usein autossa, vaikka minulla on ihan hyvä asento ja selkänoja takakenossa. Eilinen päivä alkoi sitten...
  6. H

    Liian VÄHÄN syömisestä

    Raskaana ollessa pitäisi syödä hyvi ja terveellisesti. Omalla kohdallani en ole ainakaan yhtään varma tuleeko sitten lopulta syötyä päivän mittaan se omaa kulutusta vastaava määrä, vai pitäisikö alkaa popsia enemmän. Lisäksi raskaana olevan pitäisi lisätä siihen normaaliin kulutukseen vielä...
  7. H

    Äh, piirakka meni pilalle

    Huomenna anopin luokse kyläilemään. Kysyttiin vielä itse sopisiko tulla kahville. Ajattelin siksi, että olisi kiva, jos olisi jotain viemistä kahvipöytään. En kuitenkaan halua niin, että heidän tarjoamansa herkut jäisi kakkoseksi, kun meidän viemisiä olisi "pakko" maistaa. Niin, kokeilin...
  8. H

    Mitäs siellä neuvolassa tapahtuukaan....?

    Siis mitä siellä neuvolassa nyt oikein tehdään.... :ashamed: :ashamed: Nolona kyselen. Toiselle käynnille olen menossa. Tiedän, että loppuraskaudesta mitataan esim. sf-mitta jne. mutta mitä näillä alkukäynneillä tehdään muuta kuin kysellään, miten menee? Tietty kai paino, RR, mutta mitä muuta...
  9. H

    Syöttekö kalaruokia?

    Näin raskaana ollessa pitäisi vähän alkaa tsempata kalan syömisen kanssa. Syödään kotona tosi harvoin kalaa, koska kirjolohi on kallista. Muita kalaruokia en oikein osaa tehdä. Kalakeitosta mies ei välitä. Kalapuikkoja tulee joskus syötyä, mutta neuvolan täti oli sitä mieltä, että ne ovat...
  10. H

    Saako syödä raskaana ollessa...??

    Onko wasan sandwich- näkkäreiden välissä tuorejuustoa, mikä on kielletty raskausaikana? Tekisi niiiin mieli syödä, kun ei muukaan leipä mene alas, mutta en ota oikein selvää tästä.. Aineksissa lukee "juustojauhe". Onkohan se rinnastettavissa tuorejuustoon?
  11. H

    Mieliteot raskausaikana

    Olen kolmannella kuulla raskaana ja olen alkanut huomata, että jostain syystä KAALI ja PORKKANA kiinnostavat kovasti. :whistle: Eikös kummatkin sisällä A-vitamiinia, mikä ei ole niin suositeltavaa raskausaikana? Tietysti sitäkin vitamiinia täytyy normaalin tarpeen verran saada. Mutta eipä ole...
  12. H

    Keskustelua kuvotuksesta ja päivistä selviytymisestä

    Haluaisin jutella pahoinvoinnista. Tuntuu, ettei ole oikein ketään, joka neuvoisi tässä asiassa. Uutta minulle koko juttu, sillä odotan esikoistani ja pahoinvointikin on alkanut tällä viikolla maanantaina. Maanantaina oksensin kahdesti ennen töihin lähtöä, tiistaina en oksentanut, mutta oli...
  13. H

    Mitä teen?

    Jos oksennan aamulla pari kertaa parin tunnin aikana ja saan itseni juuri ja juuri töihinlähtövalmiiksi, onko pakko mennä? Herään tunteja aikaisemmin kuin pitää lähteä, että saan itseni jossain tolkuissa ulos ovesta. Töissä en voi syödä mitään, kun niin kuvottaa, olen kamalan väsynyt. Pelkään...
  14. H

    Raskauspahoinvointi

    Tänään oksensin ekaa kertaa. Viikkoja 6+4. Muutamana päivänä ollut lievää kuvotusta, mutta tänään se alkoi. Oksentamisen jälkeen kuitenkin olo parani heti ja kysyisinkin, että mistä se johtuu?? Onhan sitä istukkahormoonia ihan yhtä paljon veressä oksentamisen jälkeenkin. :o Tietääkö joku?
  15. H

    Kiinnittymiskivuista. Nyt kaikki vastailemaan!

    Millaisia ovat kiinnittymiskivut? Kovia, selviä kipuja vaiko lievempiä tuntemuksia? Tuntuvatko ne montakin päivää vaiko muutaman tunnin ajan? Muistuttavatko ne kuukautiskipuja? Milläkö kiertopäivänä niitä on mahdollista tuntea? (Lähinnä oviksen huomioon ottaen, eli dpo) Sitten omaa...
  16. H

    Saako syödä ennen plussatestiä (rv:lla 1-2)...

    Kysymys raskautta suunnitteleville: Saako ennen plussatestiä syödä vielä raskausaikana sopimattomia ruokia, kuten raakaa kalaa ja voiko luontaistuotetabletteja käyttää siihen asti, kun testi näyttää plussaa?? Olen oviksesta eteenpäin ollut syömättä raskaana olevalle sopimattomia tuotteita...
  17. H

    Tuntemuksia kohdussa yhdynnän jälkeen

    Olemme aloittaneet mieheni kanssa yhdynnät ilman ehkäisyä ja toivomme kovasti, että vauva ilmoittaisi tulostaan pian. Olen tuntenut nyt muutaman yhdynnän jälkeen outoa painetta alavatsallani. Tuntuu siltä, kuin sperma olisi liimannut kohdun seinämät yhteen! :D Tunne luultavasti menee jossain...

Yhteistyössä