Hakutulokset

  1. unelmoiden

    Vaikuttaako naapurin tupakointi minun vauvahaaveisiin?

    Olemme nyt valmistautuneet siihen, että alamme yrittää raskautta. Minulla on kuitenkin miljoonia huolenaiheita asiaan liittyen ja tällä hetkellä päällimäisenä naapurin tupakointi. Asumme siis rivitalossa ja seinänaapuri tupakoi pihalla, ja viikonloppuisin pitää bileet, jolloin myös vieraat...
  2. unelmoiden

    Voiko laihdutus aiheuttaa unettomuutta?

    Olen ollut nyt muutaman päivän tiukalla dieetillä ja saman ajan olen ollut ihan uneton. Tänäänkin kävin heti puolenyön jälkeen nukkumaan, mutta vielä sitä vaan kukutaan hereillä, eikä nukuta yhtään! Mikähän tuossa dieetissä voisi aiheuttaa tämän?
  3. unelmoiden

    Onko täällä kukaan synnyttänyt kotona?

    Tai tietääkö joku kotisynnytyksestä muuten. Itseäni kiinnostaisi vähän, kun kammoan sairaaloita ja haluaisin vauvalle (joka ei ole siis vielä saanut edes alkuaan..) mahdollisimman rauhallisen ja traumatisoimattoman alun.
  4. unelmoiden

    Mistä tietää milloin on valmis lapsen saamiseen?

    Kirjoittelin joku päivä siitä, että missä järjestyksessä häät ja lapset ja talo olisi hyvä saada. Puhuimme mieheni kanssa ja tulimme tulokseen, että naimisiin meillä ei ole kiire, mutta minä tiedän ehdottomasti haluavani pian omakotitalon (nyt asumme rivitalossa) ja mies tietää haluavansa pian...
  5. unelmoiden

    Olen ostamassa netti-ilmoituksen perusteella puhelinta, miten maksu ja postitus?

    Puhelin on siis eri puolella Suomea, eli postin kautta toimitus. Puhelin maksaa 200e, myyjä sanoi, että postitus kun rahat tilillä. Onko tällainen ihan ok tapa, vai pitäisikö minun pyytää postiennakkoa ja maksaisin postikulut etukäteen?
  6. unelmoiden

    Häät, talo ja lapsi, missä järjestyksessä?

    Olen 24 vuotta ja nyt tuntuu, että olisi oikea aika lapselle ja omakotitalolle. Ongelmana on vain, että olen aina ajatellut, että haluaisin olla naimisissa ennen kuin tulen raskaaksi. Kuinka paljon aikaisemmin häät pitää päättää ja niitä alkaa järjestämään, jos haluaa "perinteiset häät". Ei siis...
  7. unelmoiden

    Naapuri!!!!!!! Mikä joulumielen nostattaja!

    Nyt kyllä niiin haluaisin sen omakotitalon! Naapurilla on taas bileet, ja minun asuntoni haisee aivan tupakalle, kun naapurit polttavat terassilla ja ikkunalasit vain helisevät kun bassoa täytyy jumputtaa aivan tajuttoman kovaa! Lisäksi tiedän jo etukäteen herääväni 4-5 aikaan aamulla, kun...
  8. unelmoiden

    ideasivustoja?

    Minusta on aivan ihanaa puuhailla ja rakennella kaikkea käytännöllistä ja kaunista kotiin. Jokin aika sitten BootyPeppi (muistaakseni?) vinkkasi FB:n different solutions sivustoa, ja olen aivan hullaantunut siitä! Nyt kysynkin, olisiko kenelläkään tiedossa mitään muita kivoja sivustoja, joista...
  9. unelmoiden

    Voihan itku, että menin taas ahmimaan! Alkaa nimittäin laihdutus jo käydä vähän hankalaksi...

    Tähän asti on mennyt tosi hyvin, olen pärjännyt pienellä määrällä ruokaa, eikä ahmimishimoa ole tullut. Nyt tämän viikon kuitenkin on tehnyt ihan järkyttävästi mieli syödä vain kokoajan.. Onneksi tässä ruuanhimossa lähes mikä tahansa ruoka maistuu hyvältä, joten suurin osa onkin ollut kasviksia...
  10. unelmoiden

    Voiko mitään tehdä, jos ostaja ei maksa tuotteita, jotka on jo lähetetty?

    Myin tori.fi:ssä n.25e arvoisen tuotteen, ja pönttö menin lähettämään ennen maksua. Nyt ostajasta ei enää kuulukkaan mitään (jo n.3 vkoa kulunut), voinko tehdä mitään?
  11. unelmoiden

    Onko ovea pakko avata kun ovikello soi?

    Itse nimittäin hieman kammoan oven avaamista, jos en tiedä kuka ovella on ja siksi monesti olen jättänyt avaamattakin, etenkin jos olen kotivaatteissa enkä ole siivonnut tms. Yritän tietysti esittää, etten muka olisi kotona, mutta herättää ehkä hieman epäilyksiä, kun auto on pihassa ja sisällä...
  12. unelmoiden

    Saako sellaisia tasapääruuveja, jotka tuli kaapinovien vetimien mukana lyhennettyä kotikonstein?

    Kun ovat liian pitkät, niin millähän niitä pystyisi pätkäisemään..
  13. unelmoiden

    Mistä lähtien avainlukua on tarvinnut luottokortilla maksaessakin?

    Olen tykännyt, että luottokortilla on niin hirmu kätevä tilata netistä tuotteita, mutta empäs tykkää enää, kun sielläkin kysytään avainlukua.. Tämä siis Op:n Visalla, onko muilla sama?
  14. unelmoiden

    Millaisen maton oikein ostan? Millaisia mattoja teillä on?

    Nukkamattoa halusin aluksi, koska sellainen muhkea matto sopisi parhaiten sisustukseen, mutta kaikki pehmoiset ja pörröiset matot mitä olen löytänyt, eivät kestä vesipesua! Onko se siis ihan yleinen sääntö että pörrömattoja ei voi pestä normaalisti? Millaisen maton sitten hankin? Millaisia...
  15. unelmoiden

    Miten saisi aikaiseksi tavata vanhoja kavereita useammin?

    Minulla on hirmu paljon jäänyt vanhoja ihania kavereita ihan unohduksiin, kun ei saa aikaiseksi järjestää tapaamisia. Etenkin jos porukalla haluaa nähdä, niin on hirmu vaikeaa löytää kaikille sattuvaa aikaa. Nyt olen kyllä tyytyväinen itseeni, kun sain kalenterin kanssa laitettua Facebookissa...
  16. unelmoiden

    Pystyykö Paypalin kautta maksettuja tilauksia perumaan ebayssa?

    Tilasin 10pvä sitten ebaysta ruskeat saapikkaat ja nyt vasta huomasin, että myyjä oli laittanut minulle viestin, että ruskeat saapikkaat ovat loppuneet, voiko he lähettää tilalle khakin väriset tai punaruskeat (tai deep red, mutta kuvassa näytti enemmän punaruskeilta). Miten toimin? Mieluiten...
  17. unelmoiden

    Keliaakikot, mitkä ovat lempiherkkujanne?

    Ajattelin ilahduttaa äitiäni, joka on juuri saanut keliakiadiagnoosin, leipomalla jotain hyvää. Kaurakeksit ovat juuri uunissa, mutta lisäksi ajattelin jotain piirakkaa tms.
  18. unelmoiden

    Hm, ompa minulla kivoja kavereita..

    Olin viettämässä iltaa kavereiden kanssa ja puhuimme ihmisten kammoista. Minä kerroin, että minä kammoan eniten ihmisten eritteitä, kuten sylkeä tms. No tämän kuultuaan tuli yksi kaveri heti kädellä sivelemään kasvojani pohtien samalla, että missähän hänen kätensä ovatkaan juuri käyneet kun hän...
  19. unelmoiden

    Mitä syötte yleensä töissä?

    Minun työpaikallani ei ole työpaikkaruokalaa, joten käyn yleensä lounastauolla ostamassa kaupasta salaatin, rahkaa tai jonkun valmisaterian. Se kyllä hieman harmittaa, kun tuohon kaupassakäyntiin menee turhaan aikaa, joten mielelläni haluaisin ottaa kotoa jotkut eväät, mutten oikein keksi, että...
  20. unelmoiden

    Muistaako kukaan sitä loista, josta uutisoitiin vuosi tai pari sitten?

    Joku loinen, joka tarttuu eläimistä ja luonnonmarjoista ihmiseen, ja johon ei ole parannuskeinoa, eli loinen jää elimistöön, mutta jatkuvalla matolääkityksellä se saadaan pidettyä kurissa. Silloin kerrottiin, että Ruotsissa tämä jo on, ja jossain kaupungissa koirien pussaileminen oli sen vuoksi...

Yhteistyössä