Hakutulokset

1. T

Vappuruoka?

En ole vielä varma, mutta ehkä janssoninkiusausta, uunilohta tai tortilloja.... Tai sitten valkosipuliperunoita, jauhelihapihvejä aurajuustotäytteellä ja vaikka kreikkalainen salaatti.... Saapi nähdä. Mutta joku HYVÄ salaatti pitää olla vappuna kyytipoikana ruualle, siitä tulee keväinen olo:D
  2. T

IDOLS-SUSANNA, mikä siinä tökkii? Huono ryhti sillä ainakin on...

Väärä pukuvalinta :D Minä oon jotenkin kyllästynyt näihin "idolseihin- voice of finlandeihin yms"..... Mutta mitäpä siitä, saahan sitä kyllästyäkin, ja katsoa ei oo pakko;) Mutta Susannalla on mielestäni kyllä kaunis, kantava ääni, ehkä jotenkin "liian nenään" tai liian "suoraan samaa linjaa"...
  3. T

Ahdistaa tuttavan tapa kohdella lastaan!!

Näinkin se on, mutta nuo kovin kärkevät/syyttelevät kannanotot vaan ei vie mihinkään.... Ja onneksi haukku ei tee haavaa, pahemminkin voisi olla. Mikä EI oikeuta tietenkään lasta "sanoilla suomimaan".... Mutta kuten sanottu, onneksi minä en joudu oikeasti pähkimään, mitä tekisin...
  4. T

Letut vai pannukakku

Varsin varteenotettava vaihtoehto:D:wave:
  5. T

Mikä ruoka ehdottomasti kuuluu jouluusi?

Meillä mies tykkää myös tosta imelletystä perunalaatikosta. Hän on länsi-Suomesta alunperin ja minä idempää, ja itse en oo tottunut tuohon imellettyyn. Mutta syön sitäkin, olen kaikkiruokainen. Mutta miehenpentele EI suostu maistamaan sienisalaattia, se on väärin|O:whistle:
  6. T

Mikä ruoka ehdottomasti kuuluu jouluusi?

Mitä einettä ilman siis ei "joulusi tule"? Minun jouluun kuuluu se kinkku, lanttulaatikko, sienisalaatti, rosolli ja graavi/kylmäsavulohi. Näillä eväin joulu tulee, kiits:xmas: Muutakin tarjotaan, kun muitakin syöjiä on, "sivuhuomautus":D
  7. T

Ahdistaa tuttavan tapa kohdella lastaan!!

Väsyneenä voi suusta päästä ulos "mitä vain". Ei saisi, mutta niin se vain on. Mietin vaan joskus, onko tämä yhteiskunta ihan oikeella hollilla, kun ihminen ei saa edes väsyä..... Ei tietenkään ole hyväksi sanoa noin lapselle, mutta ei ole hyväksi myöskään viskoa kiviä jo kaatuneeseen... Vaikea...
  8. T

Letut vai pannukakku

Niinpä, niinpä:xmas::wave:
  9. T

Letut vai pannukakku

Pelkäsin tätä:whistle: Seuraavan kerran lupaan vaan "paistavani jotain hyvää" :xmas:
  10. T

G : milloin teet joulusiivouksen?

Aloittelen jo viikonloppuna nyt. Sisältää imuroinnin, lattioiden "luuttuamisen", matot ulos tuulettumaan (jos ei sada), pölyjen pyyhinnän. Kaappeihin en koske, sillä emme vietä joulua kaapeissa :xmas: Aatonaattona aamulla pikaimurointi ja muu fiksaus, menen silloin illaksi itse töihin. Olen jo...
  11. T

Letut vai pannukakku

Eli hellan ääreen vaan ryytymään.... Mutta itsepähän lupasin:whistle: Odotan vielä muita vastauksia, jotka pönkittäis sitä toista vaihtoehtoa.....
  12. T

Letut vai pannukakku

Niin, niin.... Lupasin paistaa tänään lettuja, hillot ja kerma jo varattu kylkiäisiksi jääkaappiin. Mutta ajattelinpa tossa, että vähemmällä huseeraamisella pääsisin, jos tekisinkin pannaria. Ei tarttis seisoa hellapoliisina lettuja kääntämässä. Menisikö sinulle pannari läpi, kun lettuja oli...
  13. T

Tulipas mieleeni toisesta ketjusta: Minkä ikäinen teillä käy itse pesulla?

Lapsia on NIIN erilaisia.... Esikoinen hoitanut itsenäisesti suihkut ekaluokkalaisesta, hampaanpesuista muistutan kyllä edelleen. Ja ikää neidilla 15.v. nykyään. :whistle: Keskimmäinen hoitaa toki nykyään suihkunsa itse, muistuttelen kyllä alvariinsa asiasta. Tyttö 10.v ja ns. erityislapsi...
  14. T

lastensuojeluilmoitus?

Eipä mitenkään väärin ole tuo, lääkäriin pitääkin mennä jos esim. tulehdus sen riittämättömän hygienian takia. Ihan yleisemmällä tasolla ainakin itse ylempänä kommentoin sitä, että "koko kylä, tai edes suku, kasvattaa" -periaate on jo sukupuuttoon kuolemassa. Toivon mukaan asiat selkiytyy, ja...
  15. T

lastensuojeluilmoitus?

Tämä aikakausi taitaa olla se "ilmoitusten ihmemaa"..... Ei mitään koko kylä, tai edes lähisuku kasvattaa/huolehtii.... Jos kys. perhe jo lastensuojelun asiakkaita, luulisi heidänkin jotain huomaavan. Mutta jos epäilee lapsen terveyden/turvallisuuden vaarantuvan, taitaa nykylaki...
  16. T

Itsemurha mielessä

Voimia! Takuulla raastava, tuskallinen tilanne ja olo.... Sanoilla ei juuri voi lohduttaa, mutta kenties ne voivat edes kantaa, pahimman yli. Kirjoitit, että pitää jaksaa läheistesi vuoksi, mutta sinun pitää jaksaa myös itsesi vuoksi, sinun elämäsi on tärkeä. Surua ei voi kiirehtiä, mutta...
  17. T

Hei, nyt on LAUANTAI! Mitä lasissa ja lautasella?

Tai ehkä Camembert :xmas: Taannoin muuten meidän takikselta olis löytynyt varsin pulskia herkkuyksilöitä.... Ja näyttivät sarvensakin. Oon kaikkiruokainen, mutta takavuosien kokemukset ravintolan puolelta ja etanapannuista kera valkosipulivoin saa liian äitelän ötläkän muiston pintaan.... Mutta...
  18. T

Tähän luotan, koon kovaan voimaan:xmas::wave:
  19. T

tehdäkö lastensuojeluilmoitus?

Nimettömänäkin voi tehdä. Minusta vaan jotenkin tuntuu, että jokainen jotenkin "tuntee", kun sen ilmoituksen aihe on todellinen ja sitten se vaan tehdään Ihan "aiheen-ohi", niin meillä esikoinen aikanaan huus kurkku suorana "apua", kun ei saanut tahtojaan läpi. IHANA, että meillä oli niin...
  20. T

Juomani on Napoleon :xmas: Ja Pringlesit päälle, ei ehkä kovin ylevää yhdessä :whistle: Mutta jo toista viikkoa jatkunut flunssa, joka äityi poskiontelotulehdukseksi, antaa anteeksi tämän kulinaarisen kämmin:wave:

Yhteistyössä