Hakutulokset

1. M

HELMIKUUN HELMET 2013 *marraskuu*

Adii :laugh: Mä vedin aikanaan pariin kertaan sellaiset herneet nenään, kun mies alkuaikoina osti jotain ihan järjetöntä ja makuni vastaista. Rahat oli tiukilla, mä vielä lukiossa ja mies menossa inttiin ja osti Stockalta mulle ihan muutes vaan lahjaksi ruskean käsilaukun. Ja mä vihasin ja...
  2. M

Bliss Tsemppiä pienen potilaan kanssa! Toivottavasti sairastelu loppuisi tuohon lääkemäärään! Tiuhti komea massu :) Adii Hyvä että levosta on ollut apua. Toivottavasti jaksat lepäillä ja levosta on apua vielä pitkään :) Enpäs ollut tajunnutkaan miten vaikeaa on hillitä tahtia ja ennen...
  3. M

J+ sulla on oikeus vaihtaa neuvolatätiä ja lääkäriä, voit myös valita kokonaan toisen terveysaseman halutessasi (silloin lapsenkin neuvolat tulee olemaan siellä). Mä en kanssa pidä neuvolatädistäni enkä lääkäristä ja tällä viikolla tarkoitus soittaa ja vaihtaa kumpaakin ja samalla varata ensi...
  4. M

Suurperheen kasvattajat

Crocukselle kiitos synnäristä soo soo tervetuloa mukaan Viime viikolla tuli taas vuotoa ja Naikkarilla käynti sen myötä. Istukka kasvanut kohtuun sisälle (normaalisti 1:2500 raskaudessa, mulla 3 sektion jälkeen riski 50% mitä kukaan ei ennalta voinut mainita) ja vuotojen määrästä riippuen...
  5. M

Äiti maa: meillä on 3 vanhemmalta leikattu ja vanhimmalta leikattin samalla kertaa molemmat "risat". Kukaan ei ollut kipeä kuin ko. illan ja verenvuotoriskin takia taisi olla viikon kielletty riehumiset/ liikkaharrastukset. Vain esikoinen, jolta molemmat risat lähti 6v. iässä oli kipeämpi, mutta...
  6. M

Adii Voi kuinka kurjaa! Toivottavasti makuutus auttaa ja pääsette edes muutaman viikon eteenpäin. Onko ollut puhetta kortisoniin antamisesta? Mua jäi viimeksi vaivaamaan se etten muistanut kysyä asiasta eli tiedätkö/ tietääkö kukaan paljon ennen synnytystä kortisooni on annettava, jotta kerkeää...
  7. M

HELMIKUUN HELMET 2013 *lokakuu*

Musta mies ei tee mitään neuvolassa, ei edes voimavarakeskustelussa. Joko mies osallistuu hommiin tai sitten ei. Ei yksi parin minuutin keskustelu neuvolassa asiaa muuksi muuta, kyllä sen tahdon on synnyttävä miehestä itsestään. Harmaa päivä, ehkäpä annan periksi ja menen päikkäreille :)...
  8. M

Kiitos kaikille tsemppauksesta! Kokeilen kyllä hillitä menoja, mutta vaikea on heittäytyä kerrasta kotona olevaksi, kun on kaikkea hommaa ja luottamustehtävää jne. edelleen delegoitavaksi. No eiköhän nekin tule hoidetuksi viikonlopun aikana pois. Onneksi on sähköpostit ja kännyt! Istukan...
  9. M

Nököselle tsemppejä toiselta pakkolepäilijältä. Kyllä vaatii ajatusmaailman muuttamista, että osaa olla paikallaan. Ei sovi meikäläisen luonteelle lainkaan vaan minkäs teet! Omaa napaa eilisestä päivästä: Aamulla taas vuotoa ja kun oli kerta käsketty aina näytille niin meninhän minä...
  10. M

Tigelle pahoittelut vielä tätäkin kautta. Osasiko lääkäri sanoa onko perinnöllinen vika eli mahdollisesti uusiutuva vai "vain huonoa tuuria"? Paljon jaksamisia ja toivottavasti tuska ja murhe helpottuu vähitellen ja uskaltaudutte uutta pienokaista miettimään :hug: Maarit
  11. M

Suurperheen kasvattajat

Rakkaudesta äiti pahoitteluni!! Saitko pillerit vuodon aloitusta varten vai miten tyhjennys tarkoitus hoitaa? Toivottavasti hoituu ilman kaavintaa ja pääsette yrittelemään uutta, loppukesän/alkusyksyn pienokaista piakkoin. Naikkarilta tuli taas soitto ja virtsan pitkäviljelyssä oli isoja...
  12. M

Sisätutkimusta ei suositella tehtäväksi usein, jos on vuotoja eikä suppareita. Naikkarilta soittivat, että virtsan pitkäviljelyssä jälleen kerran bakteerikasvustoa ja varsin paljon eli toinenkin antibioottitulehdus nyt sitten yhtä aikaan päällä :( Ei taaskaan mitään oireita ollut...
  13. M

Suurperheen kasvattajat

Lynette jäi terkkarireissu väliin, kun sunnuntaina rupes taas verta tulee. Kävin sitten Naikkarilla ja sain antibioottikuurin reseptin mahd. emätintulehduksen hoitamiseen. Vauvalla kaikki ok, mutta istukka pahassa paikassa ja aiheutta tätä vuotelua. Pitää kuulemma mennä heti näytille, jos tulee...
  14. M

Esikoinen/ muihin lapsiin rakastuminen Itse sain esikoisen 25-vuotiaana, kovasti toivottuna. Silti vauvan synnyttyä tuntui jotenkin oudolta, että tämä on nyt se samainen vauva, jota mahassa olen rakastanut ja nyt se on tässä ja minun ja kukaan ei sitä vie. Kesti aikansa ennen kuin "uskaltautui"...
  15. M

Taikamyrsky/ pullovauva Mä olen kanssa osani imettämisestä yrittänyt ja epäonnistunut. Meillä käytännössä kaikki neljä lasta ovat olleet pullolapsia. Esikoinen imi 2-3 tuntia kerrallaan ja sen jälkeen parkui ruokaa (6 viikkoa yritettiin). Pullosta söi sitten käytännössä koko tarvitsemansa...
  16. M

Suurperheen kasvattajat

Lynette sun pitää ottaa rauhallisesti ettet saa aikaan suppareita muutenkin. Oma olo vaihtelee. Jalkakipu tuottaa ongelmia ja kävely on välillä liki mahdottomuus. Pitänee mennä lääkärissä käymään maanantaina vaikka en arvauskeskuksen arvioihin kovin paljoa luotakkaan. Viikonloppuna tiedossa...
  17. M

Tutista esikoisella oli kova tarve imeä. Rinnalla imi 2t ja sen jälkeen vielä maistui tuttikin. 2 seuraavaa eivät oppineet tutille eivät sitä tarvinneet. Kuopus söi aikansa päivisin tuttia ja sillä sai kivasti todella pidennettyä kauppareissulla vauvan yhteistyötä ja sai taloon myös...
  18. M

Äiti maa ehdottomasti haalari! Muuten vielä käy niin, että vahingossa jää housut väärään paikkaan/ laittamatta päälle ja vaikka menisi päälle, niin lunta menee vaatteiden sisään ja sisävaatteet kastuu.
  19. M

Meillä on noita pieniä haalareita vaikka muille jakaa. Taitaa olla 6-7 tällä hetkellä. Viimeksi tuli lahjaksi 2 ja entuudestaan oli muutama ja vielä yhden mä menin ostamaan, kun oli niin ihana pinkki nallehaalari ja maksoi vain muutaman euron alessa ulkomailla. Villahaalaria käytettiin silti...
  20. M

Bumble/ Jenkkikoot newborn on alle 3,4 kg tarkoitettu ja seuraava koko on 0-3kk eli käytännössä meidän n. 52-60cm. Sitä kokoa en montaa suosittele ostamaan, koska vauvat eivät yleensä kovin montaa viikkoa niitä vaatteita kerkeä käyttämään ellei sitten synnytä 47cm/ alle 3 kg vauvaa kuten meidän...

Yhteistyössä