Hakutulokset

1. K

Helmikuun helmiäiset 2016 *Tammikuussa*

Mulla oli IMN jo kolmas verikoe eli on jo selvää että vauva on rheesus pos. ja minä miinusta. Anti-D sain myös kuten edellisestäkin vauvasta, nyt tosin jo raskauden aikana. Vasta-aineita voi silti kehittyä ja siksi ne otetaan uudestaan rv36. Ei mua verensiirrot pelota kunnei ole aiemmin muuta...
  2. K

Heip! Eilen poksahti uus viikko käyntiin! Laskettuun siis 4vk jäljellä. Henkisesti varaudun kuuteen :D Tein listan hankinnoista ja tehtävistä, jotka pitää vielä hoitaa. Pieni tuttipullo alkuun, liivinsuojia, hoitolaukku, myslipatukoita synnärikassiin, vauvan sängyn petaus, vaippoja, siteitä...
  3. K

Meillä muistaakseni neuvolassa ohjeistavat ambulanssia hälyttämään mikäli vesien menossa huomaa jotakin väriä. Oisko ollu vihreetä/ruskeeta tai verta. Muuten saa mennä ihan ite ja matkaa on noin tunti, riippuen kuskista ja liikenteestä ;)
  4. K

Omien potilashoitokertomusten pyytäminen sairaalasta

Voit. Sinulla on oikeus saada ne. Lisäksi lainmukaan niitä on kyllä säilytettävä että löytyvät kyllä.
  5. K

Elias, Niko, Juho, Niilo vai Aapo?

Niiloja ja Eliaksia on nimetty viimeaikoina paljon. Katso nimipalvelusta niin saat vähän suuntaa siitä. En tiedä haluatko suositun nimen vai et. Omasta mielestä Niko ei ole enää ajankohtainen. Mutta jälleen - riippuu mitä etsii. Kaikkiin sopii tuo Aleksi perään. Mieti vielä rimpsua sukunimen...
  6. K

Helmikuun helmiäiset 2016 *Joulukuussa*

Neuvolalääkärissä käyty. Hempat 127 ja vp hyvä. Oma painonnousu hidastunut, ihme kyllä kun jouluna mässäilin hurjasti! Ultraus tehtiin, jes! Lääkärin mukaan siro pieni tulossa, alhaalla oleili ja arvioi 2,6kg. Ultra näytti sitten 2,3kg. Ja syntymäpainoarvio la:na ois 3-3,2kg. Esikon arvio oli...
  7. K

Vai aatteliko joku ehtiä vielä tämän vuoden puolelle?!?! ;) :)
  8. K

Hauskaa vuodenvaihdetta ja ihanaa ens vuotta kaikille! ;) Meil tulee kaksi tuttua perhettä kylään, saunotaan, syödään, katsotaan hiukan ilotulituksia. Rauhallista semmosta. Sitä ennen mulla on aamulla neuvola ja "synnytystapa-arvio". Tuun kertoo sitte mut niin toivon että siellä olis se...
  9. K

Koulutusero parisuhteessa - ongelma?

Mörköäiti kommentoi hyvin ja pistää minutkin ajattelemaan laajemmin. Joidenkin (minunkin?) kommenteista paistaa stereotypiat...ihan aluksi mietin vain tuntemiani pariskuntia että heillä jotenkin "mätsää" koulutus- tai tulotausta. Mutta ehkä pariutumiseen on vaikuttanutkin ihan muut tekijät...
  10. K

Mul on ensviikol lääkäri (rv 35+3) mutta ultra kuuluu synnytystapa-arvioon vain ensisynnyttäjillä. Eli en tiedä mitä tuolla tehdään?! Ehkä kokeilee kohdunsuun tms. Tunnustelee onko pää alaspäin?
  11. K

Jos putkimies on yritysjohtaja (tässä kohtaa vaikka mies) niin vaimonsa on vähintään esim. osakas tai sihteeri samassa puljussa ja tulotasot kohtaavat. Siis esimerkkien antaminen ammateista on vaikeaa. En todellakaan itse ajattele etteikö se siivoojakin voisi perustaa kaupungin menestyneimmän...
  12. K

Joo tosiaan ehkä pari valitaan jo tietystä paikasta. Tai harrastusten parista. Mites baarikäyttäytyminen? Jutellaanko siellä omanlaisten ihmisten kanssa enemmän ja siksi kumppaniksi valikoituu henkilö jonka koulutus/tulotaso on likipäin sama kuin oma? Kyllä ne perhetaustatkin taitaa vaikuttaa...
  13. K

Oon miettinyt monesti samaa. Kun pohdin kaikkia tuntemiani, eri ikäisiä pareja, niin kyllä mieleen tulee että koulutustausta vaikuttaa. Ihan mutua tää mulla on. Mutta monellako lääkärillä on puolisona siivooja? Tai yritysjohtajalla se putkimies? En tunne ketään lähipiiristä.
  14. K

Närästystä?

Voi se olla närästyksestä johtuvaakin. Tai "närkästyksestä" jos oikein rintalastasta ottaa :D no ei vaan mutta myös jokin nikamalukon tapainen kun rintarangan liikkuvuus raskauden myötä vähenee ja vauva/vatsa painaa ylhäällä kylkiluita. Syy on selässä mutta tuntuu usein rinnan puolelle. Voipi...
  15. K

Lattialta seisomaan ilman käsiä - onnistuuko?

Juu nivelten kunto on ratkaisevin. Ei niinkään notkeus. Fysioterapiaan voitte tulla opettelemaan miten lattialta voisi päästä ylös. Onnistuu mm. yhdellä jalalla tai halvaantumisen jälkeen kun toinen puoli ei niin pelitä...
  16. K

Lattialta seisomaan ilman käsiä - onnistuuko?

Tämähän on aivan helppo tai sitten typerä. Sieltähän voi nousta niin monella tapaa...
  17. K

On tämä yötissistä vieroitus sitten yhtä helvettiä

Mä lähetän pelkät tsempit! Tiiän, on raskasta....
  18. K

Tammikuun tuikkeet 2016 *loka-marraskuussa*

Te tammikuiset ootte tosiaan kaikki siirtyneet facen puolelle. Kai joku on jo synnyttänytkin? Ainakin tuolla meillä helmikuistenkin puolella on jo syntynyt, tod. aikaisin mutta kuitenkin :)
  19. K

Mä oon kans tuoksutellu pesuaineita. Mun himon kohteena on Tolu. Keittiö- ja yleistolu parhaita! :D:D:D Kaksi päivää töitä ja sit äitiysvapaille!!! Jeee... Mul ei oo vaivoja juurikaan. Hyvä olo, jaksan! Jos tällasta ois ollu koko aika niin...loppuraskaus on selvästi mun aikaa! En osaa noita...
  20. K

Mä oon kans tuoksutellu pesuaineita. Mun himon kohteena on Tolu. Keittiö- ja yleistolu parhaita! :D:D:D Kaksi päivää töitä ja sit äitiysvapaille!!! Jeee... Mul ei oo vaivoja juurikaan. Hyvä olo, jaksan! Jos tällasta ois ollu koko aika niin...loppuraskaus on selvästi mun aikaa! En osaa noita...

Yhteistyössä