Hakutulokset

1. M

Joulukuun tontut -15 *kesäkuussa*

Tsemppiä, Hokkeli, jatkotutkimuksiin. Onneksi ihan ylivoimaisesti suurin osa seulahälytyksistä osoittautuu vääriksi. HooKoolle onnea poikalupauksesta! Mullakin on ollut koko ajan ihan poikaolo, mutta juhannuksena näin unta, että meillä oli tyttövauva. Nyt en sitten oikein tiedä. Mulle ei kyllä...
  2. M

3-kymppiset ensimmäistä odottavat

Onnea Turriina ja Emmy-77! Minulla oli alussa monta viikkoa sellaista menkkamaista jomottelua, jota jatkui ehkä viikolle 8 tai 9 asti (en muist tarkkaan). Se lienee ihan normaalia. Minulla oli myös tosi voimakkaista toispuoleista kipua jossain munasarjan kohdalla, jonka tulkitsin johtuvan...
  3. M

Olen pahoillani Rockwell :cry:. Voimia rankan tilanteen edessä.
  4. M

Onnea, tamariini, hyvistä kuulumisista. pöllötär, NeitiPelargonia: Samansuuntaisia keskusteluja on ollut myös joulukuisissa. Niinhän se aina on, että ihmiset pelkää eri asioita, ja toiset ei aina ymmärrä. Suurin ongelma tulee siinä, kun toisilleen vieraat ihmiset kirjoittavat ja tulkitsevat...
  5. M

Täällä on ollut vähän erilainen viikko. Olin maanantaina ajamassa töistä kotiin Ykköskehää itään, kun Vihdintien liittymästä oikealta tuli auto suoraan kylkeen. Paiskauduin poikittain vasemmalle kaistalle, josta tuli toinen auto kuljettajan oveen. Sain pysähdyttyä ennen kaidetta oikealle...
  6. M

Rockwell: huolesi on ihan ymmärrettävä, mutta yritä muistaa, että eri ihmisillä on hyvin erilaisia oireita, enkä minä ainakaan ole näynyt yhtään tieteellistä tutkimusta, jossa olisi löydetty joku korrelaatio oireiden voimakkuuden ja keskenmenoriskin välillä. Ehkä kannattaa pysyä poissa...
  7. M

Ylipainoisten odottajien ketju

Meillä tärppäsi toisesta yrityskierrosta. Ikää 32 ja BMI tosiaan se noin 43, ylipainoa varmaan noin 60 kg. Aina olen ollut terve, ja kierto on ollut säännöllinen. Ovista en ole koskaan tikuttanut. Olin itse varautunut siihen, että yritys kestää kauan, koska olin lukenut, että ylipainosta...
  8. M

Jos saa kuitenkin tarpeeksi energiaa, niin ei ylipainoiselle laihtumisesta ole muuta kuin hyötyä. Esim. Käypähoito-suositusten mukainen kalorimäärä raskausdiabeteksen hoidossa on n. 1600-1800 kcal/vrk. Kyllähän tuolla määrällä reilusti ylipainoinen laihtuu. Ehkä laihdutuskiellolla juuri...
  9. M

Zoona, yritä vaan ottaa rauhallisesti (varmasti helpommin sanottu, kuin tehty), ei niin pieni määrä niin pieniprosenttista juomaa yhden kerran voi aiheuttaa mitään. NeitiPelargonia, kai se on ihan normaalia, että vatsa menee sekaisin alkuraskauden aikana ihan ilman mitään...
  10. M

Olen todella pahoillani puolestasi, kun koet tarvetta tulla palstalle, jolle et selkeästi kuulu, haukkumaan muita. Toivottavasti sait tästä purkauksesta jonkinlaista helpotusta. Lisäksi olen pahoillani, että olet ilkeä, ja siitä, ettet tiedä, että "veronmaksajat" on yhdysssana. Mutta niinkuin...
  11. M

Onnea, Viiu, tytöstä! Täällä tuntuu, että viimeiset pari viikkoa on menneet tosi nopeasti. Kohta päästään kaksinumeroisille viikoille! Etova olo vaivaa yhtä päivittäin, mutta oksentanut en ole pariin viikkoon. Lisäksi nyt on alkanut tulla repäisykipuja esim. aivastaessa ja jos vaihtaa...
  12. M

Mäkin olin lukenut monenlaisia juttuja siitä, miten ylipainoiset naiset kärsii paljon useammin lapsettomuudesta. Minun kohdallani ylipainosta ei näyttänyt olevan haittaa, tokasta yrityskierrosta tärppäsi. Toisaalta mulla ylipaino ei selkeästi ole vaikuttanut negatiivisesti hormonitoimintaan, ja...
  13. M

Mulla tänään viikkoja kasassa 8+1 ja BMi 43 :(. Ensimmäisessä neuvolassa täti ei mitenkään kauhistellut painoa, mutta kyllä siitä puhuttiin. Olin jo etukäteen käynyt etsimässä raskausajan diabeteksen hoito-ohjeet, ja korjannut ruokavaliota niiden mukaiseksi. Olin itseasiassa varautunut...
  14. M

NeitiPelargonia, toivottavasti kaikki on hyvin ja vuoto on harmitonta. tamariini, kiva, että olette saaneet paremman keskusteluyhteyden auki, vaikka sitten vaikeuksien kautta. Me käytiin toissapäivänä varhaisultrassa, ja sieltä löytyi ihan oikeasta paikasta 15,1 mm pitkä pikkukaveri...
  15. M

Joulukuun tontut -15 *toukokuussa*

Eilen käytiin varhaisultrassa, ja sieltä löytyi pikkukaveri, joka oli 15,1 mm pitkä ja vastasi neuvolan laskemia viikkoja 7+6. Mulle voisi vaihtaa la:ksi 17.12. Mä en nyt erityisesti pelkää mitään raskauteen liittyvää. Ennen plussaa pelkäsin tosi paljon, että en voi edes tulla raskaaksi...
  16. M

Zoona: Eikös noita vakuumissa olleita voi syödä, jos ne on lämmitetty kunnolla? Listeria kuolee 70 asteessa. Mä ostin lämminsavulohta kalatiskiltä, ja vielä erikseen varmistin, että ei oo ollut kypsentämisen jälkeen vakuumissa. Nyt voi kyllä mennä hetki ennen kuin seuraavan kerran syön...
  17. M

Ai niin, kestovaipoista vielä. Kaikki mun kaverit, joilla on lapsia, käyttää pelkästään kestovaippoja (poislukien jotkun matkat ja erikoistilanteet), eikä kestoilu ainakaan heidän puheidensa perusteella kuulosta mitenkään ylitsepääsemättömän hankalalta. Toki se joissain tilanteissa saattaa olla...
  18. M

Mekin ollaan raha-asioista puhuttu ihan avoimesti. Meillä on se tilanne, että asunto (ja samalla laina) on minun, ja minulla on tällä hetkellä n. 3 kertaa niin isot tulot kuin miehellä, joka tekee töitä vain opiskelujen ohessa. Me laitetaan molemmat sama summa kuussa taloustilille, josta sitten...
  19. M

Onpas täällä nyt intouduttu kirjoittamaan. Kiva! Vähän vaikea pysyä perässä, kylläkin, kun käy sen verran harvoin lukemassa. MelodyPop, hienoa, että ultrassa oli kaikki niin kuin pitääkin. ON: Nyt on erilaiset mahaongelmat alkaneet vaivata. Tuntuu, että oon koko ajan ihan täynnä, ja...
  20. M

*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Tsemppiä, Lennis, vastoinkäymisten edessä. Toivottavasti kohta jo helpottaa. Ja onnea Fiidu ja NeitiPelargonia! Ihan uskomaton plussa-aalto! Tätä lisää! Tervetuloa sitten tuonne 3-kymppisten ensikertalaisten odottajien palstalle. Varasin tänään varhaisultran, joka on kuitenkin vasta 6.5...

Yhteistyössä