Hakutulokset

1. V

Mitkä tuplat?

Ainakin yhdessä oran mallissa on istuintilan leveys 56cm, eli 28cm per lapsi. Teutonioissa se on 33cm. Aika iso ero! (ja brioissa yms taitaa olla vain 25cm). me ostettiin meidän tuplat Suomesta, uusina. Hintaeroa Saksasta tilattaessa olisi ollut 50e, joten näimme parhaaksi ostaa Suomesta, ihan...
  2. V

Autolla ajaminen viimeisillään

Ihan hyvin voi pienikin äiti ajella loppuun saakka! Mä olen 150cm (eli oikeasti lyhyt) ja ajelin ihan loppuun saakka, synnytystäkin edeltävänä päivänä huristelin ympäriinsä :) ihan ilman ongelmia. Mies etukäteen kiusasi, että lopussa vatsa ei mahdu, eivätkä jalat yllä polkimille, mutta väärässä...
  3. V

Mitkä tuplat?

meillä siis teutonia team alu S4. maksoi 599e (ilman kantokoppia, kun me saadaan se vauvalle esikoisen teutonioista). Mä en itse asiassa ole mitannut ulkomittaa, mut kai se on 78-79cm, ainakin meillä täällä sisällä sopii hyvin tavallisista makkareiden ovista yms. Istumatilaa per lapsi on 33cm...
  4. V

Mitkä tuplat?

meillä teutonian tuplat sisaruksille :) (niissä on aika leveä istumatila molemmille verrattuna moniin muihin, ja silti mahtuvat 80cm ovesta).
  5. V

Milloin sektio?

minulla oli sektio rv 38+3. syynä erittäin ahdas lantio. Tehtiin Vaasassa. Aika sovittiin pari viikkoa etukäteen.
  6. V

onko totta vai tarua?

Kyllä mulla meni ekat viikot niin, että pystyin vain kulkemaan varovasti sängyn, sohvan, vessan ja keittiön väliä. Kipulääkkeitä söin. Mies hoiti vauvan täysin, minä ainoastaan imetin. Ja mies hoiti kodin ja kaiken muunkin. Suihkussa käynti oli yhtä tuskaa, kyyneleet silmissä kävin. Isyysloman...
  7. V

synnytykset aina sektiolla

\ no hoh hoijaa! Onko se kiinni itsetunnosta, vai mistä, jos ei koe sektiota synnytykseksi? :laugh: todellakin normaalit sektioäidit osaavat nauttia lapsistaan, ja kokevat synnyttäneensä. Nuo "vain alatiesynnytys on synnytys" -äidit eivät vain arvosta itseään ja kokemaansa. Armeijaa ja...
  8. V

Porissa tai Vaasassa synnyttäneitä?

Mä olen synnyttänyt sektiolla VKS:ssa. Ei mitään valittamista :). Ja kesällä menen uudestaan, hyvillä mielin. Sektioon siis uudestaan. Kaikki puhuivat minulle suomea ilman ongelmia. Täyttä siellä osastolla oli, mutta silti henkilökunta oli mielestäni mukavaa.
  9. V

mitensaan ystäväni takasin?

Kirjota kirje. Ja anna aikaa ystävälles. Riippuu vähän siitäkin että kuinka oot loukannu ystävääs...anteeks antaminen ei ole niin helppoa ja yksinkertasta.
  10. V

MITÄ KAIKKEA LEHTITAIKINASTA?VINKIT KEHIIN!

Suolaiset ja makeat ohjeet kelpaa... eli kaupan valmista lehtitaikinaa olisi, josta saa 24 torttua,mutta jotain muuta olisi kiva kokeilla :p
  11. V

Nimenanto juhlat

Aurinkoista syyspäivää kaikille!! =) Help! :\| Kertokaa ideoita tai toteutuneita nimenanto juhlia, miten teillä ne on toteutettu? Me vanhukset emme siis kuulu kirkkoon, mutta haluaisimme tietysti pitää nimiäiset, mutta mutta... tuleeko maistraatista jokin ihminen sinne juhliin? Onko niissä...
  12. V

maitopullo pois

minkä ikäisenä olette ottanut lapselta maitopullon pois? miten saatte lapsen nukkumaan ilman sitä ? hyviä neuvoja kaipailisin
  13. V

Tunteita?

Rakkaus voi kuolla tai sitten on niin, että on aikoinaan vain luullut rakastavansa ja kyse onkin ollut jostain riippuvuudesta. Itse koen joskus sääliä toisinaan myös vihaa ex:ää kohtaan. Yleensä en koe yhtään mitään tunnetta.
  14. V

Lasten ikäerosta

Meillä kaksi lasta, esikoinen 8 vuotta ja kuopus 9 kk eli ikäeroa on yli 7 vuotta. Esikoinen meni ekaluokalle samana päivänä kuin kuopus kotiutui sairaalasta. Esikoisesta on paljon hyötyä, hän hoitaa vauvaa kätevästi.Viikko sitten kun minä ja mies oltiin yhtaikaa oksennustaudissa, esikoinen...
  15. V

Kaikki synnyttäneet kommentoikaa

olen synnyttänyt ensimmäisen lapseni 8kk:ta sitten ja synnytys oli paljon helpompi kuin luulin. Lehdissä olevat jutut lisää enempi pelkoa kuin helpottaa sitä, itse ajattelin että kaikilla on erilainen synnytys ja jätin lehtien jutut aika vähälle lukemiselle. minulla ponnistusvaihe kesti...

Yhteistyössä