Hakutulokset

1. S

Lokakuu 2018

Pitää tulla vielä äimistelemään, kun menin Kelan sivuille katsomaan jotain muuta, mutta huomasin että he ovat tehneet päätöksen jo äitiyspäivärahasta!!! Kai työnantaja on sitten ne tulot ilmoittanut sinne, ajattelin että päätös menee sinne syyskuulle. No, siis ei huono juttu.. Olen vain tosi...
  2. S

Lokakuu 2018

@ahmis itse haen/hain tuon 6kk mukaan ja en laittanut siihen mitään summia, vaan ne menee sitten suoraan palkanlaskennasta. Sinnekin heille(palkanlaskentaan) laitoin tiedoksi että tässä kopio Kelaan menevästä todistuksesta ja tarvitsen tiedot viimeisen 6kk palkasta, sekä mulla ne maksaa myös eka...
  3. S

Lokakuu 2018

Täällä työpäivän lomassa käyn lukemassa ja kommentoin, näin kesällä pystyy välillä :D Itsellä alkanut olemaan tuota yöheräilyä enemmän mistä puhut @Dippadai. Eilen oli eka yö että tuntui kunnolla epämukavalta se nukkuminen, ei oikein tiennyt kummalla kyljellä nukkuisi.. Toki saattoi johtua vähän...
  4. S

Lokakuu 2018

Täytyy todeta sokerirasituksesta, että kyllä siitä yleensä selviää.. Itsellä huomannut että joka kerta se litku vaan tökkii pahemmin. Mutta olisin saanut juoda myös vähän vettä sen parin tunnin aikana, olisi auttanut ehkä pahimpaan makuun suussa.. tai makeuteen. Tänään saapui mun vaunut...
  5. S

Lokakuu 2018

Itsekin piti tuota vähän katsoa, tosiaan Kelan ohjeissa oli kohta että jos äitiysloma alkaa 1.1.2018 jälkeen, käytetään vuoden 2016 vahvistettua verotusta. Mutta onko mahdollista tilanteessasi, että katsoisi viim 6kk tulojen mukaan, jos siinä on selvästi se 20% noussut ansiot vuodesta 2016...
  6. S

Lokakuu 2018

Luin itse tuon kaksplussan artikkelin sairaalakasseista, tässä ihan hyviä vinkkejä itsellekin kolmen äidin vinkkelistä. Toki pitää huomioida se lokakuun sää mutta muuten :) https://www.kaksplus.fi/raskaus/synnytys/mita-mukaan-synnytykseen-3-aitia-paljasti-sairaalalaukkunsa-sisallon/
  7. S

Lokakuu 2018

@Montecea joo siis saan julkiselta, ihan neuvolalääkäri se on joka sen kirjoittaa. Muuten olisi pitänyt mennä itse metsästämään lääkäriä, jos aikoja ei olisi ollut.. Silloin sekin kyllä julkiselle. Tosin ajattelin, että jos neuvolan kautta ei olisi onnistunut, olisin kysynyt työterveydestä...
  8. S

Lokakuu 2018

Piti vielä päivitellä omia kuulumisiakin. Tänään tosiaan neuvola, oma tätsy paikalla. Sokerirasitus oli kyllä paikallaan, vaikkakin lähete oli unohtunut. Ja arvot olivat hyvät, unohti kirjata ne vihkoon mutta odotan että päivittyy Kantaan. Siitä huolimatta joudun/saan mittailla arvoja. Laittaa...
  9. S

Lokakuu 2018

@Montecea olin yhteydessä puhelimitse omaan vakuutusyhtiöön, oikeastaan muissa asioissa, mutta siinä samalla asia tuli puheeksi ja riitti tieto lasketusta ajasta. Itsellä OP-Vakuutus. Ja tosiaan, ei ole osana vauvavakuutusta. Otin sen erillisenä, tosin on jatkuvana koska tuli edullisimmaksi ja...
  10. S

Lokakuu 2018

@Ane773 piti kommentoida, että ainakaan täällä Suomessa ei tarvitse olla omia vaatteita vauvalle sairaala aikana. Silloin he saa käyttää kyllä sairaalan vaatteita. Ja se on helppo jos ja kun menee sotkuun niin vaihtaa heti uudet. Sitten kun kotio lähtee niin omat vaatteet. Pitää itsekin...
  11. S

Lokakuu 2018

Noniin, nyt tulin jatkamaan omaa sepustustani. Piti jo aiemmin, mutta kone sekoili omiaan.. Kävin eilen sokerirasituksessa, tosin sen aloitus viivästyi melkein tunnilla kun lähetettä ei löytynyt ja sitten jouduin sellaisen hankkimaan.. Sain kuitenkin.. oli kyllä kunnon aamushow. En tiedä mikä...
  12. S

Lokakuu 2018

Kiitos uudesta pinosta. Huomasin että ainakaan Hyvinkää ei ole tuossa sairaalalistassa, en tiedä onko muitakin jäänyt siitä pois. Tässä oma lista 3.10/saraneito/31/HYS/poika/rv 25+6 @Ane773 tarkoitin tuolla aloitus kesälle tai syksyllä sitä, että täällä monesti keskustelun otsikoissa voi olla...
  13. S

Lokakuiset 2018 <3

Haluaako joku tehdä uuden aloituksen kesälle ja syksylle ? Ehdottaisin jotain loppukuun odottajaa, en uskalla luvata että itse pystyn päivitellä jos ja kun vauva ajoissa syntyisi.
  14. S

Lokakuiset 2018 <3

hei pitkästä aikaa, olen käynyt lukemassa mutta en ole jaksanut kirjoitella.. ollut paljon kaikenlaista tässä.. @amaia kysyit radista.. Mulla oli ohjeistus käydä nyt tää toka radi rv 23-26, joten käyn ensi maanantaina kun mulla ns vika viikko menossa.. en sitten yhtään viime tinkaan jättänyt...
  15. S

Lokakuiset 2018 <3

@Ane773 , laitoin paperit netin kautta, joten ei siinä kauan nokka tuhissut.. Vaikkakin netin kautta laittaessa pitää kaikki kolme hakea erikseen ( lapsilisä, äitiyspakkaus/raha, äitiyspäiväraha), kun taas jos hakee paperisena, on ne kaikki samalla lomakkeella mahdollista hakea.. mutta joo...
  16. S

Lokakuiset 2018 <3

Noniin, neuvolassa käyty. Kaikki siellä hyvin. Painokin melko lailla samassa kuin ihan alussa. Syke kuului hyvin. Hb oli hyvä, pyysin mittaamaan jos väsymys olisi johtunut siitä.. mutta ei ollut. Todistus Kelaa varten saatu ja sinne sen tänään jo lähetin ja innokkaana laitoin kaikki Kelan...
  17. S

Lokakuiset 2018 <3

@Ane773 eskariin tutustuminen meni oikein hyvin :) Poika tykkäsi ja olisi varmasti aloittanut samantien, pitkä kesäloma oli nyt ihan huono asia. Vaikka ei ollut ryhmässä lainkaan tuttuja, kun siirrytään ns eri eskariin kuin mihin ne lapset vanhasta päiväkodista niin ei haitannut. Äidillekin...
  18. S

Lokakuiset 2018 <3

Onnea tyttö- ja poikalupauksista! Täällä olo ollut melko tasaista. Viikolla sain tulokset verikokeesta, kävin ottamassa testin koskien parvorokkoa, jota lapsen päiväkodissa ollut liikkeellä ja vastaus tuli että olen sen joskus sairastanut ja vasta-aineet löytyy. Hyvä tämmöinenkin nyt tietää...
  19. S

Lokakuiset 2018 <3

@amaia ja @ahmis on kyllä huojentavaa kuulla että ei ole yksin tämän asian kanssa.. Ja juuri tuo kun mietin, että kuitenkin tässä ollaan melko pitkällä ja "kohta" jäämässä äitiyslomalle, ja mitään ei näy.. Sitten mietin että ehkä se on osittain tämmöistä heillä jotka saa tietää raskaudestaan...
  20. S

Lokakuiset 2018 <3

Pitkästä aikaa tulee taas kirjoiteltua, viime viikko meni palautuessa sairasteluista ja lomareissusta, jossa taisin saada pojalta jonkun ripulin.. Tosi kiva risteily olikin buffetteineen, not :D Joo siitä sit palauduttiin.. Luin jostain että nyt pitäisi olla muka hyvä virkeä vaihe tässä...

Yhteistyössä