Hakutulokset

1. S

Paljonko miehenne siivoavat/tekevät kotitöitä?

Tekee aika paljon. Miehellä on tapana jättää jälkeensä aina kamala sotku (saattaa myllätä jonkun kaapin ihan sekaisin ja pahimmillaan viskellä kamaa lattialle, kun on muka niin kiire, roskat ja tiskit jää pöydille, lasten vaipat vessan lattialle jne.), mutta toisaalta se saattaa ihan yhtäkkiä...
  2. S

olen sokissa. kävin lääkärillä pyytämässä lähetettä neurologille, minulla on luultavasti Add ja..

Ei meistä ole kukaan lastensuojeluilmoitusta tehnyt, vaikka mies hakeutui adhd-tutkimuksiin. Ja on kyllä oireillut niin että haittaa (lähinnä hänen omaa) elämää, mutta lapset ei mitenkään ole heitteillä tai laiminlyötyjä. Ja mullakin on ollut masennus. Eka ohjattiin depressiohoitajalle...
  3. S

YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

Ymmärrän, itse oon samasta syystä nyt ollut ilman leipää :D Minäkään en ole toistaiseksi puhunut laihdutuksesta kellekään, eikä oikein huvitakaan. Tuntuu, että sitten helpommin muut vahtii mun syömisiä. Nytkin kävin poikkesin lenkiltä kaverin luo ja tankkasin vettä ja join kahvit, ja oli helppo...
  4. S

Vastailinkin jo tuolla edellisellä sivulla, mutta jos keksisin tähän vielä lisää vaihtoehtoja: munakas mieleisillä täytteillä, smoothie, mysli (kannattaa tarkistaa tuoteselosteesta kalorit ja esim. sokerit! osa on ihan kamalia sokeripommeja), murot (sama kuin myslissä), banaanipannarit (munasta...
  5. S

Hienosti selvitty huonosta päivästä! Mulla oli toissapäivänä ihan kamala päivä menkkakipujen ja -vitutuksen takia, mutta mies onneksi patisti lenkille, ja lähdin sit vaikkakin vähän itkua tihrustaen... Kummasti se vaan nostaa mielialaa :) Suosittelen kaikille muuten sauvakävelyä, kaloreita...
  6. S

Mä syön usein rasvatonta rahkaa marjoilla (makeutan vaniljan makuisella stevialla), puuroa marjoilla (ja raejuustolla), paistettua kananmunaa erilaisilla täytteillä (tonnikala, paprika, kinkku, tomaatti, aurinkokuivattu tomaatti, oliivi... mutta kananmunaa ei kannata syödä ihan kamalasti niin...
  7. S

Mä suosittelen lämpimästi kaikille kiloklubin ruokapäiväkirjaa =) Se ei laske pelkästään kaloreita, vaan näkyy sellaiset "laatupallot" jotka pitäisi saada punaisesta keltaiseksi tai mieluiten vihreäksi, ja ne kertoo siis saako riittävästi tai liikaa oikean laatuista rasvaa, proteiinia, kuituja...
  8. S

Te, joilla kotona noin 2-vuotias (ja ehkä myös vauva?), mitä te...

Meillä ei täällä landella ole leikkipuistoja tai kerhoja, mutta onneksi on pari kaveria lähellä joilla on lapsia, niin kyläillään jonkin verran. Muuten tehdään ihan tavallisia juttuja; 2,5-vuotias auttaa paljon kotitöissä, ruuanlaitossa jne. ja ulkona teen jotain pihatöitä tai leikin lapsen...
  9. S

Mistä energiaa?

Mulla toimii yleensä se, että potkin itseni väkisin aloittamaan jonkin pienen jutun, ja saan sen valmistumisesta intoa ja lisäpuhtia tarttua seuraavaan haasteeseen. Jos jatkuvasti väsyttää, kannattaa myös miettiä, voisiko se johtua jostain terveysjutusta; vitamiinien puute, kilpirauhasarvot...
  10. S

Tästä olen vähän eri mieltä, koska terveyden puolesta pelkän painon lisäksi käytetään mittarina (ainakin diabetesriskin mittaamisessa) myös vyötärö-lantio-suhdetta ja vyötärönympärystä, jotka mulla kapealanteisena ja omppuvartaloisena on aika epäedulliset normaalipainossakin... Ei siis riitä...
  11. S

Kävin pari viikkoa sitten pätkäsemässä pitkät hiukset lyhyeksi.

Jos mä en viihtyisi tukassani ja siitä tulisi "ruma olo", niin taatusti koittaisin parantaa asiaa hatulla tai ponnarilla. Aika monella itsetunto on niin kovasti niistä hiuksista kiinni, että niitä värjätään jatkuvasti (koska oma väri muka on niin ruma), suoristetaan, kiharretaan jne. sen sijaan...
  12. S

Kävin pari viikkoa sitten pätkäsemässä pitkät hiukset lyhyeksi.

Ei siinä mun mielestä ole mitään erikoista, ettei viihdy kaikissa hiusmalleissa ja -väreissä tai vaikka vaatteissa.
  13. S

Musta kans tuntuu, että kaupungissa ruokaostoksilla käyminen on oikein elämys :D Ja sit hävettää kassalla kun on ihan tajuton kasa ruokaa, ne varmaan kattoo että tuolle riittäis vähempikin :laugh: Mutta kun hinnat on niin paljon halvemmat, koitan sitten ostaa kaikkea säilyvää mahdollisimman...
  14. S

Siskon lapsi on AINA likaisissa ja "huonoissa" vaatteissa. Onko loukkaavaa, jos ostelen hänelle vaatetta?

Eihän sun ole pakko sanoa, miksi ne vaatteet ostit. "Oli niin ihania pikkutytön vaatteita tarjouksessa että oli pakko ostaa nämä kun näin ne" ;) Varmaan siskosi osaa myös itse sanoa, jos ei halua vaatetuliaisia? Mun ystävät ainakin on vaan mielissään, kun vien aina melle pieneksi jääneitä...
  15. S

miten tuo kotihoidontuen puolittaminen käytännössä toteutetaan?

Jos ap:n tilanteessa lapset halutaan hoitaa kotona, äiti jää kotiin ilman tuloja. Jos miehellä kerran on noin isot tulot, ei kai lasten kotona hoitaminen ole siitä 300 euron kotihoidon tuesta kiinni? Uskoisin että lasten hoitoon vieminen aikaistuu lähinnä niissä perheissä, joissa molemmilla...
  16. S

Tervetuloa vaan mun puolesta :wave: Sulla on jo hieno urakka takana! Minkä ikäisiä sun lapset on? Mä täytin juuri 25 ja mullakin on kaksi lasta, 2,5v ja 7kk. Ylipainoiseksi lihoin esikoisen vauva-aikana vaikean masennuksen ja unettomuuden ym. ongelmien seurauksena, ja sen jälkeen olen jojoillut...
  17. S

Eilinen oli viikoin huonoin päivä syömisten kannalta. Lähdettiin aamulla ja luonnollisesti minä ilman aamupalaa, ja kotiuduttuun kuudeksi, käytiin kaupungilla hoitamassa asioita vauvan lääkäristä maalin hakuun, isompiin ruokaostoksiin ja mitä kaikkea, meiltä on sen verran matkaa että pitää aina...
  18. S

Jos tietäisit että naapurin vauva nukkuu vaunuissa pensasaidan takana...

Voisitko nukuttaa vauvan sisälle niissä vaunuissa? Me asutaan ihan tien vieressä ja täällä maalla on muuten ihan hiljaista, mutta sen rikkoo aina välillä rekka tai traktori -niistä tulee kamala melu kun ajavat läheltä. Kun esikoinen nukkui huonosti, heijasin vaunuja eteisessä kunnes vauva...
  19. S

Jos tietäisit että naapurin vauva nukkuu vaunuissa pensasaidan takana...

Jos se nukkumapaikka olisi esimerkiksi ihan hiekkalaatikon tai liukumäen vieressä, en sanoisi mitään, mutta muuten pyytäisin olemaan hieman hiljempaa vauvan lähellä, ei tarvitse ihan vieressä huutaa.
  20. S

Ylipainoiset huom! Onko teille VIERAAT ihmiset huomautelleet painosta???!

Mullakin ylipainoa 20 kiloa, yksikään vieras ihminen ei ole kommentoinut.

Yhteistyössä