Hakutulokset

1. Lettuperkele

The ketju

Oho, mä teinkin sitten useamman kuukauden katoamistempun. Sori. Onks teillä muilla lapsia joilla ADHD-diagnoosi? Mun ekaluokkalainen sellaisen sai ja nyt ollaan jo lääkkeitäkin kokeiltu, annosta nostettaneen tänään ja jos ei tepsi niin sit menee lääke vaihtoon. Meillä siis tilanne on aikasen...
  2. Lettuperkele

Pieni söpö prinssi tuli meille tänään :) <3!!!!

Hurjasti onnea! :flower:
  3. Lettuperkele

Pieni söpö prinssi tuli meille tänään :) <3!!!!

Niin siis mähän päivitin The Ketjuun ja odottajien puolen ryhmään niin osastolta kuin salista ja ihan vielä sittenkin kun lapsi oli syntynyt -- ja aika hyvin mulla riittää aikaa vauvalle ja esikoiselle ja miehelle, vaikka feissariinkin liityin pari viikkoa sitten uudestaan. Eiköhän Milannankin...
  4. Lettuperkele

ADD/ADHD-lasten vanhemmat!

Mikä lääkitys lapsella ja paljonko kustantaa kuussa? Onko jollakulla hoitokuluvakuutusta ja saako lääkkeistä, toimintaterapiasta tms. korvaukset?
  5. Lettuperkele

Unikoulusta/nukuttamisesta

Ei oikein vaan voi tällä hetkellä kun on koeaika menossa. Viikonloppuisin saisin päivällä nukkua hetken kun mies menee lasten kanssa lenkille, vaan eipä se uni tule sormia napsauttamalla, päivälläkään.
  6. Lettuperkele

Juurikin näin. Mulla on muutenkin uniongelmataustaa, pärjään suhteellisen vähillä unilla, mutta kun ei saa edes paria tuntia yössä nukkua yhtä soittoa. Mies ei voi vauvan kanssa valvoa, vaatii useamman tunnin unta yhtäjaksoisesti että jaksaa älyllisesti vaativassa työssä. Ja vauvaa pitää...
  7. Lettuperkele

Joo, viikko sitten paheni tällaiseksi. Noita heräilyitä ja "unikauhukohtauksia" huutoineen on ollut aiemminkin muttei näin usein. Ja se nukahtaminen kun kestää tunninkin, huutaa pää punaisena ihan kun sattuisi, mutta en usko että kyse on siitä, vaan ihan kenties liiasta väsymyksestä ja...
  8. Lettuperkele

Tuon tuosta tuskin vastaa samaa kuin mitä teillä on ollut nuorimmaisen kanssa, mutta esim. viime yönä sain ravata taputtelemassa pari kertaa tunnissa - ehkä kaksi tuntia vauva nukkui "putkeen", sitten taas alkoi voihkiminen ja heti huuto jos en ehtinyt ajoissa sängynlaidalle. Varsinaista...
  9. Lettuperkele

No mut siis kun eikös niitä ole ihan pehmeitä, tyyliin aina kun vauva itkee otetaan syliin ja rauhoitetaan ja sit lasketaan takas sänkyyn? Tai jotain käsi selällä -systeemiä? Ei kai ne kaikki ole huudattamista ja pahaa oloa?
  10. Lettuperkele

Tilanne on tämä: viiden kuukauden ikäinen vauva huutaa kuin päätä leikattaisiin silloin kun väsyttää. Nukahtamisesta on tullut taistoa, unet on rikkonaisia ja vauva herää itkemään tuon tuosta. Tiedän että tämä on ainakin osittain ikään liittyvää kun ollaan mobilisoiduttu ja alettu syömään...
  11. Lettuperkele

Mitä mieltä olette? Voiko antaa lapselle huuta kaupoissa?

Se on suomen kieltä. :whistle:
  12. Lettuperkele

Ensimmäinen synnytys käynnistetty yliaikasena, miten toinen?

Ekan käynnistys aloitettiin 42+1, syntyi 42+3 alakautta. Toisen käynnistys 38+1, syntyi kiireellisellä sektiolla lopulta 38+4.
  13. Lettuperkele

The ketju

Nyt kävi niin että mä olen takaisin lääkityksellä. Ahdistus iski kuin salama muutama päivä sitten ja itkuisuus siihen heti kaupan päälle. Eilen kävin neuvolapsykologin juttusilla ja heti perään työterveyslääkärillä. Kotiin pääsin sitten lääkkeiden kera ja varovasti aloitellaan. Ideana se, että...
  14. Lettuperkele

Oletko yh:n kasvattama?

En ole yksinhuoltajan kasvattama, enkä itsekään ole yksinhuoltaja.
  15. Lettuperkele

Nyt tarvitaan apua pian :(

Siis oliko sulla tarkoituksena vaihtaa uuteen tulevana keväänä? Jos niin, niin ettei olisi teho päässyt heikkenemään ennen aikojaan? Varmasti hankala tilanne. Osta toinen testi/digitesti niin saat varmuuden ja sitten terveyskeskukseen yhteys niin pääset ultrattavaksi, viikot tietoon ja...
  16. Lettuperkele

**Kesäkuun kullanmurut 2014**

Joo, onhan se ihan tuoreessa muistissa. Niin rankka oksentelu ympäri vuorokauden että siinäkin raskaudessa meinasin saada sairaalapaikan. Muistan ku vietiin viikonloppuna esikoista kaverisynttäreille tän kaupunginosan toiselle puolelle kävellen ja ulkona satoi, oli kylmä ja ahdistava ja mulla...
  17. Lettuperkele

The ketju

Vautsi! Ihanaa miten lapset kasvaa ja kehittyy, vaiheita toisensa perään. Niin kiva kuulla että teillä on helpottanut kiukut ja uhmat.
  18. Lettuperkele

The ketju

Maanantaihuomenta, sateista ja harmaata sellaista. Täällä minilettuselle tulossa ensimmäinen hammas ja motoriset taidotkin peruuttamiseen on löydetty. Poika on kyllä mainio tapaus. Nyt on nukahtamiset muuttuneet aavistuksen verran kettumaisiksi, itkettää ja huudatuttaa eikä malteta...
  19. Lettuperkele

Vinkkei syksyiseen talllinnaan lasten kanssa?

Kompressor Pub Suosittelen erittäin lämpimästi. Herkullisia lettuja on, niin suolaiset kuin makeatkin. Katkaraputäyte oma suosikkini.
  20. Lettuperkele

G:Mitä sinä vuokralla asuja jätät lapsellesi perinnöksi?

En mitään. Aivan kuten eivät minunkaan vanhempani jättäneet minulle. Miksi pitäisi - onko perinnön jättäminen velvollisuus? Suunnitteilla on ostaa oma asunto/talo, ja sekin ideana myydä pois eläkepäivien kynnyksellä ja muuttaa lämpimään - kyllä, kuluttaa ne rahat ihan itse. Ajatella, itse...

Yhteistyössä