Hakutulokset

1. Cecilia Algotsdotter

Kaupassa nähtyä ja muistutusta kaikille!

No en :D Sitä en myönnä tehneeni, mulla on vihasuhde hajoaviin hylsyihin :D Mutta mä kerron salaisuuden.... ne oli valkaistua paperia. :ashamed:
  2. Cecilia Algotsdotter

No niinpä :O Mä ostin tänään kaupasta vain maitoa ja vessapaperia, luulikohan se täti mun takana että NONNIH, nyt vetää tonkin lapset koko viikon vain maitoa ja vessapaperia :(
  3. Cecilia Algotsdotter

En mäkään syöttäisi lapselleni pelkkää perunaa ja kaalia (ja jauhelihaa) viikkoa vaikka sunkin touhu on siltä saattanut näyttää.
  4. Cecilia Algotsdotter

Naapurin 6v ja 7v kahdestaan vanhempien työpäivän ajan

Niin onkin, siksi mä vaihdoinkin alaa. Mä olen kyllä valmis vaihtamaan alaa muutamankin vuoden vuoksi, pääsee siihen sitten takaisin jos haluaa. Mutta tosiasiahan on, ettei yksinhuoltaja voi tehdä vuorotöitä ainakaan koko lasten ala-asteaikana, eikä varmaan "kaksinhuoltajakaan" jos molemmat...
  5. Cecilia Algotsdotter

Tytön paras kaveri tarhassa on muslimi.

Niin, jos tyttö ei pääse, niin kerrot lapsellesi, että hänen vanhempansa eivät päästä.
  6. Cecilia Algotsdotter

Ei vaan se on Anatolialle kohdennettua sarkasmia. ;) Mutta tulkitse sinä sitä miten haluat.
  7. Cecilia Algotsdotter

Mun mielestä on varsin puusilmäistä tulkintaa, jos tosiaan saa tästä ketjusta sen kuvan että KAIKKIEN VUOROTYÖLÄISTEN LAPSET OVAT AUTTAMATTOMASTI TRAUMATISOITUNEITA JA ONNETTOMIA.
  8. Cecilia Algotsdotter

Sä oot itse kuule polkusi valinnut. :( Varaudu vaan siihen,että pumpulissa kasvatetut lapsesi asuvat vielä 40 vuoden päästäkin peräkammarissasi.
  9. Cecilia Algotsdotter

' Musta se on kuitenkin enemmänkin aika paljon jos neljäsosa lapsista kokee olevansa liikaa yksin. Musta se on liikaa jos yksikin lapsi kokee elävänsä tilanteessa, jossa hän on liikaa yksin ilman aikuisen tukea.
  10. Cecilia Algotsdotter

http://www.sosiaalipoliittinenyhdistys.fi/janus/0406/4_06_Pohjola.pdf Tässä artikkelissa lapsuuden luonnetyyppiä, sen sisältöä ja toivottavia ominaisuuksia, kuten kestoa, tutkitaan koululapsuuden, ja vielä tarkemmin rajattuna ”iltapäivälapsuuden ”osalta. Huoli koululaisten iltapäivistä...
  11. Cecilia Algotsdotter

Outoa. Mulla on aina ollut joku kotona tai mahdollisuus viettää aikaa jonkun aikuisen kanssa jos iltapäivällä ei ketään ole ollut kotona. Aina järjestettiin mahdollisuus (minulle) muuhunkin kuin yksinoloon. Silti en ole riippuvainen vanhemmistani enkä asu heidän kanssaan, olen nyt 33 vuotias...
  12. Cecilia Algotsdotter

Eduskunta - valtiopäiväasiakirjat Lapset itsenäistetään Suomessa hyvin nuorina. Mannerheimin Lastensuojeluliiton mukaan Suomessa vallitsee pärjäämisen kulttuuri, jossa pientenkin lasten odotetaan suoriutuvan tehtävistään itsenäisesti. Tämä voi johtaa siihen, että huolehtimista pidetään...
  13. Cecilia Algotsdotter

Mä olen ihan samaa mieltä. Ip-kerhot on juurikin syntyneet siksi, ettei lasten tarvitsisi olla niin paljon yksin. Ja iltapäiväkerhon toiminnan perusteitta nimenomaan yhdeksi toiminnan perusteeksi luetellaan syrjäytymisen ja yksinolon ehkäiseminen. On hienoa, että lapsi pärjää itsekseen. Vielä...
  14. Cecilia Algotsdotter

Mä suosittelisin ratkaisuksi sitä, että hommataan sellainen ammatti, jossa ei tarvitse lapsia jättää niin pitkäksi aikaa yksin. Mä en ikinä jättäisi. Mä olen yksinhuoltaja, ja aikaisempi ammattini oli sellainen, että vuorotyö olisi ollut välttämätöntä. Mulle on kuitenkin ihan selvää, etten...
  15. Cecilia Algotsdotter

Niin, eikä se ollenkaan hyväksi olekaan jättää alakouluikäisiä lapsia jatkuvasti pitkiksi ajoiksi yksikseen. Muistaakseni juuri syksyllä tuli tutkimus, jossa todettiin, että alakoululaisten (olisko ollut alle 3-luokkalaisten) jatkuvat pitkät yksinolot lisää syrjäytymisen riskiä.
  16. Cecilia Algotsdotter

Olen ihan samaa mieltä. Eikä minuakaan olisi jätetty, ei 6-vuotiaana koululaisenakaan vaikka olinkin omasta mielestäni valmis olemaan kotona yksin koko päivän.
  17. Cecilia Algotsdotter

Pelaaminen, kuinka paljon teillä saa lapset pelata?

Ei ole mitään tiettyjä pelivuoroja, harvemmin kun kerran viikossa saavat pelata. Joskus saattaa olla kuukausi, enemmänkin väliä. Lapsia kaksi, pelaavat aina yhdessä, ikää 5-6v. Kun pelaavat, pelaavat tietokoneella netissä esim. pikku kakkosen sivuilla tai oppi ja ilo-sivuilla tai sitten wiitä...
  18. Cecilia Algotsdotter

Onkohan vielä toivoa, että

Soittaisin sinuna sinne päivystysnumeroon ja kysyisin. Naapuriin kakkalle? :)
  19. Cecilia Algotsdotter

syntyköhän prinsessan tytär imukupin avulla

No ei tietenkään, miksipä pitäisikään kertoa? Ei varmaan kukaan halua kaikkia omia henkilökohtaisia terveysasioitaan levitellä täysin tuntemattomille ihmisille, vaan jos joku kysyisi,sanoisi että hyvin menil.
  20. Cecilia Algotsdotter

Ruotsin pieni prinsessa

Täällä ainakin on.. Sveriges Kungahus - Sveriges Kungahus [NS4 version]

Yhteistyössä