Hakutulokset

1. Cecilia Algotsdotter

Miksi joku haluaa lapsestaan (lapsi)mallin?

Totta. Mäkin halusin nuorena näyttelijäksi, mutta se haave muuttui sitten järjen ääneksi. :) Koskaan ei kuitenkaan näyttelijän harrastuksesta ja kokemuksesta ole haittaa ollut. Järkevissä määrin sinuna kannustaisin harrastusta. Teinille on varmaan luonnollista suhtautua noin kuin sanot moniin...
  2. Cecilia Algotsdotter

Teen sokerikakkupohjaa...onkohan se osittain vielä raaka, vai jo ylikypsä?

Oi voi :p Mä en ole koskaan ottanut kakkua uunista kokeilematta sitä :O Mutta siis yleensä se lässähtää kai keskeltä jos se on raaka... ainakin jos se on hyvin raaka siis :D Mutta kyllä mun nähdäkseni kypsä kakku on ihan jämäkän tuntuinen kauttaaltaan.
  3. Cecilia Algotsdotter

No oikeastaan en, koska itse sanoit nimenomaan, että peilin edessä keikistelevällä lapsella on oltava ulkoapäin tullut tieto siitä mitä malli tekee. Miten sen voi väärin ymmärtää? Peilin edessä keikisteleminen ja mallin työ eivät ole synonyymejä, mutta itse puhuit nimenomaan peilin edessä...
  4. Cecilia Algotsdotter

Ei toki. :) Sinä voit sanoa, että kaikista näyttelijöiksi haluavista ei koskaan tule näyttelijöitä. Mutta että jos näyttelijäksi haluaa, oikeasti, niin pitää käydä koulunsa kunnolla. Pitää opiskella hyvin, jotta pääsee lukioon ja sieltä teatterikorkeakouluun. Pitää opiskella äidinkieltä, jotta...
  5. Cecilia Algotsdotter

Sanoit että lapsella PITÄÄ olla jostain ulkoapäin tuleva tieto mallin työstä. Samassa vastauksessa puhuit piirtämisen luonnollisuudesta vastineena mallin työn epäluonnollisuudelle. Lestadiolaisen kaverinikin 4-vuotias keikistelee peilin edessä. Ei ole koskaan nähnyt telkkaria eikä yhtään ainutta...
  6. Cecilia Algotsdotter

Niinpä, ajatella, ja näin sinun lapsesi toimivat luonnostaan, ilman äidin ulkopuolelta luovaa painetta. Ihailevatko itseään peilistäkin joskus, lapsiparat? :(
  7. Cecilia Algotsdotter

Mä sitten taas ajattelen, että peilin edessä keikistelevä lapsi tekee jotain hyvin luonnollista: rakastaa ja ihailee itseään. Muistan ihan hyvin, kun oma 2-vuotias lapseni kerran kurkki peiliä sivusta päin, ihaili itseään ja sanoi ihailevasti: "söpö!". Minusta se oli suloista, eikä hetkeäkään...
  8. Cecilia Algotsdotter

Aloittaja kyllä sanoi, että verrattuna mallin hommiin piirtäminen on luonnollista, koska sitä voi tehdä kotona, eikä tarvita erityisjärjestelyjä, esim. kuljetusta mihinkään. Siis satujumppa sopii tähän ihan hyvin eikä mene aiheen viereen. Tuskin kenenkään kotitalossa satujumppaa järjestetään...
  9. Cecilia Algotsdotter

Niin. Toisaalta taloudellinen aspekti ei häviä mistään lapsen maailmasta. Leluja mainostetaan lapsimalleilla. Piirustusvälineitä mainostetaan lapsimalleilla. Ylipäänsä leluja ja piirustusvälineitä ja kaikkea lasten kamaa myydään jotta saataisiin taloudellista hyötyä. Itsekin ostan helpommin...
  10. Cecilia Algotsdotter

Minunkin lapseni pitää piirtämisestä. Ja käy omasta tahdostaan kuvataidekoulussa. Onko se sitten epäluonnollista piirtää siellä? Tai tanssimisesta pitävä tyttäreni, joka käy baletissa? Onko epäluonnollisempaa tanssia opettajan johdolla kuin kotona? Tai piirtää kuvataidekoulussa kuin kotona?
  11. Cecilia Algotsdotter

Niin. Samalla lailla pienen baletinharrastajan vanhempi voi unelmoida etukäteen primadonnan urasta, pienen partiolaisen äiti pitkästä partiourasta, viulunsoittajan vanhempi soittajan urasta jne jne.
  12. Cecilia Algotsdotter

Niin, mutta toisaalta myös mallinhomma voi olla myös lapsen oma unelma. Mitä pahaa siinä on jos lapsi itse haluaa sitä eikä siitä kärsi? Harmiton harrastus.
  13. Cecilia Algotsdotter

Karppaajat ja/tai kasvissyöjät hoi!!!! Mulla on kysyttävää!!

No ei varmaankaan, mutta se ei mitenkään liity tähän ketjuun, tässä nimenomaan karppaajan ystävä kysyy neuvoa koska haluaa mitä ilmeisimmin kokata karppaavalle kaverilleen.
  14. Cecilia Algotsdotter

Kumman kaa? Tauski vai Teuvo Hakkarainen?

Mä olen muutaman kerran jutellut sen kanssa ollessani töissä :xmas: Musta se on yllättävän suuri mies :O Siis oon mäkin pieni, mutta hän ei kyllä kuvissa "näytä" niin pitkältä/isolta. :O
  15. Cecilia Algotsdotter

Kumman kaa? Tauski vai Teuvo Hakkarainen?

Tauskiin ehkä just pystyis, mut humalan pitäis olla myös kova. :x
  16. Cecilia Algotsdotter

Miten teillä suhtauduttiin kun koululaine äkillisesti ilmoittaa lopettavansa harrastuksensa?

Vaikea sanoa, jos ei tiedä harrastuksesta sen enempää. Ja mistä vammoista on kyse? Keskustelisin tilanteessasi tietenkin vetäjän/valmentajan kanssa vakavasti ja kyselisin vähän muilta vanhemmilta tilanteesta. Ja keskustelisin lapsen kanssa uudestaan ja koittaisin kaivella mikä on oikea syy.
  17. Cecilia Algotsdotter

Miten teillä suhtauduttiin kun koululaine äkillisesti ilmoittaa lopettavansa harrastuksensa?

Riippuu vähän koululaisen iästäkin ja harrastusten määrästä. Ja siitä harrastuksesta mikä ollaan lopettamassa. Äkkiseltään tulis mieleen, että sanoisin vaan, että selvä, sitten sä vaan lopetat.
  18. Cecilia Algotsdotter

Millä kriteereillä saa lapselle vuoropäivähoito-ryhmästä paikan?

Riippuu tosiaan siitä, millainen tilanne ko. kunnnan/kaupungin vuorohoidossa on. Usein tollasissa tilanteissa on kuullut, että tehdään tosiaan niin, että tarvittaessa lapsi kuljetetaan oman päiväkodin sulkeutumisen jälkeen vuorohoitokotiin. Jos tarve ei siis ole kovin säännöllinen. Tässä...
  19. Cecilia Algotsdotter

Käytätkö kaupasta saatavia tekokynsiä? Mielipide niistä?

:D Mä olen käyttänyt itämaisessa tanssissa, esiintyessäni. :) Mä en vaan tahdo saada pukua enää päälle kun ne kynnet on sormissa, oon ihan onneton ne kynnet kädessä :O Mulla on etenkin yks kokopuku, mikä pitää kiinnittää hakaneuloilla alusvaatteisiin, niin ei tuu mitään sen kanssa :D
  20. Cecilia Algotsdotter

Te jotka ulkoilette säällä kuin säällä!

Niinpä. :D Jotenkin ihmetyttää, että tässä on taas tällainen vastakkainasettelu. :O Jos ei tykkää ulkoilla loskakelillä/tms huonossa säässä= automaattisesti ihminen joka ei ulkoile lainkaan, joka ei pidä ulkoilusta ja jonka lapsetkaan ei siitä pidä. Nyt niiltä lapsilta vielä puuttuu...

Yhteistyössä