Hakutulokset

1. Cecilia Algotsdotter

miksi nykypäivän lapset syövät huonosti?

Meillä toinen syö huonommin, ja toinen paremmin kuin äitinsä. Lasteni ruokavalio tänään: Aamupala (klo 7:30) Viiliä, ruisleipää kinkun kanssa ja päärynää Välipala (10:30 ennen kylään lähtöä): Jogurttia, kananmunaa ja porkkanatikkuja (toinen lapsi söi jogurtin, toinen kananmunan)...
  2. Cecilia Algotsdotter

miksi nykypäivän lapset syövät huonosti?

Mä en tunne yhtäkään perhettä, jossa jatkuvasti noudatettaisiin aloittajan kuvailemaa ruokavaliota.
  3. Cecilia Algotsdotter

Jelpatkaa majoneesisalaatin kanssa...?

Mä laittaisin vaan sitä makaronia, kinkkusuikaletta, kurkkua ja suolakurkkua. Ehkä tomaattiakin jos on hyvää. Mielellään myös sipulia, punasipulia, ruohosipulia tai purjoa. En mitään majoneesia tms. Mausteeksi mikä nyt omassa suussa hyvältä maistuu. Hiukan suolaa ja mustapippuria, ja jotain...
  4. Cecilia Algotsdotter

Vaimo suuttui kun silitin hänen siskonsa uutta kissaa

No kyl vaimo on kohtuuton jos ei yhtään sais siskon mirriin koskea :(
  5. Cecilia Algotsdotter

Oon niin äkänen mun miehelle! (vauvan nukuttamisesta)

Joo ei varmaan autakaan jos haluaa olla tossun alla ja antaa miehen jatkaa sillä linjalla, että mitään vastuuta ei tartte ottaa. Lykkää muksu miehelle syliin, katsoi se ohjelmaa tai ei ja that's it.
  6. Cecilia Algotsdotter

Oon niin äkänen mun miehelle! (vauvan nukuttamisesta)

Meiltä lähtis telkkari, jos se olis noin tärkee jommalle kummalle vanhemmalle.
  7. Cecilia Algotsdotter

teimme vain yhden lapsen taloudellisista syistä.

Kaikkihan me tiedämme kuka tämä aloittaja on :xmas:
  8. Cecilia Algotsdotter

Ettekö siivouksen yhteydessä tuuleta petareita, peittoja ja tyynyjä?

Itseasiassa ei mene varmaan kauan kun sitä alkaa täällä etelässä päin ainakin olemaan. Paju täällä jo kukkii, eikä aikaakaan kun lepän ja pähkinäpuun (vai -pensas?) siitepölyä alkaa ilmaantumaan.
  9. Cecilia Algotsdotter

Ettekö siivouksen yhteydessä tuuleta petareita, peittoja ja tyynyjä?

No en todellakaan tuuleta kerran viikossa. Pestään usein ja silloin tällöin tuuletetaan. Muutenkaan meillä ei varsinaisesti ole siivouspäivää vaan siivoan mieluummin pitkin viikkoa vähän kerrallaan. Kesäisin ei voi ulkona tuulettaa lakanoita koska saan niistä sitten allergiaa.
  10. Cecilia Algotsdotter

Mitä ovat ne painavat syyt, jotta saa luvan raskauden keskeyttää?

No jos ei voi tehdä raskauden keskeytystä eikä tule keskenmenoa, niin sitten se on tietenkin synnytettävä. Aika sekaisin täytyy ihmisen olla, jos ulkopuolisten mielipiteet vaikuttaa enemmän kuin pienen lapsen elämä :O Todellakinko ainoa syy miksi et harkitse adoptiota (siinä tapauksessa että...
  11. Cecilia Algotsdotter

G: Miten te pesette kadet keittiossa?

En mä jotenkin ymmärrä, mikä järki siinä olis aina lähteä keittiöstä vessaan vaeltamaan kun pitää kädet pestä.. mulle se ainakin tuntuu järkevimmältä pestä siinä keittiössä. :) Esim kalan hajun saa käsistä parhaiten pois juuri tuolla keittiösaippualla, samoin rasvan jne. Jos on vaikka kädet...
  12. Cecilia Algotsdotter

G: Miten te pesette kadet keittiossa?

Pesen kädet keittiössä siten, että lasken hanasta vettä, kastelen kädet, laitan niihin saippuaa, jonka hieron kunnolla käsiin ja sitten huuhtelen. Lopuksi kuivaan käteni pyyhkeeseen. Meillä on Dermosilin keittiösaippuaa.
  13. Cecilia Algotsdotter

Asumusero ja sen virallisuudet sekä lapsen sopeutuminen

No ne yritti selvittää kai, missä mies asuu. Kun en minäkään tiennyt, oli hänellä virallinen osoitekin jossain vaiheessa, mutten tiedä oliko silloin. Lastensuojelu antoi meiltä kai lausunnon kelaan, ettei isä ole asunnossa ja olisko ollut niin että isännöintitoimistolta sellaisen olisi voinut...
  14. Cecilia Algotsdotter

Asumusero ja sen virallisuudet sekä lapsen sopeutuminen

Kun muutat vaan eri osoitteeseen, niin yh-tuet jo saa. Kela-kaavakkeessa on kohta jossa lukee jotenkin niin että "muuttanut erilleen yhteiselämän lopettamiseksi", ja siihen vaan rastia ja päivämäärä. Tosin kannattaa huomioida, että periaatteessa avioliitossa olemisesta voi olla seuraamuksia...
  15. Cecilia Algotsdotter

Miksi joku haluaa lapsestaan (lapsi)mallin?

Lehdissäkin on mainoksia, mm. kaksplussassa on paljon lapsimalleja. Rahaa tekemässä. :( Ja jotkut vielä maksaa siitä lehdestä silti.
  16. Cecilia Algotsdotter

Mä tavallaan ymmärrän mitä ajat takaa, tavallaan en. :D Itsekin kyllä olen kipuillut sen kanssa, että tahdon kasvatuksessa korostaa henkisiä arvoja, muita kuin esim. materiaan ja/tai ulkonäköön liittyviä asioita. Kuitenkin on niin, että molemmat lapseni harrastavat balettia. Innokkaasti. Ja se...
  17. Cecilia Algotsdotter

Todellakin. Ja jos aletaan nillittämään siitä,että on arveluttavaa tehdä lapsilla rahaa, niin tokihan sellaisista arvoista huolehtivat ihmiset huolehtivat, etteivät mm. osta vaatteita, joita on esitelty lapsimalleilla tai eivät esim. käy katsomassa/osta elokuvia, joissa näyttelee lapsia.
  18. Cecilia Algotsdotter

Ei ainakaan ihan Anatolian päässä ollut, minäkin tulkitsin sävysi hyvin negatiiviseksi.

Yhteistyössä