Hakutulokset

1. sabs

Toiveissa vauva 2021

@Krippis Mä haluaisin lohduttaa sua, että ei siinä mitään himojyystämistä tarvita vaan kyllä se yks kerta oikeaan aikaan riittää, jos raskaus muuten on alkaakseen ja kaikki on kohdillaan. :) Siittiöt elää hyvinkin kaks-kolme päivää. Toki uskon että tilanne on hankala, jos se yksikin kerta on...
  2. sabs

Toiveissa vauva 2021

Mä käväsin huvikseni uusintamittauttamassa ferritiinin tällä viikolla! Marraskuussa 2018 arvo oli muistaakseni 23 ja mulla oli paljon raudanpuutteen oireita. Oon syönyt rautaa tuosta asti aina välillä taukoa pitäen. Nyt se oli noussut ja oli 69! Hitaasti näyttää nousevan kun ei tuon korkeampi...
  3. sabs

Toiveissa vauva 2021

@minttuni Mä jään mielenkiinnolla seuraamaan, saattaa olla itselläkin vielä edessä! Saanko kysyä että onko noi letrot vähän niinkun kokeilumielessä käytössä vai oliko sulla jotain häikkää ovulaation kanssa? En muista ootko kertonut.
  4. sabs

Toiveissa vauva 2021

@Lottie23 Täällä päin ainakin lääkäri kyseli ja kirjasi ylös kaikkea terveydentilasta, kierrosta ja yritysajasta ym ja teki lähetteen polille sekä verikokeisiin (fsh, lh ja prog) ja kehotuksen, että miehen tulee mennä antamaan spermanäyte. Siinäpä se.
  5. sabs

Toiveissa vauva 2021

@Disco Volante Kiteytit oikeastaan juuri sen, miksi itse kipuilen eniten tämän asian kanssa. Eli ystävien lapset kasvaa, samoin sisarusten lapset eli meidän mahdollisen lapsen serkut ja surettaa se ajatus, että itse jää siitä kelkasta ja vaille siitä vertaistuesta, kun kaikilla on pieniä...
  6. sabs

Toiveissa vauva 2021

@Disco Volante Mulla on aika sama fiilis, että plussa tikussa on aika pieni askel. Siksi pelkään jo valmiiksi että jos vielä joskus plussaan, niin stressaan itseni kuoliaaksi... Mä ajattelen samoin, että paskaa vaan sattuu ja sanonta ”kaikella on tarkoitus” on ihan täyttä puppua. Ei ole...
  7. sabs

PCOS ja raskautuminen

@Disco Volante Teilläkin pitkä taival takana :/ Nää on niin mystisiä juttuja, jotkut yrittää vuosiakin vaikkei ole mitään syytä miksi ei onnistuisi. Meinataanko teille kokeilla ivf:ää? Mä oletettavasti kuitenkin ovuloin luomusti joka kuukausi, joten siksi hoidot mietityttää että kuinka paljon...
  8. sabs

Toiveissa vauva 2021

@Disco Volante Ooh, mistä mä saisin palan tota asennetta! Meillä on nyt kaksi vuotta takana ja kamppailen päivittäin katkeruuden tunteiden kanssa. Mä olen katkera siitä, miksi meillä raskautuminen kestää ja miksi se menee vielä keskenkin, kun toiset onnistuu heti eikä edes osaa pelätä...
  9. sabs

PCOS ja raskautuminen

@Hypsy Kiitos vastauksesta! :) Meillä itseasiassa olikin jo lähete vetämässä julkiselle kun oli yritystä yli vuosi ekan km:n jälkeen täynnä, mutta sitten plussasinkin. Sanoivat kyllä sieltä tän keskenmenon jälkeen että voin syksyllä soitella josko ne ottais meidät sinne, pelkään kyllä että...
  10. sabs

PCOS ja raskautuminen

Täällä yritystä 8/2018 lähtien ja takana kaksi keskenmenoa. Mulla myös todettu monirakkulaiset munasarjat ja koska on akne-tausta, niin lääkäri oli sitä mieltä että varmaan PCO. Ylipainoa ei ole. Kierrot on vähän epäsäännölliset (28-35) ja ovuloin yleensä vain toiselta puolelta. Onko teille...
  11. sabs

Toiveissa vauva 2021

@Enerisa3 Toivotaan meille vähän armoa ja nopeampaa tärppiä tällä kertaa! :) Mun eka raskaus alkoi vain 3kk yrityksen jälkeen ja toisessa meni yli vuosi eli hyvin voi näköjään vaihdella. Tuuripeliähän se taitaa olla.
  12. sabs

Toiveissa vauva 2021

Olen pahoillani, ihan kamalaa. </3 Mäkin täällä taustailen ja keräilen itseäni, just takana keskenmeno rv10. Et ole yksin <3 Mulla tämä raskaus alkoi yli vuosi edellisen keskenmenon jälkeen, mutta jos sulla ei ole ollut ongelmia raskautumisessa niin hyvinkin nopeasti se voi tärpätä uudestaan...
  13. sabs

Toiveissa vauva 2021

Mä sanoisin kanssa, että ei ihan plussa! Ehkä seuraavana päivänä? Tosin, itelläkin joskus noi liuskat olleet vähän siinä ja siinä ovatko viivat tasavahvat, mutta digiin on tullut hymynaama silti.
  14. sabs

Toiveissa vauva 2021

Täällä myös lähipiirissä 1x kierukan läpi ja 1x ehkäisyrenkaan läpi raskaus.. Välillä oon miettinyt pitäskö kokeilla laittaa joku tommonen vekotin jos sillä tärppäis xD Mä oon kyllä sitä mieltä, että on loputon suo miettiä onko oikeutettu omiin tunteisiinsa kun jollain muulla on aina...
  15. sabs

Toiveissa vauva 2021

Meillä on lähipiirissä vaan noita vahingossa raskaaksi tulleita, kerrasta raskaaksi tulleita tai sitten ihan yrittämättä parissa kuukaudessa raskautuneita... Mut tilastollisesti jonkun pitää olla se pari kenellä ei niin vaan onnistu ja me ollaan se. Näin oon yrittäny ajatella. Mutta kyllä tässä...
  16. sabs

Toiveissa vauva 2021

@minttuni Ihan kuin olisin omia ajatuksiani lukenut, mäkin sain kesälomani aluksi kuulla että mun paras ystävä on raskaana - tietysti kävi äkkiä vaikka kierrot kuulemma mitäsattuu eikä oltu yritetty. Juuri kun tuntui että oma suru keskenmenosta alkoi jollain lailla tasaantua niin sitten tämä...
  17. sabs

Toiveissa vauva 2021

Meillä tietää nyt toisen keskenmenon jälkeen lapsettomuudesta koko lähipiiri, mikä on ollut aivan suunnaton helpotus jopa kaltaiselleni sulkeutuneelle ihmiselle! :) Eipä enää kukaan kysele että koskas teette niitä lapsia ja on ihanaa kuinka ihmiset on olleet niin suunnattoman empaattisia...
  18. sabs

Toiveissa vauva 2021

@Santso Mulla on aina ollut superhyvä hemoglobiini mutta raudanpuutteen oireita, 1,5v sitten mitattiin ferritiini ja ihan paskahan se oli (23). Oon nyt syönyt rautaa kuureina tosta lähtien ja eilen varasin just ajan uusintamittaukseen. Suosittelen kyllä mittauttamaan, yllättävän paljon voi...
  19. sabs

Toiveissa vauva 2021

Täälläkin ovisoireet vaihtelee tosi paljon, joskus on kivulias ja joskus ei. Verikokeiden mukaan olisin kuitenkin ovuloinut kivuttomassakin kierrossa ja viimeksi raskauskin alkoi tällaisesta kierrosta eli ei mitään logiikkaa tunnu olevan tässäkään itsellä :D Siks oon nyt yrittänyt vähentää...
  20. sabs

Toiveissa vauva 2021

Mulle lapsettomuuspuolella työskentelevä gyne sanoi, että 2x seksiä viikossa riittää täysin siihen, että siittiöitä on aina paikalla. Mä olen tullut itse raskaaksi sekä kertalaukauksesta että monen päivän aktiivisesta touhuilusta, en usko että sillä on hirveästi merkitystä. Yleensä suunnilleen...

Yhteistyössä