Hakutulokset

1. sabs

Raskaana vaikka tulos negatiivinen?

Yleensä kuukautiset on ”myöhässä” siksi että ovulaatio onkin ollutkin tavallista myöhemmin. Stressi voi olla yksi syy. Itse oon saanut raskaustestiin plussan näkyviin 10 päivän päästä ovulaatiosta, mutta tämä on tosi yksilöllistä. Sullahan on voinut olla tällainen tilanne että ovulaatio onkin...
  2. sabs

Toiveissa vauva 2021

@Persikka123 Osaan niin hyvin samaistua tuohon tuskaan! <3 Monet saman ajan yrittäneet alkaa olla jo toisella kierroksella. Välillä se vaan nousee pintaan että jos omat raskaudet olis menneet loppuun asti niin voisin olla yli 1-vuotiaan äiti ja odottaisin tammikuulle 2021 toista lasta. Niin...
  3. sabs

Toiveissa vauva 2021

@Aniaj Mulla toikin olis jo plussa, ellei nyt värit hämää kuvassa jotenkin. Oon siis digillä varmistanut ja se näyttää hymynaamaa tuollaisellekin. :)
  4. sabs

Toiveissa vauva 2021

@wbä Mäkin ehdin viikolle 9+0 ja mulla näytti raskaustesti negaa kolmen viikon päästä tyhjennyksestä. Aika pian tämän jälkeen tuli ovis myös!
  5. sabs

Toiveissa vauva 2021

@wbä Mä olen saanut alkuraskaudessa super vahvat viivat ovistestiin eli jos sulla on vielä raskaushormonia kehossa niin voi johtua siitä. Mulla on myös näyttänyt raskaustesti plussaa vielä 2vko keskenmenon jälkeen, mutta toihan riippuu tosi paljon siitä paljonko hormonia ollut alun perin, onko...
  6. sabs

Toiveissa vauva 2021

@minttuni Toivotaan että todennäköisyydet on teidän puolella ja tää on teidän tärppikierto! :) Okei, mullakin yks tabletti (2,5mg) kierron päivinä 3-7. Lisäksi mulle tulee irrotuspiikki. Ovistesteihin saan melkein aina plussaa ja verikokeilla ja ultrallakin todettu tapahtuneen mutta lääkärin...
  7. sabs

Toiveissa vauva 2021

@Alinna86 ja @minttuni Täällä myös ens ma ultra! :D Letrot alkoi tänään, jännittää päästäänkö ekaan inssiin oikeasti ehkä ensi viikolla. Mulla on pitkähkö kierto joten vähän epäilyttää saako nää letrot munasarjoihin vipinää kun pienellä annoksella aloitettiin. Tiedättekö te, että jos tuolloin...
  8. sabs

Letrozol & ovulaatio

Onkos täällä enää ketään kuulolla? :) Mä odottelen menkkoja saapuviksi jotta pääsis aloittaan letrot, inssi suunnitteilla julkisella. Pitää toivoa ettei peruta koronatilanteen takia... Takana yritystä reilu pari vuotta ja pari keskenmenoa.
  9. sabs

Toiveissa vauva 2021

@Töppönen_ Aivan hirvittävän lohduton tilanne, olen kovin pahoillani! <3
  10. sabs

Toiveissa vauva 2021

Meillä oli lapsettomuuspolilla ensikäynti ja vähän yllärinä tuli, että inssillä alotetaan ja vaikka heti ensi kierrossa. Edellisestä keskenmenosta on vasta 3,5 kuukautta mutta yritystä takana jo reilu kaksi vuotta. Tuntuu vaihtelevan lääkäreiden mielipiteet, kun yksityinen gyne sanoi vuosi...
  11. sabs

Toiveissa vauva 2021

@minttuni Piti kysyä kun sanoit että tilasit donafertyä (vai oliko se joku muu myo-inositol -valmiste) että suositeltiinko sulle tota klinikalta tai kysyitkö mitä mieltä he ovat siitä? Mä jostain muistan lukeneeni että joiltain yksityisiltä klinikoilta on kehotettu hankkimaan sitä hoitojen...
  12. sabs

Toiveissa vauva 2021

Ovulaatio tulee noin 12-48h lh-pitoisuuden noususta, eli siitä hetkestä kun sen pitoisuus äkkiä kohoaa. Sillä, kauanko hormonihuippu sitten näkyy testissä, ei siis ole väliä.
  13. sabs

Toiveissa vauva 2021

@minttuni Tsemppiä piinailuun!! :) Mulla on sama, oon aina ajatellut ettei varmaan onnistu helpolla ja lukenut paljon lapsettomuudesta. Toisaalta näin on varmasti sellaistenkin kohdalla jotka sitten heti onnistuvat kuitenkin. Ja itsellä on taustalla se, kun joskus parikymppisenä pillereiden...
  14. sabs

Toiveissa vauva 2021

Mä olen ollut kahdesti raskaana ja kummallakaan kerralla en olisi sitä mistään osannut arvata ennen kun menkat on olleet myöhässä, ei oo ollut mitään klassista rintojen arkuutta, metallinmakua suussa, väsymystä tai muuta mitä kuulee :D Vain täysin normaali olo. Mutta sitten kun en oo ollut...
  15. sabs

Toiveissa vauva 2021

@huumis Tossa vaiheessa munasolu ei vielä ole edes päässyt kohtuun saakka eikä kiinnittynyt mihinkään, en usko että tuossa kohtaa voisi tehdä oikeastaan mitään mikä estäisi raskaaksi tulemisen jos se on tapahtuakseen. :) Edit: mä siis itse välttelen alkoholia siinä mahdollisen kiinnittymisen...
  16. sabs

Toiveissa vauva 2021

@Lamppu91 Kaikki tunteet on sallittuja, myös ne vihan ja katkeruuden tunteet, joita lapsettomuus aiheuttaa! Kyllä se vaan surettaa, miksi itse ei saa sitä mitä maailmassa eniten toivoo kun samalla huumeidenkäyttäjätkin sikiää tuosta noin vain. Itsellä ihan lähipiirinkin onnelliset vauvauutiset...
  17. sabs

Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

@Enerisa3 Mua on myös helpottanut raskaana olevan ystäväni sensitiivisyys tätä asiaa kohtaan, hän on ihanasti ottanut mut huomioon ja ollaan juteltu asiasta paljon niin hänen seurassaan on helppo olla. Mulla on ollut toinenkin keskenmeno ja silloin mua otti päähän raskaana ollut ystäväni joka...
  18. sabs

Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

@Enerisa3 Suuret pahoittelut! <3 Elämä on niin epäreilua. Mulla on paljon samoja ajatuksia kuin sulla. Mun raskaus keskeytyi kesäkuussa rv 9+0 ja siinä alkushokissa jotenkin keskittyi paljon siihen että siitä selvisi fyysisesti, nyt käyn edelleen tosi vahvasti läpi sitä henkistä tuskaa. Harva...
  19. sabs

Toiveissa vauva 2021

@Tiukuna Mulle tuli noista leposykkeistä mieleen, että mun ensimmäiset raskausoireet oli näin jälkeenpäin ajatellen juurikin ne, että heti kiinnittymisen jälkeen mun yösykkeet alkoi olla tosi korkealla ja älykello näytti joka aamu tosi heikkolaatuista unta! Ihmettelin tuota silloin. Normaalisti...
  20. sabs

Toiveissa vauva 2021

Mä olen ihan puulla päähän lyöty kun soitin lapsettomuuspolille ja saatiin yllättäen aika ensikäynnille jo ensi kuulle. Olin ihan varma että käskevät kotona taas yrittää vuoden. Meillä siis oli aika jo varattuna keväällä mutta vähän ennen sitä tulinkin raskaaksi. Tää meni sit kesäkuussa kesken...

Yhteistyössä