Hakutulokset

1. P

Laskettuaika 2022

Onnea! Tuo 20 viikon rajapyykki kyllä ainakin itsellä tuntui todella huojentavalta. Miulla tuli juuri noihin aikoihin maha näkyviin ja paino lähti nousuun vasta sen jälkeen. Nyt on tullut viitisen kiloa rv26+0 mennessä ja täysin keskiarvokäyrän mukaisesti tulee painoa, sen alun nollakäyrän...
  2. P

Haaveena vauva 2022

Hirmuisesti onnea ja tarrasukkia matkaan! :) Huutelen toukokuissita, että itsellä hengästyminen oli ensimmäinen oire ennen plussaa ja on jatkunut öäoi koko raskauden, eli ihan normaalia on, vaikkakin ärsyrttävää. 😉
  3. P

Laskettuaika 2022

Paljon onnea @Töppönen_!❤️ Toivottavasti pääset itsekin pian kotiin vauvaan tutustumaan 🤞
  4. P

Laskettuaika 2022

Kovasti onnea loppumetreille @Töppönen_ ja @minttuni! Ihana kuulla että vointi on vielä noinkin hyvä :) Itse olen puuhaillut ostoslistaa. Kohta tässä pitäisi varmaan alkaa oikeesti ostamaan asioita vähän tiuhempaan tahtiin, kun olla jo rv25 puolivälissä 🙈 tähän mennessä on tilattu vaunut ja...
  5. P

Laskettuaika 2022

Minä täällä myös pähkäilen hankintoja ja miten ne kannattaisi hoitaa. Ensikertalaisena haluaisin kokeilla vähän kaikkea kaupassa, etenkin suuremmissa hankinnoissa (esim. kantoreput), mutta kauppojen hinnat on kyllä aika järkyttäviä ja käytettynä saisi paljon edullisemmin. 🙈 Täällä vaan on...
  6. P

Laskettuaika 2022

Tuhannesti onnea @Skyela! ❤️
  7. P

Rfsu testaa 6 päivää ennen kuukautisia

Onhan se mahdollista, mutta dpo8 negaan en luottaisi, sillä se voi vielä kääntyä plussaksi. Nimim. dpo8 nega ja dpo10 selvä plussa. Aloittajalle, kannattaa tosiaan tehdä uusi testi lähempänä uutta vuotta kun tässä on kuitenkin vielä aikaa. Mocktailit on ihania, jotkut jopa parempia kuin...
  8. P

Laskettuaika 2022

Hyvää joulua täältäkin kaikille! 🎄☃️✨ possu ja mini rv 21+2
  9. P

Toukokuiset2022

Väsyttää kyllä varsinkin lounaan jälkeen ja olenkin välillä torkkunut lounastauolla, että jaksan loppupäivän - tai sitten töiden jälkeen välillä. Miulla kyllä myös vuodenaika pahentaa väsymystä yleisestikin, joten sanoisin, että väsyttää enemmän kuin normi talvena, mutta ei ihan tavattoman...
  10. P

Laskettuaika 2022

Rakenneultrassa käyty ja siellä kaikki mainiosti! Poikalupaus säilyi ja siellähän pikkumies uiskenteli kameralta karkuun minkä kerkesi 🙈💙 Lääkäri yritti varmaan kymmenen minuuttia saada vauvasta hyvän kuvan meille, mutta meillä on kameraujo vauhtiveikko kyydissä 😆 Muuten tässä ei ole kauhesti...
  11. P

Laskettuaika 2022

Varmaan riippuu vähän henkilöstäkin, mutta itselle ei edes tullut huonoa oloa. Se istuminen kyllä pisti koville, kun ne sairaalan tuolit on niin epämukavat.... Tsemppiä, itsellä on toka edessä joskus ensikuussa 🥴
  12. P

Laskettuaika 2022

Ompa täällä paljon uusia viestejä! @Töppönen_ kovasti paranemisia! :) @Skyela hurjaa, tämän ryhmän eka vauva syntyy kohta! Ja kyllä noilla viikoilla sen sairaalakassin pakkaaminen voisi olla ihan ajankohtaista jo 😅 Mulla on noussut paino tasan kilon tähän mennessä (eletää rv 19+3, eli puoliväli...
  13. P

Koronarokote raskaana ollessa

Kyllä, rokutusrilanteessa kannattaa j pitää kertoa olevansa raskaana, koska tosiaan kaikki rokotteet ei sovi raskaana oleville. En tiedä, mitä Suomessa annetaan, mutta Pfizer on ainut kaikissa EU maissa raskaille suositeltava rokote, modernaan kanssa riippuu maasta sekä johnson&johnsonin..
  14. P

Laskettuaika 2022

Toki saa kysyä! Miun BMI on siinä 35 hujakoilla. 😅 Asun maassa, jossa nipti on lähes ilmainen, joten sitä kautta sinne päädyttiin ja tosiaan tuo kahdesti tulokseeton lopputulos on todella harvinainen (0,5% kaikista testatuista täällä, missä se on enemmän käytössä). Tsemppiä seuloihin! 🤞 Edit//...
  15. P

Laskettuaika 2022

Minullakin eka synnytys edessä sitten keväällä ja olen tietysti vähän miettinyt jo toiveita jopa ennen raskautta. Tahtoisin kanssa tuota vesisynnytystä kokeilla, mutten tiedä, onko se edes mahdollista omassa sairaalassa... 😏 Muuten toiveet on lukemisten ja kuulemisten perusteella sellaiset että...
  16. P

Koronarokote raskaana ollessa

Oon ottanut ekan rokotteen rv15 ja toinen on edessä tänään (rv18). Minulla oli kanssa ensimmäisestä voin käsivarsi kipeä ja toivon että tämä toinen menisi yhtä helposti 🤞 Päätös ottaa rokote ei ollut helppo, sillä pitkäaikaisvaikutukset arveluttaa ja siksi en edes harkinnut ennen rv13. Asun...
  17. P

Laskettuaika 2022

@Aneliina, ihania uutisia! ❤️ Käärmeinen tsemppiä oloihin ja hyvä ettei miehelle käynyt kummemmin :) Itse olen ensisynnyttäjä, mutta luulen vähän että vauvan hoitoon liittyen tulen ärsyyntymään neuvoista, etenkin kun täällä ilmeisesti pitää olla sairaalassa useampi päivä 'opettelemassa'...
  18. P

Laskettuaika 2022

@Andune, minusta ei varmastikaan ole paljoa apua, kun en Suomessa ole, mutta hyvä että manitsit tämän! Itsellä nämä samat kysymykset ja seuraava lääkäri tiistaina.👌 Minusta tuntuu että täälläpäin saa yleisesti ottaa kaikesta itse selvää ja esim. ruokarajoitteista ei ole vieläkään mainittu...
  19. P

Pillereiden läpi rantautuminen ja epätieto viikoista

Kannattaa tosiaan rauhoittua. Se ultran antama LA ei ole täysin luotettava ja toisinaan sikiön asento vaikuttaa tulokseen (kuinka suorassa on kuvissa). Jos arvailen, niin joku sitkeä sissi on selvinnyt viikon tuosta aiemmasta peittojen heilumisesta iskuasemissa ovulaatiota odottelemassa ja LA...
  20. P

Toukokuiset2022

Minä myös! Ja näen myös usein painajaisia, mikä ei ollut ennen raskautta tyypillistä - eli herään myös niihin. Yleensänukahdan hyvin parin ekan heräilun jälkeen ja viimeiselle kerralla (yleensä 5-6 aamulla) pyörin ainakin tunnin valveilla.... 🙈

Yhteistyössä