Hakutulokset

1. H

Joulukuun tontut -15

Minä pidän itseäni pessimistinä siksi, etten ikinä usko hyvään.
  2. H

Joulukuun tontut -15

Geesa, minä olen ihan samanlainen pessimisti ja inhorealisti ja koen kommentit juuri samalla tavalla. Toisaalta myös, kun sanotaan, että toivottavasti menee kaikki hyvin, tartun siihen, että todellakin, on riski, etteivät asiat mene hyvin. Tänään jäivät kahvit juomatta. Yäk.
  3. H

Joulukuun tontut -15

Geesa, mulla on ollut tuollaista kipua kaikissa raskauksissani. Jo tässäkin on ehtinyt. Se on närästystä käsittääkseni. Järkyn tuntuista, mutta ei vaarallista. Ja tuosta kalasta. Et takuulla saa siitä mitään ruokamyrkytystä. Näiden suhteen olen nyt neljännellä kerralla näköjään...
  4. H

Joulukuun tontut -15

Jännä, että juuri samoilla viikoilla kuin viime raskaudessa alkoi oksettaa hajusteelliset saippuat. Hyi leksa. Meillä on ihan pakko ostaa isompi auto. Nyt on viisipaikkainen ja on jo ahdasta kolmen turvaistuimen kanssa. Olemme miettineet kolmerivistä seuraavaksi. Kodinkin olisi aiheellista...
  5. H

Joulukuun tontut -15

Huomenta! (Itse asiassa uni loppui jo neljältä, mutta makoilin puoli kuuteen.) Hienoa, HER_86, hyvistä ultrakuulumisista :heart:! Niinhän se taitaa olla yleistä, että mitat heittelevät. Lääkäri sanoi, että sekin vaikuttaa, että alkio on vähän kippurassa, niin tarkkaa mittaa on vaikea...
  6. H

Joulukuun tontut -15

Kolme päivää heitti. Oisin itse laskenut, että 6+4, mutta ultra antoi 6+1. Viime viikosta oli kyllä erittäin selkeästi kasvanut ja lääkäri - erittäin kokenut - sanoi, ettei tuollaista tarvitse miettiä. Mietin kuitenkin. Vaikka tiedän senkin, että tämä lääkäri on tunnettu nafteista mitoistaan...
  7. H

Joulukuun tontut -15

Pikaisesti kirjoitan vain. Terkkuja ultrasta! Kun viikko sitten näkyi sikiökaiku,, niin tänään kuvassa pompotti pieni terhakka sydän. Viikkoja on 6+ jotain. Ehkä 6+1, eli muutaman päivän vähemmän kuin ajattelin, mutta sellaisesta ei kuulemma tarvitse huolehtia ollenkaan. Ei kuulemma ole niin...
  8. H

Joulukuun tontut -15

Minä olen saanut muun muassa ohjeen, ettei vauvaa saa hytkytellen rauhoitella sylissä, sillä silloin sen aivot kolisevat :laugh:. Siis ihan tosissaan.
  9. H

Joulukuun tontut -15

Se porkkanoiden A-vitamiini on siis A-vitamiinin esiaste, ja käyttäytyy eri tavalla elimistössä kuin esim. maksan A-vitamiini. Porkkanan vitamiini ei varastoidu, vaan ylimääräinen pystyy poistumaan pissan mukana. Mulla ei hlökohtaisesti ole hirveän hyvä luotto neuvolan ohjeisiin monessakaan...
  10. H

Joulukuun tontut -15

Onnea hyvistä ultrauutisista! Mun isäni, ravitsemustieteilijä ja tämän alan professori, on selittänyt, että porkkanan a-vitamiini on jotenkin erilaista kuin esim. maksan (liukoisuuteen elimistössä liittyi). Niitä saa siis syödä ihan rauhassa. Chima, myös mulla vessapaperi on aiheuttanut...
  11. H

Joulukuun tontut -15

Voi kurja, Piula :hug:. Tiunti, mullakin tekee pahaa purkka. Muistelen, että myös mulla on ollut ennenkin tämä. Toivottavasti neuvolassa meni hyvin, HooKoo! Kyseltiin porkkanoiden syömisestä. Totta kai voi syödä, kun pesee ja kuorii hyvin! Sehän on tosi hyvää ravintoa. Itse(kin) ole...
  12. H

Joulukuun tontut -15

Neyda, vuotoja minulla ei ole ollut, mutta tuikkivia kipuja minne milloinkin. Ollut joka raskaudessa. Ne eivät ainakaan yksin merkitse mitään pahaa. Karkkiii, minullakin on kokemusta raskausajan diabeteksesta. Minulla on siis kolme lasta, ja ainoastaan ensimmäisessä raskaudessa se oli. Olen...
  13. H

Joulukuun tontut -15

Viikosta 7 eteenpäin km-riski 4,2 prosenttia, sen jälkeen 1,5, sen jälkeen 0,5. Löytyy sivulta tekay.fi Eli aika pienistä luvuista tosiaan kyse.
  14. H

Joulukuun tontut -15

Okei! Toisessa lähteessä tuollaista. Minä en muista, mistä minä tuon luin. Terveyskirjasto on kyllä luotettava lähde. OIskohan se tarkoittanut ihan oksentelua. Jos mulla on huonoa oloa, niin se on myös iltaisin. Esikoisesta sitten kyllä alkoi raskaustestin jälkeen olla monta viikkoa rajuakin...
  15. H

Joulukuun tontut -15

Ei sitä pahoinvointia välttämättä tulekaan. Minä tajusin tehdä esikoisesta raskaustestin vasta viikolla 11, kun aina kuvittelin, että raskaana oleva automaattisesti voi pahoin. Aiemmin jo kirjoitinkin, että itse asiassa vain kymmenisen prosenttia kärsii raskauspahoinvoinnista. Mulla on jo...
  16. H

Joulukuun tontut -15

Karkkiii, meillä on pienellä ikäerolla lapset: poika 10/10, poika 01/12 ja tyttö 09/13.Eli alle kolmessa vuodessa nuo kaikki. Nyt tuntuu, että nyt tulee sitten isolla ikäerolla tämä :D. Olikohan niin, että keltarauhanen saattaa oireilla siihen, että surkastuu. Tämän ajankohtaa en muista...
  17. H

Joulukuun tontut -15

Heippa! Ne toispuoleiset kivut johtuvat turvoksissa olevasta keltarauhasesta, eli munasolu on irronnut siltä puolen. Ei ole vakava vaiva =).
  18. H

Joulukuun tontut -15

Pioni, kun olet sen sairastunut, niin ei mitään vaaraa! Minä käyn, Orava, taustoistani johtuen tosi tiiviisti koko raskauden ultrissa. Tämä heti alusta lähtien. Ei ole mikään normikäytäntö.
  19. H

Joulukuun tontut -15

Tervetuloa uusille! Mulla oli tänään ultra. Olisi tosiaan pitänyt olla vasta ensi viikolla, mutta gyne onkin pois ensi viikon. Kuten aiemmin kirjoitin, ei ollut odotettavissakaan, että syke näkyisi tänään. Näkyi kuitenkin ruskuaispussi ja kaiku sikiöstä. Kuulemma kaikki on juuri niin, kuten...
  20. H

Joulukuun tontut -15

Meri-Oulu on kyllä hyvä paikka! Mulla on ultra Väestöliitolla.

Yhteistyössä